Kina carbon i butik?

Daniel89

Medlem
Kina carbon i butik?
Vad tror ni om att kunna köpa kina carbon i butik
är man villig att betala lite extra för att få klämma och känna, samt minska risken av att bli lurad av någon på andra sidan jordklotet.

Kina carbon i butik?
Det går väl redan?

Kina carbon
cannondale_supersix_evo_ultegra_di2.png

cervelo_r3_ultegra.png

specialized_vengeexpertm2_side_floredgrey_1_2.jpg

/Håkan

Kina carbon i butik?
Blir det billigare och bättre än Taiwanhjul som redan finns i butik och/eller eu-webshoppar? Typ Cyklotekets billiga Profil bla bla, Revolver Speedsession och Planet-X?

Äh, jag läste slarvigt och fick det till carbonhjul

Kina carbon i butik?
Daniel89 skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad tror ni om att kunna köpa kina carbon i butik
>
> är man villig att betala lite extra för att få
> klämma och känna, samt minska risken av att bli
> lurad av någon på andra sidan jordklotet.

Vore ju toppen, få klämma lite, kunna bära hem prylarna direkt. Fast just detaljen med vad "lite extra" innebär är ju ganska viktig, ett för stort påslag skulle i vart fall få mig att handla på e-bay istället (iom att jag tidigare har beställt och fått hem grejer från Kina helt utan bekymmer tidigare).

Kina carbon i butik?
Men jag tror att det finns gott om cyklister som vill, men inte vågar. Man får helt enkelt räkna ut och se om det blir lönsamt, 4000-4500kr för ett hjulpar tror jag dem flesta hade slagit till eller????

/Daniel

Senast ändrad:
Kina carbon i butik?
Alla förutom Look och BMC samt några småskuttar (Calfee, Parlee mfl) är väl kinakolfiber (då räknar jag både Republiken Kina och Folkrepubliken Kina).

Kina carbon i butik?
Daniel89 skrev:
-------------------------------------------------------
> Men jag tror att det finns gott om cyklister som
> vill, men inte vågar. Man får helt enkelt räkna
> ut och se om det blir lönsamt, 4000-4500kr för
> ett hjulpar tror jag dem flesta hade slagit till
> eller????
>
> /Daniel

Kan nog bli tufft att få ihop det om du skall importera lagligt med alla tullavgifter och liknande och sen eventuellt strul med garantiåtagande osv... Ebay-hjulparen börjar väl på runt 2100:- med frakt, frågan är väl vad det är som gör det värt att betala 4000 - 4500:- istället?

Men funkar det så kan det ju säkert vara riktigt skoj sysselsättning.

//Kristoffer

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp