Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Går lite i funderingar kring nytt MTB köp. Antar att detta diskuterats tidigare men hittar inte så mycket i forumet.
Alltså, skall man satsa på carbonram på MTB för runt 20'?
Vad är fördelarna? Eventuella nackdelar?
För 20.000:- Tycker jag att du skall satsa på en aluhoj med vettiga komponenter. Då får du en riktigt fin cykel.
Fördelen är väl eventuellt några gram lägre vikt, men å andra sidan sitter det tyngre komponenter på en kolfiberhoj för 20000 än det gör på en aludito. Jag har också upplevt kolfiberramar som aningen styvare.
Nackdelar är väl att priset är högre för kolfiberramar och de är känsligare vid vurpor och liknande.
Egentligen är nog kolfiberramar mest för de som tror att lycka kan köpas för pengar. ;)
För 20k skulle jag satsa på en fin aluram. Antingen en Caffeine eller en Scale 40.
Själv kör jag en Scale 40 som jag har klätt på med lite dyrare komponenter.
nä, jag röstar för en bra kolram med ok delar som du kan byta bit för bit genom att jaga bra begagnat på happy och kanske någon enstaka beställning från tyskland. Förslag http://evaldsmtb.jetshop.se/ShowProduct.aspx?prodid=15999 /J :)
Jag har fått för mig att Sintesi gör fina ramar i aluminium. Handgjorda dessutom. Lite halvgrön när det gäller cyklar men med en handgjord ram så slipper du slagg och restprodukter i ramen, detta gör den lättare.
ska du ha carbon köp begagnat! dyker ju upp fullbombade Meridas då och då på happy, gamla teamcyklar och liknande! oftast mest för pengarna på en sån...
Finns det några sponsorcyklar kvar i den prisklassen beg så får man riktigt mycket cykel för pengarna, det värsta ungefär.
Skit i materialet, kolfiber är dyrare, kan vara lättare och bättre men inte säkert. Viktigaste är att ramen passar och känns bra. En riktigt fin aluram är ju bättre än en halvtaskig kolfiberram.