Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Hej
Jag skall uppgradera en single speed till växlat 1*9 åt en kompis. Vilken är den mest prisvärda lösningen på kedjestyrare för ändamålet om man saknar iscg fästen?
MVH
Magnus
Eftersom jag inte säljer några drev än så får jag säga absolute black XX 1x11 style drev tillsammans med kedja för 10-delat för då behövs ingen styrare ens med en vanlig bakväxel.
Jag kör en sån setup med mitt egna spiderless drev av varannan tand bredare modellen och det funkar klockrent. Drivlinan i övrigt består av en Sram hollowpin kedja för 10-delat, X7 växel och reglage för 9-delat samt en 9-delat Sram kassett med 11-34.
Annars har ju Jansson99 en lösning som ser både lätt och effektiv ut, om man sprayar det svart så ser det knappt hemmamekat ut heller!
Som sagt, jag meckar åt en kompis och han har inte det så fett ställt. Jag skulle nog inte använt ordet prisvärt utan hållt mig till billigt och funktionellt. Lågvikt är inte heller av intresse, hellre hållbart för stigstök.
Jag har sett Jansson lösningen innan, men funkar den verkligen i stöket?