Kedjesmörja?

Kedjesmörja?
Katastrof. XXL har slutat med Progold och hittar det ingen annanstans heller i Svedala eller tyska webbshopparna. Enda möjligheten verkar vara Ebay från UK, känns fel att betala lika mycket i frakt som för produkten bara.

Någon som vet var man köper Progold Prolink Extreme numera?

Kedjesmörja?
Jag lämnade min flaska, Progold Prolink Extreme, på återvinningen. Tyckte aldrig den funkade nå vidare jämfört med Muc-Off och Shimano som jag kör nu. Skitigt blev det å illa luktade den, men jag hade kanske fått ett måndagsexemplar eller nått. :)

frid!

Kedjesmörja?
Dry lube som jag använder på racern. Håller drivlinan ren å blank. Får dock apliceras efter var å varannan tur så det blir bara på racern som jag använder denna.

frid!

Kedjesmörja?
magnil sa:
Katastrof. XXL har slutat med Progold och hittar det ingen annanstans heller i Svedala eller tyska webbshopparna. Enda möjligheten verkar vara Ebay från UK, känns fel att betala lika mycket i frakt som för produkten bara.

Någon som vet var man köper Progold Prolink Extreme numera?
De flesta här på happy pratar ju så varmt om den så jag blev tvungen att beställa, har dock inte testat än. Både smörjan och frakten dyr som stryk men tog två så kändes frakten överkomlig?https://www.tweekscycles.com/eu/progold-prolink-xtreme-chain-lube-eukpr6675z8ppme/

Kedjesmörja?
NickPick sa:
Squirt fick gå i ide till våren. Ska inte behöva smörja kedjan efter 3 mil pendling.
Premiär att prova White lightning wet lube.

Jag kör vidare ett tag till med Squirt (low temp) nu på vintern. Håller med om att det krävs smörj lite för ofta. Men tycker det är värt det hittills då min drivlina är grymt ren, så att börja kladda med wetlube och få en kolsvart och klibbig kedja är inte aktuellt än.

Men får se om jag tröttnar på smörjandet senare i vinter....

Kedjesmörja?
Alex Supertramp sa:
Har Shimanos PTFE (står varken wet eller dry på just den här). Nöjd med den på racern. Hur står den sig på XC:n?

Jag kör den på Fatbiken å är nöjd såtillvida att smörjeffekten varar länge. Det blir dock lite skitigare å svartare än jag önskar, men imte på värsta viset. :)
Är det riktigt blött finns det oljor som funkar bättre, skulle jag tro.

frid!

Senast ändrad:
Kedjesmörja?
Steel is Real sa:
NickPick sa:
Squirt fick gå i ide till våren. Ska inte behöva smörja kedjan efter 3 mil pendling.
Premiär att prova White lightning wet lube.

Jag kör vidare ett tag till med Squirt (low temp) nu på vintern. Håller med om att det krävs smörj lite för ofta. Men tycker det är värt det hittills då min drivlina är grymt ren, så att börja kladda med wetlube och få en kolsvart och klibbig kedja är inte aktuellt än.

Men får se om jag tröttnar på smörjandet senare i vinter....
Kör också low temp nu, såååå skönt att slippa köra avfettning. Lite orolig för rosten, men jag smörjer nog lite för sällan. Jag låter det gnissla lite för mycket innan jag gör en insats.

Kedjesmörja?

Bilagor

• DSC01257.JPG
    DSC01257.JPG
    327.8 KB · Besök: 26
Tillbaka
Topp