Kolstyre från kina
JT sa:Vadå, det finns väl bara ett kinastyre? Kinastyret™
Jaja, dumt av mig. Så är det förstås.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JT sa:Vadå, det finns väl bara ett kinastyre? Kinastyret™
Jeppe_E sa:gunners sa:Kört kinastyren i fem år på olika cyklar och aldrig knäckt något.
Vilket säger ungefär lika mycket som "Jag har aldrig slitit ut sulan på någon av mina skor"
Det är ju inte kinastyren det snackas om utan fulkinesstyren.JT sa:Vadå, det finns väl bara ett kinastyre? Kinastyret™
Jeppe_E sa:Husabuse sa:KJS sa:Det är väl vida känt att Allebike bara är en återförsäljare av billigt kinasmäck liksom andra säljare på ebay, aliexpress osv men med skillnaden att man har egna loggor och direktförsäljning i Sverige.
Dock med skillnad att de har ett rykte, och sin verksamhet att vara rädda om...med sponsrade elitåkare, det borgar för viss säkerhet kan jag tycka.
/J
Nej?
Henrik_E sa:Det är ju inte kinastyren det snackas om utan fulkinesstyren.JT sa:Vadå, det finns väl bara ett kinastyre? Kinastyret™
Vid Bosporen.JT sa:Henrik_E sa:Det är ju inte kinastyren det snackas om utan fulkinesstyren.JT sa:Vadå, det finns väl bara ett kinastyre? Kinastyret™
Var går gränsen mellan fin och ful?
Anders Lantz sa:
Det här klippet säger en hel del och hur bra eller dålig en kolfiber konstruktion kan vara på insidan.
Rsdea sa:Nu har styret gått ca 10mil utan att gått av ???
Rsdea sa:Nu har styret gått ca 10mil utan att gått av ???
Lapierre-skogsbär sa:Kört med ett sånt här hela året, funkar klockrent:
https://mountainbikeshoppen.se/mtbshoppen.ehtml/products/kolfiberstyre-riser-720mm.html
NickPick sa:Rsdea sa:Nu har styret gått ca 10mil utan att gått av ???
Skönt att höra! Här har du en matchande psykel https://www.aliexpress.com/item/Cos..._2&btsid=04d76da5-ecfa-48af-9019-a1c88184a6b6
:D;)
Kennetw sa:Härligt att höra. Själv köpte jag kolfiberhjul på eBay fungerat riktigt bra denna säsong. Stor skillnad mot fulcrom hjulen jag hade innan. Sen är hjul för 30.000 självklart bättre, men för mig duger dom. 700mil utan problem.
Lapierre-skogsbär sa:Kennetw sa:Härligt att höra. Själv köpte jag kolfiberhjul på eBay fungerat riktigt bra denna säsong. Stor skillnad mot fulcrom hjulen jag hade innan. Sen är hjul för 30.000 självklart bättre, men för mig duger dom. 700mil utan problem.
Från vilken säljare köpte du?
Funderar på att införskaffa kolfiberhjul, men har svårt att bestämma mig för vilka man ska välja
Lulle sa:Lapierre-skogsbär sa:Kört med ett sånt här hela året, funkar klockrent:
https://mountainbikeshoppen.se/mtbshoppen.ehtml/products/kolfiberstyre-riser-720mm.html
Den där sidan var ju mer sketchy än alla kinasidor tillsammans. Inte ens billigt heller.
Cannondale jekyl 1000 sa:Lapierre-skogsbär sa:Kennetw sa:Härligt att höra. Själv köpte jag kolfiberhjul på eBay fungerat riktigt bra denna säsong. Stor skillnad mot fulcrom hjulen jag hade innan. Sen är hjul för 30.000 självklart bättre, men för mig duger dom. 700mil utan problem.
Funderar på att införskaffa kolfiberhjul, men har svårt att bestämma mig för vilka man ska välja
Köp ett par enve så har du åtmintone bra hjul livet ut.
Bengt-re sa:Cannondale jekyl 1000 sa:Lapierre-skogsbär sa:Kennetw sa:Härligt att höra. Själv köpte jag kolfiberhjul på eBay fungerat riktigt bra denna säsong. Stor skillnad mot fulcrom hjulen jag hade innan. Sen är hjul för 30.000 självklart bättre, men för mig duger dom. 700mil utan problem.
Köp ett par enve så har du åtmintone bra hjul livet ut.
Köp ett pr kinahjul så har du åtmintone bra hjul livet ut. (Dock med risken att det kinakolet och inte hälsan som avgör tidpunkten)
Lapierre-skogsbär sa:Lulle sa:Lapierre-skogsbär sa:Kört med ett sånt här hela året, funkar klockrent:
Den där sidan var ju mer sketchy än alla kinasidor tillsammans. Inte ens billigt heller.
2års garanti står det på kvittot, då blev genast priset bättre,
Är det verkligen värt att ta den risken för att spara några hundralappar? En ram har jag förståelse för men ett styre..??ething sa:2 sidor tyckande... Det går fort i Kina och även de dåliga utvecklas snabbt, därmed inte sagt att alla har bra kvalitet. Lite googlande här och på MTBR samt andra större cykelforum visar dock endast på enstaka fall. 99% av inläggen är "de är värdelösa", följt "jag känner en som"... Få verkar på riktigt ha knäckt ett styre. Tittar man sedan i "visa ditt rambrott" så är det mest märkesprylar och inte kinakol som stryker med. Jag har bara finstyren idag men baserat på bevisgrunden kan jag mycket väl tänka mig ta en risk framöver.
ething sa:2 sidor tyckande... Det går fort i Kina och även de dåliga utvecklas snabbt, därmed inte sagt att alla har bra kvalitet. Lite googlande här och på MTBR samt andra större cykelforum visar dock endast på enstaka fall. 99% av inläggen är "de är värdelösa", följt "jag känner en som"... Få verkar på riktigt ha knäckt ett styre. Tittar man sedan i "visa ditt rambrott" så är det mest märkesprylar och inte kinakol som stryker med. Jag har bara finstyren idag men baserat på bevisgrunden kan jag mycket väl tänka mig ta en risk framöver.
Rsdea sa:Fick mer grejer från Kina idag ? Grymt fin finish ! Typ som styret jag köpte förut ? Hoppas den håller så inte vattenflaskan lossnar och flyger in i hjulet så man vurpar
ething sa:2 sidor tyckande... Det går fort i Kina och även de dåliga utvecklas snabbt, därmed inte sagt att alla har bra kvalitet. Lite googlande här och på MTBR samt andra större cykelforum visar dock endast på enstaka fall. 99% av inläggen är "de är värdelösa", följt "jag känner en som"... Få verkar på riktigt ha knäckt ett styre. Tittar man sedan i "visa ditt rambrott" så är det mest märkesprylar och inte kinakol som stryker med. Jag har bara finstyren idag men baserat på bevisgrunden kan jag mycket väl tänka mig ta en risk framöver.
Henrik83 sa:Rsdea sa:Fick mer grejer från Kina idag ? Grymt fin finish ! Typ som styret jag köpte förut ? Hoppas den håller så inte vattenflaskan lossnar och flyger in i hjulet så man vurpar
Är kravet för att det ska klassas som "grymt fin finish" att det är klarlack på grejerna? Det där flaskstället ser ju ut som skit sett till hur de lagt väven.
Rsdea sa:Henrik83 sa:Rsdea sa:Fick mer grejer från Kina idag ? Grymt fin finish ! Typ som styret jag köpte förut ? Hoppas den håller så inte vattenflaskan lossnar och flyger in i hjulet så man vurpar
Är kravet för att det ska klassas som "grymt fin finish" att det är klarlack på grejerna? Det där flaskstället ser ju ut som skit sett till hur de lagt väven.
Jadu så lär det serut om du ska få den formen. Det ser riktigt fint ut ! Kostade 79kr det är garanterat inte värt att bet 800kr för att få ett märkes ? Den som säger det är bara dum.
Rsdea sa:Beställde för en tid sedan ett kolfiber styre från Kina för ca 200kr. Tyckte det såg fint ut på bilden så det va bara att handla då det va så billigt. Tänkte att det är bara att sätta på jobbcykeln om det verkar vara skit. Till min förvåning såg det riktigt fint ut ,vägde typ inget med ca 3mm gods så det fick åka på fin cykeln på prov ?