Tobbe Arnesson
Ny medlem
Kinnekulleplanering, låt den dö :P
Inga OT-diskussioner i denna tråd. Tack!
Detta inlägg kommer att uppdateras löpande, så kolla här för senaste info samlad på ett ställe.
Moderering
För att hålla den här tråden snygg och överskådlig kommer skitinlägg att modereras bort, samt inlägg som inte längre tillför något. T.ex. om någon skriver att de kommer den och den dagen så tar jag bort inlägget när listan uppdaterats i detta inlägg. Allt för att hålla det rent och snyggt. Med jompers välsignelse™.
När
Lördagen den 4:e juni till och med måndagen den 6:e juni (AKA nationaldagen = röd dag from i år).
Vill du bara komma en dag, fokusera på söndag!
Lördagen den 4:e juni: Cykling, avfärd 12.15 från grusplanen/parkeringen utanför campingen. Grillning efter återkomst.
Söndagen den 5:e juni: Stora turen. Avfärd 12.15 från grusplanen. Minst två grupper som åker olika varv - snabb åker medsols, långsam motsols. Storfika där vi möts. the_TnT blir kvast i långsamma gruppen. Grillning med Swapmeet efter återkomst till campingen. Swapmeet är där man byter sina gamla hyllprylar mot andra hyllprylar. Och ja, det är cykelprylar vi snackar om.
Måndagen den 6:e juni: Cykling runt kullen igen, avfärd 09.45 från grusplanen. Pizza i Götene efter avslutad tur. OBS! Man måste checka ut från campingen före 12.00 om man inte vill pröjsa för en natt till.
Var
Götene kommun, Kinnekulle, Kinnekulle camping i Hällekis.
Stockholm -> Hällekis = 343 km
Göteborg -> Hällekis = 156 km
Turen runt Kinnekulle är relativt lättcyklad men tar ändå ungefär 6h att slutföra i typiskt happytempo. Så både du och din cykel bör vara i skick att cykla så länge på snälla stigar med få stigningar samt ta med mat och vätska så du klarar dig. Det finns möjlighet att fylla på vatten på flera ställen efter leden, se karta.
Kolla kartan under Turtips.
Boende
Vandrarhem, hotell i Götene eller på Kinnekulle camping. Var och en får fixa boende själv samt hitta andra att dela logi/bil med. Tydligen är vandrarhemmet Falkängen i Hällekis uppbokat redan? Något dansbandstjosan så det är ingen konfliktgrupp i varje fall.
Notera att man måste vara medlem i SCR för att få tälta eller smälla upp en husvagn på KK-Camping. Hyra stuga går dock bra ändå.
OBS! Man måste checka ut från campingen före 12.00 om man inte vill pröjsa för en natt till.
Efter cykelturerna kan vi säkert använda duscharna på campingen, ta med enkronor!
Väder
Deltagare
OBS! Skicka ett PM till mig om du tänkt dyka upp så uppdaterar jag listan här under
, istället för att fylla tråden med en massa inlägg om vilka som kommer och inte. Den kommer att snackas sönder för mycket ändå :( Och ja, jag ser att det kommit PM utan att man skriver det i tråden ;P För andra ändringar i nedanstående lista föredrar jag också PM.
{*} = De med samma bokstav samåker. Är du från samma ort och det bara finns ett ? eller något enstaka namn på en bokstav kan du med fördel kontakta personen via PM och höra efter om samåkning.
Totalt, de som ej angivit datum ej medräknade så detta är minimisiffror
Lördag: 17
Söndag: 35
Måndag: 22
Ütomrikiskt sammarbete
Den här träffen blir ett joint-venture med våra västerliga storebröder från http://terrengsykkel.no/ och som motprestation får vi komma på deras träff i augusti.
Här är den norska motsvarigheten till det här inlägget.
Socialt tips
Tillverka gärna namnlappar att fästa på bröstet och ryggan för att underlätta då det kommer att bli en hel del nya ansikten och namn!
Bilder från tidigare turer
Kontakt
Se min profil för kontaktuppgifter.
PS: Wohoo! 42 edits!
Detta inlägg kommer att uppdateras löpande, så kolla här för senaste info samlad på ett ställe.
Moderering
För att hålla den här tråden snygg och överskådlig kommer skitinlägg att modereras bort, samt inlägg som inte längre tillför något. T.ex. om någon skriver att de kommer den och den dagen så tar jag bort inlägget när listan uppdaterats i detta inlägg. Allt för att hålla det rent och snyggt. Med jompers välsignelse™.
När
Lördagen den 4:e juni till och med måndagen den 6:e juni (AKA nationaldagen = röd dag from i år).
Vill du bara komma en dag, fokusera på söndag!
Lördagen den 4:e juni: Cykling, avfärd 12.15 från grusplanen/parkeringen utanför campingen. Grillning efter återkomst.
Söndagen den 5:e juni: Stora turen. Avfärd 12.15 från grusplanen. Minst två grupper som åker olika varv - snabb åker medsols, långsam motsols. Storfika där vi möts. the_TnT blir kvast i långsamma gruppen. Grillning med Swapmeet efter återkomst till campingen. Swapmeet är där man byter sina gamla hyllprylar mot andra hyllprylar. Och ja, det är cykelprylar vi snackar om.
Måndagen den 6:e juni: Cykling runt kullen igen, avfärd 09.45 från grusplanen. Pizza i Götene efter avslutad tur. OBS! Man måste checka ut från campingen före 12.00 om man inte vill pröjsa för en natt till.
