Keps cup

Keps cup
Det vore faktiskt kul att köra MEN jag är otränad nu. Det är inget roligt att stånka runt när man knappt orkar runt banan. Jag hade slutat som totaltvåa i motionsklassen förra året om jag inte hade chansat på dubbfritt på sista tävlingen. Jag var med i en massvurpa på en hal isfläck, en vurpa sm resulterade i att bromsklossen åkte in under framfälgen. Efter flera minuter hade jag med kraftigt våld fått loss klossen och fick köra med enbart bakbroms, det var jävligt läskigt på den kuperade banan i Rudan! Men vad kul det var! jag tro Kaijan kom efter mig(?). Nåja, måste få lite fler mil under hjulen innan jag ställer upp i något.

Keps cup
Johan S Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det vore faktiskt kul att köra MEN jag är otränad
> nu. Det är inget roligt att stånka runt när man
> knappt orkar runt banan. Jag hade slutat som
> totaltvåa i motionsklassen förra året om jag inte
> hade chansat på dubbfritt på sista tävlingen. Jag
> var med i en massvurpa på en hal isfläck, en vurpa
> sm resulterade i att bromsklossen åkte in under
> framfälgen. Efter flera minuter hade jag med
> kraftigt våld fått loss klossen och fick köra med
> enbart bakbroms, det var jävligt läskigt på den
> kuperade banan i Rudan! Men vad kul det var! jag
> tro Kaijan kom efter mig(?). Nåja, måste få lite
> fler mil under hjulen innan jag ställer upp i
> något.

Äsch då, var inte så blygsam! Du kommer runt på 30 minuter.

Keps cup
Hur är läget ute i Kallhäll nu på banan? Klarar man sig utan feta 300dubs däck? Kanske bättre att köra med stora mjuka fina däck utan dub?

Jag kommer imorgon, får med mig minst 1 till tror jag.

Keps cup
Bruse: Jag tror du behöver gå till Dr Spoke. Verkar som om det är något som glappar okontrollerat? *hähä*
Långt bakom? Du menar eftersom jag låg bakom dig och bevakade min plats *muahahaha* Jag låter totalresultatet tala...

Johan S: Synd att du är otränad, hade varit kul att visa bakdäcket för dig i år :)

Keps cup
S. Andrée Skrev:
> Nej, tyvärr har vi har inga duschar.
> Vi kanske ska såga upp en vak? ;-)
>
> /Staffan.

Skulle vi inte ha snöbollskrig? Bara ta av sig naken, så får vi en tvagning samtidigt!

Keps cup
Ska bli skoj att kolla i morgon, luftrören e fortfarande paj så jag kommer med långjalingar och kamera istället. Suck så man längtar till sadeln, även fast den såg hård ut när jag höll i den igår.

Keps cup
Steffo och Profeten badar isvak och Bruse springer naken och kastar snöboll... Känns mer som Club Goa. Märks att folk börjar få cykelabstinens.

Ingen naken bruse i vår bil bara...

Keps cup
Mattias L Skrev:
> Steffo och Profeten badar isvak och Bruse springer
> naken och kastar snöboll... Känns mer som Club
> Goa. Märks att folk börjar få cykelabstinens.
>
> Ingen naken bruse i vår bil bara...

Lugn lugn, vi ska ju tävla "gul bil" jag å ungarna! Förra helgen klådde jag dig Mattias. Nu ska ungarna få sig en duvning i tävlande! Hehehe...

Keps cup
"gul bil" är seriöst. Lägger man till dina väldstendenser så blir det ju riktigt intressant. Lurade en kollega förut att köra det. Det blir lite poäng Katrineholm - Uppsala ;)

Mia spöar dig i gul bil så förnedringen blir total *hähä*

Keps cup
Mattias L Skrev:
> "gul bil" är seriöst. Lägger man till dina
> väldstendenser så blir det ju riktigt intressant.
> Lurade en kollega förut att köra det. Det blir
> lite poäng Katrineholm - Uppsala ;)

Väldtendenser? Nytt ord för mig.... som betyder?

> Mia spöar dig i gul bil så förnedringen blir total
> *hähä*

Vi får väl se! Ska sätta bilbältet över munnen nästa gång jag bältar henne!

Hampus är grym, han vet inte hur Stockholm ser ut, spanar bara efter gula bilar. Vi kör en hel dag, från vi går hemifrån, tess vi kommer hem. Jag har vunnit en enda gång, av typ 50. Ska föreslå grön bil nästa gång. Han är fägblind - hehehehe

Keps cup
Senast redigerad av en moderator:
Keps cup
Riktigt kul idag, min första tävling, synd bara att jag hörde fel o körde 6 istället för 5 varv, tog i ordentligt på sjätte varvet, över 200 i puls och fladder i blick, mer sånt!

Banan tog cirka 5 minuter / varv för mig, ingen aning om distansen.

Keps cup
Kanonväder!
Snabb bana!
Jobbig uppförsbacke (ont i ryggen)
Glömde jackan hemma. Fick låna av... eh... justdetja, jag å namn. Tack ändå du från Järfälla! Kanonsnällt!

Kul idag, men även jag blev osäker på varv. Vid anmälan sa de 6 varv. Sen hörde jag nåt om 5. Så när jag cyklat 4 varv, försökte jag få kontakt med sekretariatet. När jag skrek till, så fick jag svaret, 5 varv. Å när jag kom imål, å efter en stund skulle kolla om Mattias gått i mål, fick jag frågan "har du gått imål"... eh.. "ja, för ett tag sen".... Men jag var notrad som målgång, de bara glömde ta tiden.

Men man får vad man betalar för... ;~)

När kommer listan?

Keps cup
Bilder från dagens bravader.
<http://photobucket.com/albums/v476/Staffan/Kepscup%20-%20050319/>

Det var min jacka Bruse och den satt bra på dig, du har inte funderat på att gå med i JCK ;-)

Listan är skickad till Micke S. så resultaten e nog uppe snart på StCF hemsida.

/Staffan

Keps cup
S. Andrée Skrev:
> Bilder från dagens bravader.
>
>
> Det var min jacka Bruse och den satt bra på dig,
> du har inte funderat på att gå med i JCK ;-)

Ja, den satt faktiskt bra! Lite tajtare än min hemamglömda jacka. Men ack så fel färg, för färgglad.
Men Järfälla är helt fel ände av länet! Men tack ändå!

> Listan är skickad till Micke S. så resultaten e
> nog uppe snart på StCF hemsida.
>
> /Staffan

Keps cup
Johan A Skrev:
> Ja, verkligen fint väder var det.
> Själv lyckades jag knäppa av kameran 73 ggr.

Tog du inga bilder? ;~)
Få man se dom snart?

Keps cup
Menar du typ sådanahära??
Keps_Cup%20023.jpg

Eller den här kämpen? Han slet bra och vann min respekt iaf. honom hejade jag på. Den lilla till vänster dvs.
Keps_Cup%20052.jpg

Mattias L tar sig upp efter en vurpa
Keps_Cup%20011.jpg

Hjalmar (tror jag det e) springer när andra går, bra tempo även bredvid hojjen
Keps_Cup%20016.jpg

Framtidens förmågor?
Keps_Cup%20024.jpg

Mattias L glad när han har kommit upp på cykeln igen
Keps_Cup%20028.jpg

Fikapaus
Keps_Cup%20040.jpg

Keps cup
Typ såna ja!

De där småknattarna, är Mattias arvingar. De kämpar å ger aldrig upp! De har aldrig brutit nån Keps cup hittils. De kan bli farliga i framtiden!

Keps cup
Fredrik Larsson Skrev:
> Är det bara jag som tycker Mattias L verkar vara
> jättelång på kort?
>
> //Fredrik - äter murvel till frukost.

Inte endast på kort.Han är det i verkligheten också=).
Garanterat över 2 m

Keps cup
Bilder från gårdagens kepstävling i Järfälla. Vädret var gött, kaffet gott och det var allmänt mysigt att för en gångs skull sitta vid sidan av och bara njuta av cyklisterna som stånkade förbi i snön.

Picture%2Bb001.jpg

bruse, glad i sin varma dunjacka. Mindre glad (egentligen) för att han glömt cykeljackan. Han fick låna en blå som man kan se lite längre ner.

Picture%2Bb002.jpg

Incheckningen. Förhoppningsfulla miner från tävlande och anhöriga.

Picture%2Bb005.jpg

Ahhh! Det finns inget bättre än en kopp kaffe i vårsolen i väntan på cyklister! Jag fick inte med bullen på bilden, den var underbart god.

Picture%2Bb006.jpg

Okej, här kommer dom. Ledarna...

Picture%2Bb008.jpg

...dom som ligger lite bakom ledarna...

Picture%2Bb010.jpg

Ja, det är ju lite si och så med fotografens taijming.

Picture%2Bb012.jpg

...ledaren i tjejklassen...

Picture%2Bb013.jpg

..och så...Mattias L! Förlåt. Du var för snabb! Detta blev den enda bilden på Mattias L. Jag tänker inte söka jobbet som fotograf på Aftonbladets Sportbilaga, om nu någon trodde det.

Picture%2Bb014.jpg

så här såg banan ut efter att hela fältet passerat. Ser acceptabelt ut, faktiskt.

Picture%2Bb016.jpg

Här är ett av de snöigare partierna.

Picture%2Bb017.jpg

Många fick gå...

Picture%2Bb019.jpg

...stora som små...

Picture%2Bb021.jpg

Oj, här blev det en vurpa!

Picture%2Bb022.jpg

Men inte här, bruse seglade förbi varv efter varv med något outgrundligt i blicken.

Picture%2Bb023.jpg

Här är ledaren vid en varvning. Han ser ganska avslappnad ut för att vara ute på ett av de sista varven. Trevligt!

Keps cup
Nej nej, jag är inte lång. Det är kameran som lägger på minst 20 centimeter :) (är 205 cm)

Hade lite alla möjliga problem med hojjen i lördags. Förutom den ofrivilliga singlespeeden jag körde så beslöt sig dämparen ör att jag behövde mindre tryck i bakdämparn. Jaja, kom i mål i alla fall.

Spöade Bruse big time i "Gul Bil" på vägen hem för övrigt.

Keps cup
Jaja, du får komma igen till långfredagens tävling i Södertälje, Mattias. Jag funderar på att åka dit och fota igen. I så fall ska jag försöka att få med hela dig på bild. Jag har fått nya perspektiv på MTB som fotograferande åskådare: Man kan ha lika roligt, fast utan ansträngning! :-)

Keps cup
Johan, med lite bättre timing så kommer det bli bra bilder.

"Någon" (vet inte vem det var) sa precis innan start att Södertäljes Keps Cup skulle flyttas och att man skulle hålla koll på deras hemsida. Antar att det kommer mer om det hos både StoCF och SCK.

Keps cup
Mattias L Skrev:
> Nej nej, jag är inte lång. Det är kameran som
> lägger på minst 20 centimeter :) (är 205 cm)
>
> Hade lite alla möjliga problem med hojjen i
> lördags. Förutom den ofrivilliga singlespeeden jag
> körde så beslöt sig dämparen ör att jag behövde
> mindre tryck i bakdämparn. Jaja, kom i mål i alla
> fall.

å dina supersöner kämpade på, utan att ge upp! De kommer å bli farliga med den tågan!

> Spöade Bruse big time i "Gul Bil" på vägen hem för
> övrigt.

Inte så svårt, du sitter ju framför mig, så jag ser ju inte vägen!
Men jag vann på vägen dit iaf!

Keps cup
Jag trodde att jag hade ett eller två varv kvar när jag frågade hjalmar om hur långt det var kvar.
Då fick jag veta att vi var på sista.
Attans, jag som hade vunnit annars.. ;)

Keps cup
Resultaten från i Lördags är uppe på scf, tyckte det gick ganska bra men blev distanserad med nästan TIO MINUTER av segraren i klassen. Detta när åktiden för mig var 35 minuter. Pinsamt. Fast det är väl bara att träna mera....

Tillbaka
Topp