Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Vacchi har rätt många andra uppdrag, eller så har han bara semester. Robert Fomin tror jag det är som kommenterar. Han har fått ta över allt fler lopp, främst de lite mindre, under senaste året när Vacchi inte har varit tillgänglig. Han är väl inte dålig alls egentligen, men det blir inte riktigt samma sak utan Vacchi...
Vacchi får mkt uppdrag och förfrågningar för kommentering i allmmänhet verkar det som. När jag var i Åre så kommenterade han Skicross bla. Han verkar efterfrågad. Bra för honom.
Lite tristare för oss som kollar ES.
grump skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det bara jag som inte uppskattar Vacchis
> pladder?
Ibland blir det helt klart för mycket flams och trams och franska vingårdar när han och Adamsson är varma i kläderna. När de håller sig till cyklingen är de dock bra.
Jag tycker att Vacchi är suverän på två saker. Dels har han en oerhörd närvaro i kommenterandet och ett engagemang som få andra. Han är helt enkelt en naturlig kommentator, vilket väl är det som gör att han bjuds in till speaker på alla möjliga tillställningar. Men han är också oerhört skicklig på att snabbt uppfatta situationer i cykellopp och med en gång identifiera vilka cyklister som gör vad. Där märks stor skillnad mot andra kommentatorer som kan sitta och gissa (fel) i flera minuter på t.ex. vilka cyklister som har kommit loss.
Fast på senare tid har vacchi lagt lite väl mycket tid på att prata doping. Inget fel med att han är upprörd över allt som hänt, men när tomrummet mellan vad som faktiskt händer i det aktuella loppet fylls av LA+ANNAT blir det lite tråkigt att lyssna på. Bättre med gamla anekdoter då isf.
Lyssnar heller på Vacchi's pladder än Fomin som inte kan läsa och prata samtidigt. Han kan tystna mitt i en mening och när han sedan fortsätter så börjar han ibland på något helt annat.
grump skrev:
> Jag föredrar att bilda min egen uppfattning av
> det jag ser annars kan jag lika gärna lyssna på
> radiosändning istället.
Men då är det väl bara att stänga av ljudet då. För bortsett från kommentatorerna så är det ju bara det där helikopterljudet som man hör från cykelsändningar, och det går säkert att fixa fram själv från nätet. :-)
Förresten, är det där helikopterljudet på riktigt eller är det bara ett förinspelat ljudspår som de lägger på så fort det visas bilder uppifrån? Ungefär som burkskratt på sit coms alltså?
DT skrev:
> grump skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag föredrar att bilda min egen uppfattning av
> > det jag ser annars kan jag lika gärna lyssna
> på
> > radiosändning istället.
>
> Men då är det väl bara att stänga av ljudet
> då. För bortsett från kommentatorerna så är
> det ju bara det där helikopterljudet som man hör
> från cykelsändningar, och det går säkert att
> fixa fram själv från nätet. :-)
Ja ska jag ha på svenska ES blir det lägre volym ;-)
Om de nu ska slå på stort och ha långa sändningar från Volta a Catalunya så kan de väl visa något mer intressant än lite människor som står vid mållinjen och fingrar på sina iPhones?
Ah, äntligen lite cykling. Transportsträcka på motorväg på sant spanskt manér. :-/
Trist också att TV-sändningen (på sista varvet) hade kvalité som taget från en bättre fulstream, kanske var det för många som kopplade upp sig inför avgörandet.
Barnis skrev:
> Såg ut som Ahlstrand gick på hjul men han var
> snabb att släppa styret och sätta sig på röven
Ja visst såg det konstigt ut. Hur kraschade han egentligen? Såg klumpigt ut!
r5294872 skrev:
> Ja visst såg det konstigt ut. Hur kraschade han egentligen? Såg klumpigt ut!
Har kört repris på spelaren några gånger, och det ser ut som om det blev trångt mot staketet där han försökte smita förbi. Han slutade i a f trampa någon sekund före fallet.
Jo, han gled fint på röven, men det gick ju inte ens hål i byxorna. :-P
Han fick mycket uppmärksamhet av de engelska kommentatorerna, nästan som han är favorit eller något.
Magnus Bäckstedt är bisittare på brittiska Eurosport. Fast han kanske inte var det under just det här loppet (eller det kanske inte var Eurosport du tittade på).
DT skrev:
> Magnus Bäckstedt är bisittare på brittiska Eurosport. Fast han kanske inte var det under just
> det här loppet (eller det kanske inte var Eurosport du tittade på).
Det var engelska (dvs. brittiska) Eurosports sändning som avsågs, i överensstämmelse med trådrubriken, där Brian Smith är bisittare till Carlton Kirby under Volta a Catalunya.
Är det fel på Skys effektmätare idag? De brukar ju alltid ställa in dem på 6,1 W/kg och sedan robotcykla upp i ett långt tåg med ett par andra åkare som tuggar styrlinda för att hänga med.
Intressant trampteknik på Dan Martin, lite som när en annan kör 4x4-pass på trainern. Skillnaden är ju dock att han kör typ 6 intervaller och utan vila emellan.
DT skrev:
> Är det fel på Skys effektmätare idag? De brukar
> ju alltid ställa in dem på 6,1 W/kg och sedan
> robotcykla upp i ett långt tåg med ett par andra
> åkare som tuggar styrlinda för att hänga med.
Ha. +1
Bra etapp.
(OT) I morgon är det Belgisk DÖDSkullersten som gäller.