Kan någon hjälpa mig har köpt Dirt jumper

Erikl!0618203

Aktiv medlem
1731268737162.jpeg

Har köpt en dj i hyffsat skick förutom visa saker har gjort en prioriterings lista över upgraderingar kan någon hjälpa lista ut vad som är nödvändit eller bara för show?
Dirt jumper uppgraderingar

Grips är Slitna Ska jag skaffa nya?

Pedarler slitna/ rost Ska jag skaffa nya?

Chain är Jätte rostig/sliten Ska jag skaffa ny?

Fork top cap Har ingen Ska jag skaffa ny?

Skruvar/muttrar nya Svart eller Blå Jätte rostiga Ska jag skaffa nya?

Byta ventiler till samma med blå ventil cap olika lite kosmetiskt men mest för att inte behöva byta mellan munstyken för att pumpa upp däck Ska jag skaffa nya?

Mest Show

Top cap

Monterar fram broms

Invändig Cable dragning för fram broms

Bars

Fork decals

Service

Fork + oring

Bottombraket + alla lager

Head set

Tvätt

Måla om bars

Senast ändrad:
En service av gaffel och lager kan var bra, allt annat var kosmetiskt så det är upp till dig.
dock inte Grips är utslitna nästan till styret pedaler är gamla och rent o tympliga mot vad jag har på min enduro
kedjan är rostig och jag har ingen fork top cap muttrar är rostiga

Byta ventiler till samma med blå ventil cap lite kosmetiskt men blir lättare vid pumpning av däck

Det kosmetiska är mest för att jag har ett par prima Hope pro II i blå bak och fram

Det går att ordna förspänning utan en riktigt top cap men det vore väl vansinnigt att inte köpa en....

Snälla, får jag rensa upp bland anglicismerna? 😉

Du har ju svaret själv: Byt ut handtagen, kedjan och alla skruvar (antar jag att du menar?) samt eventuella muttrar som är rostiga. Det skämmer, jag fixar inte att ha rostiga detaljer på mina hojar.

Senast redigerad av en moderator:
Dj ägare brukar inte serva sina cyklar speciellt mycket så jag hade kollat över gaffeln och hjullager, vevlager. Främst framgaffeln som kanske inte varit isär på 10 år.

Tillbaka
Topp