Kan vi reda ut det här med fin & fulram

Ledsen för det grabbar, trodde ni skulle tända på 8C rött. Får man fresta Bang med en Poco-Loco kanske?

poco-loco.png ht=413

Ser inte så dum ut. Är Storck fuldüskar eller findüskar?

Bang skrev:
-------------------------------------------------------
> Denna då?

Nu finns nya Team Machine SLR01 på BMC's hemsida. Finns red-on-black och white-on-black.

SLR01red_onblack.jpg ht=408

SLR01white_onblack.jpg ht=408

Och nya Racemaster SLX01.

SLXwhite_onblack.jpg ht=408

Jag vet inte med säkerhet men jag har för mig att jag läste någonstans att vissa storkar e tillverkade i taiwan, samma som tillverkar guldhojen... ska kolla det. Å andra sidan kostar ju inte Storken mycket utan är mer rimlig kostnad till vad man får :)

Så prisvärd verkar den vara. Å även bra...

Den modellen verkar extra-stiff, http://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/road/product/cd-10-road-10360

Bang skrev:
> Jag vet inte med säkerhet men jag har för mig
> att jag läste någonstans att vissa storkar e
> tillverkade i taiwan, samma som tillverkar
> guldhojen... ska kolla det. Å andra sidan kostar
> ju inte Storken mycket utan är mer rimlig kostnad
> till vad man får :)
>
> Så prisvärd verkar den vara. Å även bra...

Storck är definitivt findürtyskar, jag gillar deras logga (här kan Canyon lära sig nåt). Annars tycker jag "CD 1.0"-texten är lite blaffig och fel.

Första BMC-hojen (SLR01) var riktigt smäcker och snygg, jag brukar inte gilla så tunna sadelrör som är på modet nu men här är det snyggt.

Bang skrev:
> Denna då?

Bra att det står på gaffeln att den är aero så man vet säkert.

/Johan, med en 2,7-kilosgaffel som det står "LIGHT" på med stora bokstäver.

Storck känns väldigt ingengörsmässigt och fintyskt, som canyon fast mer av allt :)
Synd bara att de har felvridna dropouts, så det är mycket jobbigare att plocka av bakhjulet. Ser dessutom inte ut att vara utbytbart växelöra på bilden, men det måste det väl vara?

Oooh, tunga hjul. Hittade likadana fast med alu bromsyta. drygt 1800g/par. Skulle dock sitta fint som crosshjul :)

Någon som provat spinergy med vita ekrar å hög profil?

JojjeM skrev:
> Jag är inte säker men jag misstänker att det
> är ett par SPEED 6.0
>
> /Johan

Ha, ha!

/Fredrik

De tillverkas av Micro$oft och man fick dem om man köpte Vista Ultimate. Du får Speed 7.0 med Windows 7, lite tyngre men mer aero, värt att vänta på.

tillmann skrev:
> Ja, Veltec Speed 6.0

marran skrev:
> Storck känns väldigt ingengörsmässigt och
> fintyskt, som canyon fast mer av allt :)
> Synd bara att de har felvridna dropouts, så det
> är mycket jobbigare att plocka av bakhjulet. Ser
> dessutom inte ut att vara utbytbart växelöra på
> bilden, men det måste det väl vara?

Om jag kommer ihåg rätt så började Storck med kopior av Klein-ramar.
Inkl gaffeländar och icke utbytbart gaffelöra.

Numer har väl iofs Klein utbytbart gaffelöra så snart kanske även Storck följer efter.

/Håkan

Markus Storck jobbade tidigare pä Klein och han har tydligen hittat på ett och annat som båda tillverkarna använder. Om någon kopierar den andra vet inte jag.

Kör du OS X slipper du så fula hjul, så fula saker finns bara på mörka sidan, det var nog det fulaste jag sett sen Vista kom! Vad du än köper Bang, lova att inte köpa Speed, version spelar ingen roll.

Finns det kolfiberramar med själ, sådär som en riktigt trevlig stål- eller titanram?
Alla dödadinosramar jag haft, båda två, känns ju så livlösa och menlösa.
Lätt och styvt i all ära, men själen, själen måste ju finnas för att ett meningsfullt kärleksförhållande skall kunna uppstå och underhållas under många år.

Karrbång känns ju så tubstrumpa.

Och ja, konnässör som jag är, så känner jag skillnad mellan materialen.

MickeS skrev:
> Finns det kolfiberramar med själ, sådär som en
> riktigt trevlig stål- eller titanram?

En cykel får själ när man har haft äventyr ihop. Min Specialized har blivit en riktigt bra kompis. Från början var den bara en kolbit, nu är den än av mina bästa kompisar. Ja, den får komma på mitt kalas. Kan tänka mig att en titan- eller stål-ram känns lika livlösa de första rundorna också.
Lite som att ligga med en gubbe för första gången. Det tar ett par gånger innan det blir riktigt bra.

bigmollo skrev:

> Lite som att ligga med en gubbe för första
> gången. Det tar ett par gånger innan det blir
> riktigt bra.

Tack själv!
/Farbror N

bigmollo skrev:
> ...
> Lite som att ligga med en gubbe för första gången. Det tar ett par gånger innan det blir
> riktigt bra.

Så sant så. Fast jag har ju delat en del äventyrligheter med de kolramarna jag haft/har, men de känns mer som praktiska verktyg än som kamrater för livet - de gör jobbet utan knorr men inget mer. Lite som en maskinsmidd yxa med glasfiberskaft.

Bang skrev:
> ...eller denna:
> http://cdn.mos.bikeradar.com/images/news/2009/09/0
> 3/1251932243691-1wjwxnwqzmo4c-798-75.jpg

ja, den där ramen verkar vara en klart spännande skapelse, de har tydligen arbetat med den ett tag. man får ju hoppas det ä sanning o inte bara en kina ram me deras dekaler. inget fel me det isig, men då ska man väll heller inte påstå nå annat, speciellt inte litespeed som ä ett så klassikt märke :D men har ju hänt förut

Cannondale'n var snygg. Fan vad alla hjul ser hemska ut med dessa jätteklibbor, riktigt jävla fult. De gör också ramarna fulare x3 (minst), ta Avanti'n som exempel, ser ju ryslig ut. Litespeed'n samma sak, men den skulle nog se helt ok ut med Lightweight hjulen. DT hjulen skulle vara riktigt snygga om de bara hade den röda klibban.

Hejs?

Hur går det Bang? Vad blev det?
Hittade föresten en ganska intressant sak hos Corratec. Där kan man beställa en ram handmade by Mauro Sannino. Du får en ram anpassad för dina mått och även åkstil + att du själv får designa lacken. går att få med pärlor och annat krimskrams om man så vill. Kanske något för Micke som tycker plastramar saknar själ! Soul=bling bling ;).

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp