Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Spännande, vilka nav ska det bli?Tjohoo
Det är visst nya nav påväg in som sannolikt ska paras med LBs 250gs coolfälgar, totalvikt ca1050g
Vilka är dom "lättaste" slanglösa 28mms-däcken som uppfyller moderna rullkrav?
Kör normalt pro one tle eller Vittoria....
Det råkade bli Dt 180-nav på rea, för billiga för att avstå.Spännande, vilka nav ska det bli?
Jag är ju lite sugen på samma fälgar, så jag skulle uppskatta mycket bilder, ffa vågbild på fälgarna
Är det masterna vid mijas? Återkoppla hur segmentet gick :)Det råkade bli Dt 180-nav på rea, för billiga för att avstå.
Väntar på naven innan jag "törs" beställa fälgarna.....
Edit: skulle behövt dom imöra när jag ska upp till masterna i Fuengirola![]()
Hehe, vägen till masterna var avstängd så klättrade en bit på vägen till toppen bredvid till det blev för grusigt.Är det masterna vid mijas? Återkoppla hur segmentet gick :)
Repetidor (WM).
Nja, 1070-ish med 2 olika sorters ekrar vä/Hö.Borde väl bli under kilot med såna finnav?
Mina 265gram fälgar med noname nav kom in på 1050g..
Jag vet iofs inte vad dom naven väger men 180 borde ju väga lite mindre iaf ..
Vilka och varför?Nja, 1070-ish med 2 olika sorters ekrar vä/Hö.
Vill man ha svinlätt(fast lätt på fel ställe) får man köpa Kinanav.
eu.huntbikewheels.com
Kolla LBs hemsida på kinanav.Vilka och varför?
AhhhJag tänkte ekrar..
Jojo, det är jag med på.Ahhh
Bygger alltid med olika för att få liknande töjning på flacka och branta sidorna för att få starkare hjul.
Har "alltid" använt cx-ray/cx-sprint aero-light/aero-comp men lär använda runda eller coolfiberekrar på dessa.Jojo, det är jag med på.
Men vilka har du valt, och varför just dom? =)
NopeHar sett såna hos nextie, men vet inte riktigt hur jag jag ska ställa mig till det.
Men du har kanske någon review eller andra säljare?
lär använda runda eller coolfiberekrar på dessa.
Som jag har skrivit här tidigare har @Egress skrivit om hjul han har byggt med Berd-ekrarHerd of men inget mer....
Undrar hur känslan blir om man bygger på det sättet med samma ekrar på ett skivbromsat nav. Kan nog se fränt ut i slowmotion.Som jag har skrivit här tidigare har @Egress skrivit om hjul han har byggt med Berd-ekrar
tex
![]()
https://happyride.se/forum/threads/hjulbyggartraden.1592311/post-3591596
Hmmm, vaff..n.Har sett såna hos nextie, men vet inte riktigt hur jag jag ska ställa mig till det.
Men du har kanske någon review eller andra säljare?
Do it, you know you want itHmmm, vaff..n.
Har läst på lite, 8$ st för Nextie coolfiberekrar.
Blir ju närmare 9hg:s hjul
Är det värt ekrar för 4000 på hjul som man använder 1-3 veckor/år![]()
Hur vet du hur jag fungerarDo it, you know you want it![]()
Hmmm, vaff..n.
Hur vet du hur jag fungerar
Frun brukar säga "varför köper du dom bara inte, du vet att du kommer att göra det" när jag gått och muttrat för länge![]()
För mig skulle det inte vara det, men jag skulle knappt köpa 240nav...Hmmm, vaff..n.
Största riktiga minuset är kanske möjligheten att komma åt reservekrar.
Reanav=dt 180, checkFör mig skulle det inte vara det, men jag skulle knappt köpa 240nav...
Dina överväganden borde hamna i:
-
Rea-nav. Kina-fälgar.
+
180nav! Noga utvalda kol-fälgar!
Största riktiga minuset är kanske möjligheten att komma åt reservekrar.
Verkar inte som det går att beställa färdiga hjul med kolekrar från LB? Går ju annars att fråga om dom har .LB bygger väl hjul med kolekrar?
Beställ ekrar av dom samtidigt som fälgarna..
125g per två hjul, eller?såg på eie där jag beställde hjul från nu att kolekrar var 125gram lättare/par än cx Ray.. Och 200$ dyrare .:)
LB säljer inte ekrar separat, lär bli Nextie om det blir.....Verkar inte som det går att beställa färdiga hjul med kolekrar från LB? Går ju annars att fråga om dom har .
Verkar ju lätt annars med kolekrar, såg på eie där jag beställde hjul från nu att kolekrar var 125gram lättare/par än cx Ray.. Och 200$ dyrare .:)
Kanske slutat med det ? Många år sen jag köpte fälgar av LB men då kunde jag köpa med pillar ekrar när jag frågade.LB säljer inte ekrar separat, lär bli Nextie om det blir.....
Jag vill iaf påstå att det som Dt påstår stämmer!Själv sitter jag och funderar över revolite vs aero lite, det skiljer ~7g mellan dom, kostar samma men har lite olika egenskaper.
Revolite verkar riktas mot mtb och offroad, räknas gravel?
Men för det riktigt fina blänket är ju aerolite najs.
Sen finns det nog någon som är mer påläst än mig och kan förklara varför det ena alternativet är bättre än det andra.