kapa gaffelröret

• Trådstartare Trådstartare frnk
  • Start datum Start datum
kapa gaffelröret
Bågfil eller rörskärare funkar hur bra som helst, åtminstone för alu-rör. Biltema har en billig rörkapare som precis passar 1-1/8" rör.

Kolfiberrör däremot får inte kapas hursomhelst, läs här: http://happymtb.org/forum/read.php?1,5671

Bilagor

• rorkap.jpg
    rorkap.jpg
    27.3 KB · Besök: 25
Senast redigerad av en moderator:
kapa gaffelröret
Tim skrev:
-------------------------------------------------------
> kan meddela att rörkap inte fungerar med stålrör
> då kniven spricker pga stålets hårdhet.

Är det inte stålrör på tex mx comp? Jag använde Clabbes rörkap med framgång på en mx comp häromveckan.

/Magnus

kapa gaffelröret
tbone:
jo det är stål. men frågan är om man vill bespara verktygen det, då de inte är gjorda för att kapa stål. visst går det att kapa stål trotts att flisor går ur eggen men inge kul när man ska kapa nästa gång.

eggen sprack på min rörkniv, därefter har jag använt de två tillvägagångssätt jag nämnt tidigare i tråden.

kapa gaffelröret
Så hemskt misshandlad blev den inte. Det ska nog gå att kapa en gaffel till med den vilket ger ett pris på 24,95/gaffel. Känns inte så farligt :-)

Bilagor

• rörkap2.jpg
    rörkap2.jpg
    58.2 KB · Besök: 30
  • rörkap.jpg
    rörkap.jpg
    61.2 KB · Besök: 30
kapa gaffelröret
Någon skrev för ett tag sedan på happy att han använder sig av en gammal sadelklämma (en bmx-klämma tror jag det var) som sätts fast på stolpen och sågas efter. Det är smart för då blir det rakare.

kapa gaffelröret
TBone skrev:
-------------------------------------------------------
> Så hemskt misshandlad blev den inte. Det ska nog
> gå att kapa en gaffel till med den vilket ger ett
> pris på 24,95/gaffel. Känns inte så farligt :-)

Min biltema-rörkap hade en reservklinga instoppad i handtaget, så priset per gaffel faller faktiskt till 12,50. Ännu mer överkomligt :)

Tillbaka
Topp