Karta Edge 530

Reine75

Medlem
Karta Edge 530
Hej.
Jag får ej någon kart bild i min edge 530. Visas bara var jag är min på en blank skärm. Säkert en enkel bock någonstans i en meny men hittar inte.

Karta Edge 530
Jag har ett kart-problem med min Edge 530.

När jag cyklar med min MTB-profil så får jag upp kartan varje gång jag stannar, smidigt så kan man enkelt zooma och navigera. När jag rullar iväg igen återgår den till samma skärm som innan. Problemet är att det bara sker med min MTB-profil och jag skulle vilja ha samma på mina andra profiler (gravel/lvg) men kan bara inte hitta var i menyerna man aktiverar funktionen. Inte heller med manualen har jag lyckats.

Någon som vet? Tack!

Senast ändrad:
Karta Edge 530
Jag har ett kart-problem med min Edge 530.

När jag cyklar med min MTB-profil så får jag upp kartan varje gång jag stannar, smidigt så kan man enkelt zooma och navigera. När jag rullar iväg igen återgår den till samma skärm som innan. Problemet är att det bara sker med min MTB-profil och jag skulle vilja ha samma på mina andra profiler (gravel/lvg) men kan bara inte hitta var i menyerna man aktiverar funktionen. Inte heller med manualen har jag lyckats.

Någon som vet? Tack!

Funktionen heter ForkSight, leta efter det. Men den finns bara i MTB profilerna vad jag vet.

Karta Edge 530
Funktionen heter ForkSight, leta efter det. Men den finns bara i MTB profilerna vad jag vet.

Tack för svar.
Det var ju synd/konstigt att det bara funkade på MTB-profil.

Provar att stänga av omräkning av rutt, det är ju när jag missar en sväng och omräkningen gör att man inte har en aning om åt vilket hålla man ska ta vägen och då tänkt zooma ut kartan. Får testa och se.

Tillbaka
Topp