Klättrarhjul

Klättrarhjul
1000033456.webp

Nya hjulen har testats på känd medelhavsö.
Dom levererar! Har persat i dom flesta backarna hittills. Men bästa var i första backen, första dagen.. En 25w ökning av ftp. Helt klart hjulen som ger det lilla extra panache som krävs!

Klättrarhjul
Visa bilaga 759300
Dom levererar! Har persat i dom flesta backarna hittills. Men bästa var i första backen, första dagen.. En 25w ökning av ftp. Helt klart hjulen som ger det lilla extra panache som krävs!
Härligt!

Det är snyggt med lågprofil också. Ser snabbt och kompromisslöst ut precis som rejäl högprofil, men på ett annat sätt.

Men kan du inte ta taxi till backarna så du slipper spänna fast en hel ryggsäck på ramen? Allt för det estetiska? ;-)

Klättrarhjul
Visa bilaga 759300
Ajaj, klantigt att skruva på flera variabler samtidigt! Du skulle väntat med de där 25 extrawatten, de kanske var helt onödiga!

Klättrarhjul
Att tänka på:

Kineser är bra på mkt, coolfiberprodukter osv men...
Att tro att man kan spänna på ekrarna enl spec med en öppen nyckel var väl sådär.
Kom precis in i fönstret med moddad tightad nyckel.
Lär byta till squarx eller liknande för att kunna spänna på bakifrån.

Återstår beslut om man törs cykla utan fullface-hjälm🤪
Angående coolfiberekrar och gänglåsning vs klägg.
Velade länge om jag skulle köra ur gänglåsningen ur nipplarna som jag brukar göra och smörja istället när jag ändå skulle byta nipplar.
Körde ur låsningen och använde special montageklet för alla mtrl, har nu kört 70-80 mil eftersom mina vanliga hjul byggts om och dom är (nog) lika stabila som stålekrar.
Kommer inte se över dom innan dödsbackecykling V18/19 iaf, skulle inte tveka att använda Nextis ekrar 👍

Klättrarhjul
Har räknat lite på det och kommit fram till att om du kan banta hjulen ytterligare runt 35 kg har du chans att hänga på Pogi och Vingen i bergen på touren i år.

Tillbaka
Topp