Kjells tur!

Rackans

Ny medlem
Kjells tur!
Hej hopp!

Är det några här ifrån som skall köra Kjells tur, hur är banan och vilka möjligheter finns det att sova över..fann några logi, kan ni kan rekomendera några utav alternativen?
Blir det ett gäng härifrån som också skall köra?

Kjells tur!
KGA folkhögskola har ett vandrarhem:
http://www.folkbildning.net/~fhsk.karlskoga/fhs_start.htm

Tomtebo pensionat är fint och ligger nära starten, ca 5 min promena.
Pris: Enkelrum SEK 360, dubbelrum SEK 540 inkl frukost.
Plats: Tomtebo Pensionat.
Kontakt: Lars Berglund & Lillemor Bergström
0586-548 10

Zlafen, ligger väldigt nära starten det med, 5-10 min promenad.
Pris: Enkelrum SEK 540, dubbelrum SEK 790 inkl frukostbuffé. Extrabädd SEK 150.
Plats: Zlafen Bed & Breakfast, Västra Rävåsgatan 32
Kontakt: Pia Ekman och Per Mattsson
0586-521 10

Ramada har två hotell men de kostar runt 1000kr per natt.

Men annars så listas väl allt intressant på Kjells turs hemsida.

Jag ska köra, vet inte hur många Happyiter som tänker ställa upp i år.

Kjells tur!
Testade delar av banan idag, starten och slutet närmare bestämt. Man får jobba för att ta sig fram kan jag säga. Första gången jag fått trampa i nedförsbacke :) Riktigt blött men fullt framkomligt, vet inte hur det är i de djupaste delarna av skogen, antagligen lite isigt på vissa delar antar jag. Den första backen, hästspåret var otroligt segtrampat, bra benträning iaf :)
Glömde ta med kameran, får dokumentera lite senare.

//Lerkockan Eriksson

Kjells tur!
Steve > Fixa lite bilder, blir ju fint med fräscha bilder ifrån banan =)
Varför inte köra lite en liten livefim med din digitalkamera om du nu har en sån.

Kjells tur!
Jag ahr åkt loppet både när det varit grymt lerigt och när det varit hårt och snabbt i stort sett hela banan. Vädret veckorna innan loppet spelar in mycket, förra året var banan riktigt torr och fin jag hoppas att det blir liknande väder i år. Är banan bara torr bjuder den inte på några större svårigheter men det är lite ojämt och stötigt underlag(en hel del stenar vill jag minnas) så FS är skönt;-)

Kjells tur!
Nej, Ränneslättsturen är tyngre för det är betydligt mer stig och mer stigning i skogen.
Den tekniska nivån vill jag minnas är rätt lika. Kanske finns det några partier på Ränneslättsturen som är svårare, men överlag är dem lika.

Kjells tur!
Det närmar sig ,22 dagar kvar.
Körde första delen av banan igår(km 15-45)det ser fint ut,lite lerigt men fullt cykelbar.Man har röjt runt banan lite återstår att ta bort riset.I det hela indetisk som förra året enda stora förändringen är att stöket( stenigaste delen av banan) vid Utterbäck utgår (ca 2km).
Andra delen kör jag på söndag-rapporten kommer!
Srecko

Kjells tur!
Körde delar av banan idag, starten fram till 6 mil. Tyvärr så kan jag inte säga om det var mycket eller lite lerigt då jag aldrig cyklat leden förrut, men enligt min mening så var den i mycket gott skick. Inte alls mycket lera, nästan allt var snustorrt. Själv körde jag på contis "Double fighter" (= nästan slicks) och det var inga som helst problem.

Om nu inte vädergudarna ändrar humör så kan den 28:e bjuda på en mycket torr och fin bana. Enda problemet var väl att det var jobbigt att cykla sträckan :-) Jag har bestämt fått ont i benen tror jag.

Kjells tur!
Jag funderar starkt på att köra. Beror lite på om jag lyckas få min traktor (Golf 84:a) genom besiktningen före den 27:e...
/Micke

Kjells tur!
Ted_B skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är anmäld, ska bli intressant och se hur
> dåligt tränad man är.

mmm.... lurad av polarn... :/ äger ännu ingen cykel... åker på en lånad...

Kjells tur!
bigmollo skrev:
>Hur pass teknisk är turen? Kommer man runt på Twister eller behövs det nåt grövre?
efter allt regnande här i trakterna blir det rätt så halt i skogen(inte minst på alla steniga partier)
Själv körde jag på twister för 10 dagar sen vissa delar av banan och det var inte" roligt":-)
Det blir Explorer på lördag
Srecko

Kjells tur!
jtl<Kaijan skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja Bigmollo.
> Twister är inte att tänka på.
> Körde förförra =)året och då var det blött stenigt
> och halt
>
>
>