Keps cup

Keps cup
Jag pratade med Max Macdonald, han som INTE kör ut i diket på bilden.
Han sa att han själv tog starten, och saktade in lite innan kurvan,då kom tydligen den killen som skjuten ur en kanon på insidan, och resten förstår ni säkert själva.
Ska allvarligt överväga en digital systemkamera som kan ta bilder snabbt, typ en tre i sekunden, då hade man ju fått det hela i en sekvens. Såg ganska festligt ut, även fast killen nog inte tyckte det.

Keps cup
Jag är förkyld *arrgh* Tar beslut på lördag kväll om jag skall köra eller inte :(

Det är ditt fel Larsson. Det måste det vara. Ja så är det, jag skyller på dig. Biologisk krigföring är förbjudet!

Keps cup
Jaha, är det så? Jag kanske är bärare av fågelviruset utan att veta om det själv.

Var hos doktorn igår för första gången på 20 år....magpaj....gastroskopi på måndag. Jippi :(

Keps cup
Vad du behöver för att komma i form Mattias är en tur på stan med lite ölkonsumtion. Som av en händelse finns det ett sådant arrangemang ikväll. Kom igen nu, en liten förkylning skall väl inte stoppa en karl?

Keps cup
Ma Vic skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad du behöver för att komma i form Mattias är en
> tur på stan med lite ölkonsumtion. Som av en
> händelse finns det ett sådant arrangemang ikväll.
> Kom igen nu, en liten förkylning skall väl inte
> stoppa en karl?

Ah, just det ja. När var hur är det? Tråden finner jag ej...

Keps cup
JLarsson skrev:
> Bruse: Keps Cup på söndag eller De Brouwerij
> Pokaal CX idag?

Den som ä idag. Kan man va publik?

Keps cup
Famous Grouse?
big-bottle2.jpg

Förlåt, nu blev det barnförbjudet igen.

Keps cup
Någon Wild har jag inte, men faktiskt så finns det lite Grouse i skåpet *hehe*

Reklamen för Grouse är en av de bästa spritreklamerna jag sett för övrigt. Ruskigt kul.

Men det verkar som om det blir lite happyiter på kepsfinalen. Skall vi köra ett inofficiellt happymästerskap på en gång?

Keps cup
Inofficiellt happymästerskap??? Det känns ju lite sådär med tanke på den
nuvarande formen ;o)
Mitt mål känns just nu som att komma i mål, saatan va allt försvinner fort, konditionen och helt plötsligt börjar man få kramper i baksidan av låret när man e ute och trampar... Men nu jävlar börjar jag komma igång iaf.
Självklart e jag med i detta mästerskap, någon måste ju ta jumbon med..

Mattias L skrev:
> Någon Wild har jag inte, men faktiskt så finns det
> lite Grouse i skåpet *hehe*
>
> Reklamen för Grouse är en av de bästa
> spritreklamerna jag sett för övrigt. Ruskigt kul.
>
> Men det verkar som om det blir lite happyiter på
> kepsfinalen. Skall vi köra ett inofficiellt
> happymästerskap på en gång?
>
> /Mattias
>
> - mtb för äventyrare
>
> M+(M--) x++ s++ f c fs++ H+ S+ Ba+++ Bd Bo V++++
> ww-- Mt Mu Pt--->----

Keps cup
Bra Professorn, det väntar vi på :) Välj något riktigt tekniskt nu så vi får lite att bita i *skratt*

/Mattias (som legat alvedon och feberrusig och sovit hela eftermiddagen)

Keps cup
Hur är banan, lera, snö? Jag har laddat på kanarias och behöver detaljerad info. Bara ben och dammiga stigar har jag njutit av här! Mötte Tavell ett par gånger, han såg pigg ut.

Keps cup
Banan är tecknisk och på vissa ställen ligger det snö/is. Men isen är så mörken så den är inte hal. Jag körde runt på explorer med 4 bar i och det gick bra.

Det är ju helt öppet mellan tvåan, trean och fyran så det blir spännande i morgon.

vi ses där

Keps cup
Skogling skrev:
> Jag är lite halvrisig och undrar därför om det är
> flackt eller mycket upp och ner... ?
>
> //Skogling som vill ta det lite lugnt...

Det kvittar om det är backigt eller inte, jag hämtar dig 10:30 imorgon vilket som. Inget jävla gnäll nu!
/Johan ;o)

Keps cup
Jo som min klubbkamrat "Professorn" sa snabb och "Teknisk" bana finns nåra få hala partier men man får fäste överallt i princip banan har inga backar igentligen det är mest upp och ned hit å dit bana finns vell 2 stigningar men den första kanske är på 10 (höjd)meter=Nada den andra är lite längre men dessa backar är inte särskilt branta ja menar om man jämnför med Södertälje CK's bana är det plant igentligen hehe.
Tid per varv räknar vi att Eliten kör på ungefär på ca 10 minuter.
Det är relatift torrt men INTE dax för semislicks ännu ett bra "allround" däck är det bästa valet dubbdäck hoppas ja dem flesta har tagit bort nu och det är ngt som är helt onödigt på denna bana.

//Peter MTB Täby

Keps cup
En fråga bara, kan verka korkad men jag tar risken.
Jag tänkte premiärcykla i morgon på min nya hoj.
Som alla vet så behöver man köra in bromsarna för att dom ska ta bra, är detta något man ska tänka på? Kanske åka dit tidigare och bromsa som en galning???
Eftersom man e nybörjare vill man ju ha bra bromsar, även fast banan inte verkar vara så brant.

Keps cup
Johan, kolla bara så att bromsarna är rätt inställda, om det är V-bromsar alltså, det kan ju va lite sisådär med det när den kommer från butik. Annars är det bara att tuta och köra.. Lycka till.
/Johan

Keps cup
johan a:
bromsa in.. varför det? :)
det brukar skrika lite med nya bromsar, inte mer med det.

inte rekommenderat att ta ut en oprövad hojj på bana omän det är väldigt lockande.

Keps cup
Aahhh, home sweet home!!!!
Det var jobbigt men kul tyckte jag, det märks att man inte har suttit i en sadel på ca två månader.
Men vilken skillnad med FS istället för HT, den hjälper till grymt mycket. Nu e den inkörd iaf, skitig som en riktig MTB ska vara. Ska spola av den ikväll...
Åkte förbi thaihaket i högdalens industriområde och tog hem lite mat, satt som en smäck.
Träffade iaf två andra happyiter idag, pratade med skogling och mattias l, men jag antar att det var många fler där.
Hoppas att någon var där med kameran.

Keps cup
Jo det var ordentligt med stök och bök. Har precis sovit en liten stund. Det var bra att få en liten formmätning så här innan sommaren. Och nu kan jag konstatera att jag inte har nån kondis. :-(
Jag tror jag knep jumboplatsen. Men som jag sa till Skogling, hade vi haft xtr så hade vi säkert tagit pallplats. ;o)
Jag ska försöka lägga ut några halvtaskiga kort som tjejen lyckades knäppa.
/Johan

Keps cup
Visst var banan rolig, men kanske lite slaskig ;o) Min nya cykel ser ju helgammal ut efter en enda runda, men den ska tvättas ikväll. Den hade nog inte varit lika skoj för mig om jag inte hade haft en bakdämpare, amatör/nybörjare som man e :o).

Tillbaka
Topp