Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Reine75 sa:Ni som kör med sadelstolpe i kolfiber på mtb, vad är största fördelem mot aluminium?
Kör nu med en Aerozine zero 400. Den väger in på ca 210 gr.
Manurhin2 sa:Reine75 sa:Ni som kör med sadelstolpe i kolfiber på mtb, vad är största fördelem mot aluminium?
Efter att ha brutit av min kolfiberstolpe under lopp så kör Jag numera på en aerozine zero 400 .
Jepphm sa:Manurhin2 sa:Reine75 sa:Ni som kör med sadelstolpe i kolfiber på mtb, vad är största fördelem mot aluminium?
Efter att ha brutit av min kolfiberstolpe under lopp så kör Jag numera på en aerozine zero 400 .
Ska du köra utan sen om du knäcker din aerozine?
ething sa:+1 på respekt för sporten. Övriga fördelar är att ser coolt ut och imponerar på oinsatta i sporten. Den som känner komfortskillnad på en MTB har en imponerande känslig derriere.
Ja.Eveningstar sa:Vad menar ni med "[av] respekt för sporten"?
Är det respektlöst att använda en aluminiumstolpe?
Henrik_E sa:Ja.Eveningstar sa:Vad menar ni med "[av] respekt för sporten"?
Bengt-re sa:Henrik_E sa:Ja.Eveningstar sa:Vad menar ni med "[av] respekt för sporten"?
Om det inte är en thomson
skogsvakt sa:Jag skulle säga så här. Kör du mtb ht och vill få mer komfort.kör fs. En kolfiberpinne ger inte mktså mkt mer komfort. Möjligen lite. Men knappast så du kör sammet sen
Två helt olika saker.skogsvakt sa:Jag skulle säga så här. Kör du mtb ht och vill få mer komfort.kör fs. En kolfiberpinne ger inte mktså mkt mer komfort. Möjligen lite. Men knappast så du kör sammet sen
Då har du provat fel stolpar. Med rätt stolpe känns det ungefär som att man kör med 30% lägre tryck i bakdäcket, fast utan genomslagen. "Transportsträckorna" mellan de roliga stigpartierna på långlopp har i egen erfarenhet blivit typ 1000 gånger bekvämare, när man kör på grus/sprängsten/traktorstig alltså. En bekväm cyklist är en snabb cyklist, så länge man inte gör sig själv en massa extra luftmotstånd, så tänker jag i vilket fall :)skogsvakt sa:Jag skulle säga så här. Kör du mtb ht och vill få mer komfort.kör fs. En kolfiberpinne ger inte mktså mkt mer komfort. Möjligen lite. Men knappast så du kör sammet sen
Doominator1 sa:Då har du provat fel stolpar. Med rätt stolpe känns det ungefär som att man kör med 30% lägre tryck i bakdäcket, fast utan genomslagen. "Transportsträckorna" mellan de roliga stigpartierna på långlopp har i egen erfarenhet blivit typ 1000 gånger bekvämare, när man kör på grus/sprängsten/traktorstig alltså. En bekväm cyklist är en snabb cyklist, så länge man inte gör sig själv en massa extra luftmotstånd, så tänker jag i vilket fall :)skogsvakt sa:Jag skulle säga så här. Kör du mtb ht och vill få mer komfort.kör fs. En kolfiberpinne ger inte mktså mkt mer komfort. Möjligen lite. Men knappast så du kör sammet sen
Kanske ska tillägga att min stolpe har 27,2 mm diameter...
Om man inte vill ha en snordyr stolpe, men ändå med endel flex kan jag rekommendera vincents (Allebike) 27,2-stolpe... Byggd för att flexa och kostar 650 spänn, har jag för mig.Niklassonen93 sa:Doominator1 sa:Då har du provat fel stolpar. Med rätt stolpe känns det ungefär som att man kör med 30% lägre tryck i bakdäcket, fast utan genomslagen. "Transportsträckorna" mellan de roliga stigpartierna på långlopp har i egen erfarenhet blivit typ 1000 gånger bekvämare, när man kör på grus/sprängsten/traktorstig alltså. En bekväm cyklist är en snabb cyklist, så länge man inte gör sig själv en massa extra luftmotstånd, så tänker jag i vilket fall :)skogsvakt sa:Jag skulle säga så här. Kör du mtb ht och vill få mer komfort.kör fs. En kolfiberpinne ger inte mktså mkt mer komfort. Möjligen lite. Men knappast så du kör sammet sen
Kanske ska tillägga att min stolpe har 27,2 mm diameter...
Bytte från orginalstolpe (as styv) till P6 hiflex stolpe (snordyr) och kände en komfortskillnad på grusväg och typ mindre rötter, precis det jag ville. Men är det tuff terräng så hjälper den givetvis ingenting. Men visst finns det en fördelaktig skillnad för somliga ;)
vilken stolpe är rätt?Om du väljer rätt stolpe blir komforten för rumpan som natt och dag på en HT.