Kolmårdsbiken 2012

Kolmårdsbiken 2012
MRobson skrev:
-------------------------------------------------------
> steam skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > Angående frågorna ovan: jag tror man justerar
> > till annat anmälningssystem, borde vara uppe
> inom
> > kort.
>
> Still down...
>
> Hoppas ni får igång det imorrn, 17e är väl
> sista dagen via nätet?

Hej, anmälningstiden kommer att bli förlängd.

Kolmårdsbiken 2012
Cykel Vasa segraren till Kolmårdsbiken !!!

Det tuffar till sig i startfältet , nyss anmälde sig Jesper (Jeppe) Dahlström till

Sverige Premiären i Långlopp.

Ska Jesper fortsätta sitt segertåg efter segern på Östgötaloppet.

Spännande...

Kolmårdsbiken 2012
Någon som sitter på info om hur underlaget ser ut nu? Blött något frunktansvärt eller rätt okej torrt....? Tredje loopens gegghål är väl kanske inte så mycket att göra åt direkt.

Kolmårdsbiken 2012
1817 skrev:
> Någon som sitter på info om hur underlaget ser
> ut nu? Blött något frunktansvärt eller rätt
> okej torrt....? Tredje loopens gegghål är väl
> kanske inte så mycket att göra åt direkt.

I lördags körde jag dom tre första stigpartierna på slinga 1 och dom var skapligt torra då, blöthålet på tredje partiet undantaget. Sedan dess har det regnat ca 10mm i området så det kan ha ändrat sig en del....

Siktar på att komma ut och köra lite på slinga 2 och 3 ikväll. blir det så återkommer jag med rapport imorgon.

Såg att arrangören skulle ut och försöka dränera dom värsta blöthålen och det är absolut välkommet.

Kolmårdsbiken 2012
Anmäld. Första Kolmårdsbiken för mig. Ska bli kul!

Hört att det är mer stig och mer backar jmf med andra långlopp, stämmer det?

Kolmårdsbiken 2012
Det blev en runda igår kväll på delar av banan.

Körde stigpartiet på slinga 2 fram till Ekmon. Visst är det blött bitvis men jag tycker inte det är så farligt. Ganska gott om små blöthål men jag klev bara av cykeln på ett ställe. Det var efter ungefär halva sträckan då skall en myr passeras och här är det alltid blött. Det finns en spång att ta sig över det värsta partiet på men det är även lite blött efter spången.

Genade sedan ner till Sörsjön och körde slinga 3 ner till scoutstugan. Första stigpartiet är i stort sett torrt. Det finns bara ett par mindre lerpölar på sträckan. Precis i slutet är det blött men även här finns det en spång att ta sig över på. Ingången på andra stigpartiet är ganska mjukt och här kommer det nog bli lerigt efter ett antal åkare. Sedan tycker jag det är ganska bra fram till skarpa högerböjen på väg ner till scoutstugan. Här blir det väldigt mjukt och lerigt. Mycket stenar och rötter och ganska spårigt. Det är ett par partier som skall passeras innan man är nere.

YR spår runt 10mm nederbörd fram till lördag så förhållanderna kan nog ändras en del.

Kolmårdsbiken 2012
Vill bara önska alla anmälda lycka till! Hoppas att förberedelserna går bra och ni får en rolig upplevelse i Kolmårdsskogarna! Jag kommer att vara med er på banan då jag kommer att köra den gröna crossen i föråkarpatrullen.

Vad gäller underlaget så tror jag tyvärr det blir rätt blött. Skall regna en del fram till på tävlingsdagen då det dock ska bli fint väder enligt prognoserna.

Kolmårdsbiken 2012
MRobson skrev:
> Backen vid ca 44km ser respektingivande ut...
> Är det den som är pushbike?
>

Jäpp, för dom flesta ivf. Lutningen är väl en sak men det ganska mycket rötter och sten dessutom. Lite blött oxå skulle jag gissa efter senaste regnen. Det var det för två veckor sedan åtminstonde.

Kolmårdsbiken 2012
MRobson skrev:
> PatrikAdolfsson skrev:
> -----
> > Kör min första Kolmårdsbike på lördag.
> >
> > Spänannde :)
> >
> > Ser fram emot lera och rötter.
>
> Samma här =)
>
> Backen vid ca 44km ser respektingivande ut...
> Är det den som är pushbike?
>

Typ: http://goo.gl/X1atU

Kolmårdsbiken 2012
Diogenes skrev:
> MRobson skrev:
> -----
> > PatrikAdolfsson skrev:
> >
>
> > -----
> > > Kör min första Kolmårdsbike på lördag.
> > >
> > > Spänannde :)
> > >
> > > Ser fram emot lera och rötter.
> >
> > Samma här =)
> >
> > Backen vid ca 44km ser respektingivande ut...
> > Är det den som är pushbike?
> >
>
>
> Typ: http://goo.gl/X1atU

Kanon! Bra ställe att gå uppför och inta energi :)

Kolmårdsbiken 2012
Resultat

Bilagor

• 20120428_164831.jpg
    20120428_164831.jpg
    103.4 KB · Besök: 28
Kolmårdsbiken 2012
MTBiker skrev:
> STIZZE; Slog du alla Hallbyiter?

Nä jag fick stryk med ett stycke sjuklig kropp, kom aldrig iväg imorse :\

Kolmårdsbiken 2012
STIZZE skrev:
> MTBiker skrev:
> -----
> > STIZZE; Slog du alla Hallbyiter?
>
> Nä jag fick stryk med ett stycke sjuklig kropp,
> kom aldrig iväg imorse :\

Surt! Krya på dig vännen.

Kolmårdsbiken 2012
2.17 är ju sjuuukt bra med tanke på förhållanderna.

Börjar återhämta lite efter lerfesten. Det blev betydligt lerigare än jag räknat med. När man kom på loop 3 och anslöt till loop 1 var det ju bara för mycket. Nåja kom runt med flaggan i topp och kände mig stark hela vägen runt. Fegkört???
Vurpade i början på loop 2 och pajade bromshandtaget till frambromsen så dom sista 30 km blev det lite spännade i en del utförskörningar, speciellt ner mot scoutstugan.

Kolmårdsbiken 2012
> Börjar återhämta lite efter lerfesten. Det blev
> betydligt lerigare än jag räknat med. När man
> kom på loop 3 och anslöt till loop 1 var det ju
> bara för mycket.

Håller med! Det var lite väl tuff bana för en motionsgubbe. Lika mkt "push bike" som cykling på slutet. I går sa jag aldrig mer men så här dagen efter börjar lerhålen sakta försvinna ur minnet. Måste nog säga att det var extremt tufft men ändå en riktigt kul bana med mtb-cykling hela tiden. Sällan jag längtar efter grusväg men på sista loopen grinade jag av lycka när små avsnitt av grus dök upp. Synd att tävlingen inte går senare på året (torrare bana).

Kolmårdsbiken 2012
Kul! Det var tufft, men banan är ju fantastisk, det här är mitt favoritlopp alla kategorier.
Kul med så många deltagare också. Och som vanligt perfekt arrangerat, tack tack.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp