Keps cup -06

Keps cup -06
superprestige keps cup 06

fem tävlingar klara än så länge..

OBS!!!! ställ inga frågor om det hela. det finns en anledning till att informationen inte finns ute, dvs den finns inte. inplanerat är 2-3 st till. eftersom datumen inte är officiellt ute så kan det förekomma ändringar. håll ögonen öppna.

Keps cup 2006

11/3 järfälla

19/3 södertälje

25/3 valhall
26/3 spårvägen

8/4 Tullinge Sk

Keps cup -06
singelspeedklass...

spelar det någon roll? jag är tveksam. anledningar:

-tävling går ut på att förutom träningsmässigt förbereda sig materiellt på bästa vis. känner man att ´man kör snabbare singelspeed så är det ju bara en fördel, i annat fall,, varför handikappa sig själv?

-keps cup är trots allt ett mer eller mindre seriöst tävlingsarrangemang med små banor och täta varvningar. jag vill inte att det ska urarta pga att många singelspeedare ser det hela som ett jippo och dyker upp för att sällskapsköra. obs (läser man på forumet här, speciellt under singelspeed vm så är det väldigt lätt att få uppfattningen att singelspeedare inte gillar själva tävlingsmomentet). givetvis får man ställa upp på vilken cykel man vill och köra hur fort man vill men jag vill inte göra ett jippo av det hela. detta är tävling på blodigaste allvar (dvs spöa kompisarna och få bra träning och ha kul) :)

-det är roligare med större klasser med fler deltagare. roligare med fulla resultatlistor istället för klasser där det bara är 1-2 startande i. att ytterligare lägga till en klass gör det svårare för arrangören och ser glesare ut i listorna.

------

det finns en sportklass för de som vill köra kortare. och alla startar ju samtidigt så det är väl lätt att jämför sig med vem man vill i resultatlistan.

vi hade en tandemklass någon gång förra året har jag för mig. så visst kan det finnas en singelspeedklass om det finns de som vill det. men personligen ser jag inte anledningar för det.

inget ont om singelspeedare, men är det här formatet som passar utrustningen?

åter igen, så ingen tar illa vid sig, alla är välkomna, men formatet är anpassat efter mtb-cykling på tävlingsnivå och så vill jag att det ska förbli. och givetvis går det att köra fort utan växlar. så kom gärna dit, med växlar eller ej.

givetvis inför jag en singelspeedklass om ni tycker det behövs. men för mig är tävling och singelspeed raka motsatser.

Keps cup -06
sådär.. då är påskplanerna fixade för er :)

Keps cup 2006

11/3 järfälla

19/3 södertälje

25/3 valhall
26/3 spårvägen

8/4 Tullinge Sk

15/4 täby

Keps cup -06
ja. "det där" är spikat. all annan info som saknas är inte spikad. men det är på g.

jag har några till intressanter till cuper på gång. får se om det blir av. jag tänker nämligen gå till historien som den sammordnare som arrangerat flest keps cuper under ett och samma år/vår.

Keps cup -06
jaha,.. vad gick fel nu då?!

well:

Keps cup 2006

11/3 järfälla

19/3 södertälje

25/3 valhall
26/3 spårvägen

8/4 Tullinge Sk

15/4 täby

Keps cup -06
ja.. jag upprepade ju mig.. håller på och flyttupppackar/äter/skriver träningsplanering/happyinformerar samtidigt. så jag höll inte koll på vad jag skrev och när :)

ska ni (du och skogling) lata er i år eller ska ni använda cyklarna?

Keps cup -06
micke s... skrev:
-------------------------------------------------------
> ska ni (du och skogling) lata er i år eller ska ni
> använda cyklarna?

Jag blir farsa i mars så jag får se om det blir nåt för mig. Kanske kommer till Täby. SKogling kommer definitivt inte. :)
/J

Keps cup -06
Yes! Vi fick final iår igen =D haha Sjysst där Micke =)
Hoppas vi kan göra en minst lika rolig bana som 2005 och utan ett litet förråd som står ivägen vid starten.

//Peter

Keps cup -06
japp. final. är det tänkt. men inget är spikat än som sagt. det kan tillkomma tävlingar.

förra årets bana var rolig. teknisk och bra. starten går kanske att lösa på ett bra sätt.

Keps cup -06
superprestige keps cup 06

fem tävlingar klara än så länge..
okay.. nu går vi tillbaka till det första inlägget. detta stämmer än så länge.

OBS!!!! ställ inga frågor om det hela. det finns en anledning till att informationen inte finns ute, dvs den finns inte. inplanerat är 2-3 st till. eftersom datumen inte är officiellt ute så kan det förekomma ändringar. håll ögonen öppna.

Keps cup 2006

11/3 järfälla

19/3 södertälje

25/3 valhall
26/3 spårvägen

8/4 Tullinge Sk

Tillbaka
Topp