Var
Götene kommun, Kinnekulle, Kinnekulle camping i Hällekis.
Stockholm -> Hällekis = 343 km
Göteborg -> Hällekis = 156 km
Turen runt Kinnekulle är relativt lättcyklad men tar ändå ungefär 6h att slutföra i typiskt happytempo. Så både du och din cykel bör vara i skick att cykla så länge på snälla stigar med få stigningar samt ta med mat och vätska så du klarar dig. Det finns möjlighet att fylla på vatten på flera ställen efter leden, se karta.
Kolla kartan under Turtips.
Boende
Vandrarhem, hotell i Götene eller på Kinnekulle camping. Var och en får fixa boende själv samt hitta andra att dela logi/bil med. Tydligen är vandrarhemmet Falkängen i Hällekis uppbokat redan? Något dansbandstjosan så det är ingen konfliktgrupp i varje fall.
Notera att man måste vara medlem i SCR för att få tälta eller smälla upp en husvagn på KK-Camping. Hyra stuga går dock bra ändå.
OBS! Man måste checka ut från campingen före 12.00 om man inte vill pröjsa för en natt till.
Efter cykelturerna kan vi säkert använda duscharna på campingen, ta med enkronor!
Väder
Fredag kväll Natten mot lördag
Lördag morgon Lördag dag![]()
Lördag kväll Natten mot söndag![]()
Söndag morgon Söndag dag![]()
Söndag kväll Natten mot måndag![]()
Måndag morgon Måndag dag![]()
![]()
![]()
OBS! Skicka ett PM till mig om du tänkt dyka upp så uppdaterar jag listan här under
, istället för att fylla tråden med en massa inlägg om vilka som kommer och inte. Den kommer att snackas sönder för mycket ändå :( Och ja, jag ser att det kommit PM utan att man skriver det i tråden ;P För andra ändringar i nedanstående lista föredrar jag också PM.
Nickname Ort Dagar {*} (kommentar)
----------------------------------------------
42Hz - Ludvika 4+5+6 {A}
bigmollo - Stockholm 5 {B}
bng - Stockholm 5+6 {?}
Burner - Grästorp {?}
Ceeboya - Göteborg {?} Vill åka med någon från Göteborg.
Curt - Kristineh 4+5+6 {?} (någon plats över)
Emman - Skövde 6 {?} Om inte solen skiner!
Emil - Ludvika 4+5+6 {A}
ErikPe - Göteborg 5+6 {F}
Fam. Larsson - Alingsås 4+5+6 {?} Fredrik, Cecilia, Evert & Kerstin.
iMats - Vetlanda 5+6 {?} (möjligen med en till i bagaget)
Jacob.Thoren - Göteborg 5+6 {D} En plats över!
Jerry - Stockholm 4+5+6 {?} (anländer fredag kväll)
JLarsson - Stockholm 4+5 {?} + Flickvän
jomper - Stockholm 6 {?} Kommer på kvällen den 5:e
kevlar - Malmö 4+5 {?} Kommer den 3:e
kokodrill - Linköping {?}
landis - Grästorp {?} (pendlar de sex milen)
LEAF - Göteborg 5+6 {D} En plats över!
lundatok - Lund +5+ {?} (bara två av dagarna, plus en kompis)
Malina - Stockholm {?}
Max.K - Stockholm {?} (vill åka med någon)
motte - Degerfors 5 {?}
mrkling - Karlstad {?}
mvp - Stockholm 5 {B}
Obed - Göteborg 6 {E}
Odhen - Lidköping 5+6 {?} Osäkert på måndagen.
Olisen - Trollhättan 5+6 {?} Osäkert på måndagen.
pbeijer - Göteborg 6 {E}
Pelle Hå - Göteborg {?}
perujocke - Stockholm 5+6 {?}
phredhe - Stockholm {?}
Pontus - Göteborg 5+6 {F} Två platser i stuga över.
rabbagast - Norge 3+4+5 {?} Med sällskap från http://nots.no/
Robert - Göteborg 5 {?} Plats för två, över dan'.
Skogling - Stockholm 5 {B}
Stigfinnaren - Ludvika {?}
the_TnT - Ludvika 4+5+6 {A}
telisnisse - Göteborg 5 {?} + Martin med okänt nick.
TerrengTruls - Norge 4+5+? {C} + 2
Tobe - Stockholm 5 {?}
Wasabi - Göteborg {?} (söker boende-/bilpartner - körkortslös){*} = De med samma bokstav samåker. Är du från samma ort och det bara finns ett ? eller något enstaka namn på en bokstav kan du med fördel kontakta personen via PM och höra efter om samåkning.
Totalt, de som ej angivit datum ej medräknade så detta är minimisiffror
Lördag: 17
Söndag: 35
Måndag: 22
Ütomrikiskt sammarbete
Den här träffen blir ett joint-venture med våra västerliga storebröder från http://terrengsykkel.no/ och som motprestation får vi komma på deras träff i augusti.
Här är den norska motsvarigheten till det här inlägget.
Socialt tips
Tillverka gärna namnlappar att fästa på bröstet och ryggan för att underlätta då det kommer att bli en hel del nya ansikten och namn!
Bilder från tidigare turer
Juli 2004: Länk 1 | Länk 2 Juli 2004, övriga fotografer: Länk 1 Oktober 2004: Länk 1 | Länk 2
Kontakt
Se min profil för kontaktuppgifter.
PS: Wohoo! 42 edits!
Senast redigerad av en moderator: