Kolsyrepatroner

mattet

Medlem
Kolsyrepatroner
Någon som har koll på var man billigast beställer sina kolsyrepatroner.
Från någon webshop i utlandet eller i sverige...

Senast ändrad:
Kolsyrepatroner
mattet skrev:
-------------------------------------------------------
> Någon som har koll på var man billigast
> beställer sina kolsyrepatroner.
> Från någon webshop i utlandet eller i sverige...

Biltema 3st för 49:-

Kolsyrepatroner
Luzen skrev:
> Någon som har bra pris på 25 grams gängad?

Blir billigare att köpa på två 16gramare.

Kolsyrepatroner
Cerb skrev:
> Luzen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Någon som har bra pris på 25 grams gängad?
>
> Blir billigare att köpa på två 16gramare.

Återigen, vad hade du tänkt ha den till? En 16g räcker perfekt till ett 26x2,2" däck.

Frågan om det inte blir billigare att köpa tre stycken till och med.

/G

Kolsyrepatroner
Chrissofsweden skrev:
> Cerb skrev:
> -----
> > Luzen skrev:
> >
>
> > -----
> > > Någon som har bra pris på 25 grams gängad?
> >
> > Blir billigare att köpa på två 16gramare.
>
> Återigen, vad hade du tänkt ha den till? En 16g
> räcker perfekt till ett 26x2,2" däck.
>
> Frågan om det inte blir billigare att köpa tre
> stycken till och med.
>
>
> /G
X-king 2.4

Kolsyrepatroner
DH skrev:
> Får man ta med på flyget?

Jag har gjort det i incheckad väska utan kommentar. Men bagageregler är en bedömningssport som mest verkar bero på vaktens sinnesstämning med stora lokala variationer.

Kolsyrepatroner
Cerb skrev:
> mattet skrev:
> -----
> > Någon som har koll på var man billigast
> > beställer sina kolsyrepatroner.
> > Från någon webshop i utlandet eller i
> sverige...
>
>
> Biltema 3st för 49:-

Hur benämns patronerna på Biltema? lyckas inte hitta dem när jag gör en sökning på deras hemsida.

Kolsyrepatroner
mattet skrev:
> Cerb skrev:
> -----
> > mattet skrev:
> >
>
> > -----
> > > Någon som har koll på var man billigast
> > > beställer sina kolsyrepatroner.
> > > Från någon webshop i utlandet eller i
> > sverige...
> >
> >
> > Biltema 3st för 49:-
>
>
> Hur benämns patronerna på Biltema? lyckas inte
> hitta dem när jag gör en sökning på deras
> hemsida.

i butiken finns de vid mc-grejerna...

Kolsyrepatroner
>
> hemsida.

Sök på artikelnr: 82-574

Kolsyrepatroner
mattet skrev:
> Cerb skrev:
> -----
> > mattet skrev:
> >
>
> > -----
> > > Någon som har koll på var man billigast
> > > beställer sina kolsyrepatroner.
> > > Från någon webshop i utlandet eller i
> > sverige...
> >
> >
> > Biltema 3st för 49:-
>
>
> hemsida.

82574 heter patronerna, Jag fick hämta ut mina i den såkallade lilla butiken inne i varuhuset. Men det är väl olika från ställe till ställe.

Kolsyrepatroner
Jag köper mina från rosebikes.

Själva kolsyrepumpen köpte jag på XXL i den förpackningen ingick det 1 gängad. Jag köpte också till ett pack med 4 st patroner som extra. Gissa på att jag blev förvånad när jag insåg att dessa var ogängade?!?!? Helt oanvändbara. WTF?! har aldrig orkat åka till XXL och lämna tillbaka.

Kolsyrepatroner
Star Trekker skrev:
> Du får ta med max 4 st på flyget i din väska,
> incheckad eller handbagage. (Lägg dem i den
> incheckade för enkelhetens skull är mitt
> tips...) Reser du med någon annan så kanske den
> personen kan ta med några av dina patroner om du
> har flera?
> http://www.transportstyrelsen.se/sv/Luftfart/Flygr
> esenar/Bagage/Vad-far-jag-ta-med-mig-ombord/Gascyl
> indrar-och-gas/
> Tänk på att en del flygbolag kan ha mer
> restriktiva regler.

Jag fick kasta min enda kolsyrepatrin vid incheckningen.

Kolsyrepatroner
Bumpar lite. Vart köper man patroner billigast? Tänker om man beställer ett gäng på nätet om man kommer ner något i pris? Vet dom har gängade 16g 3st för 60kr på biltema.

Kolsyrepatroner
Va å köpte mjölk på Netto å där fanns det sexpack sextongrammare för fyrtiofem pix.
Tips om någon är storförbrukare och lever nära någon Netto...

Kolsyrepatroner
Ska lägga en beställning hos wiggle och tänkte plocka med några patroner, men det verkar ju inte finnas längre!?
Är det nåt nytt transportdirektiv att de inte får skickas? Gäller det isf bara UK, eller även hos tysken?
Vad är bästa dealen annars? Biltema 3p 59:90 och decathlon 3p för 59kr har jag hittat. Finns det nån bättre deal på 16g co2-patron?

Kolsyrepatroner
Men är det något att spara in ett par kronor på kolsyrepatroner och lägga flera timmars tid på? Punktering får man väl högst en eller två gånger om året.

Kolsyrepatroner
Spacekitty sa:
Men är det något att spara in ett par kronor på kolsyrepatroner och lägga flera timmars tid på? Punktering får man väl högst en eller två gånger om året.
Nä, det är just därför det är bra att veta var det finns en ok deal så att man kan plocka med ett paket när man ändå är där. Då finns det hemma och man slipper upptäcka att det är slut och jaga runt då (=lägga flera timmar). T.ex. LBS besöker jag i princip aldrig, så att åka dit enkom för co2-patron blir verkligen att slösa tid, utöver att man garanterat blir uppskörtad...

Kolsyrepatroner
har alltid undrat vad de här patronerna ska vara bra till, tills det nu slumpat sig att vara med några gånger när medcyklister ska pumpa upp sina däck efter punka.

verkligen humor att skåda.

pumptekniken lämnar en del att önska. dels håller folk pumpen ur handgreppet på lillfingersidan, så man använder de svagare musklerna åt det hållet för att pumpa, dels undviker man nogsamt fullt pumpslag vilket medför att bara en liten del av den luft man mödosamt komprimerat verkligen tar sig in i däcket.

ger ett lätt desperat intryck. inte mycket händer.

och de som håller pumpen korrekt, dvs i riktning framför sig tar i frenetiskt i riktning åt sidan mot den lättknäckta ventilen utan att ta stöd mot angränsande eker. dylikt stöd är också en förutsättning för vettig kraft när man använder pump med matarslang. speciellt på slutet när mottrycket är högt.

fipplet när man ska hantera sina patroner är ett kapitel för sig. när såg du någon få in gas på första försöket?

:-)

Kolsyrepatroner
kais01 sa:
har alltid undrat vad de här patronerna ska vara bra till, tills det nu slumpat sig att vara med några gånger när medcyklister ska pumpa upp sina däck efter punka.

pumptekniken lämnar en del att önska. dels håller folk pumpen ur handgreppet på lillfingersidan, så man använder de svagare musklerna åt det hållet för att pumpa, dels undviker man nogsamt fullt pumpslag vilket medför att bara en liten del av den luft man mödosamt komprimerat verkligen tar sig in i däcket.

och de som håller pumpen korrekt, dvs i riktning framför sig tar i frenetiskt i riktning åt sidan mot den lättknäckta ventilen utan att ta stöd mot angränsande eker. dylikt stöd är också en förutsättning för vettig kraft när man använder pump med matarslang. speciellt på slutet när mottrycket är högt.

fipplet när man ska hantera sina patroner är ett kapitel för sig. när såg du någon få in gas på första försöket?

Har man en typ av munstycke med reglerventil och som skruvas på är det svårt att misslyckas.

Kolsyrepatroner
kais01 sa:

Ja, för det är verkligen jetesvårt... verkligen. Den enda gången som jag misslyckats var pga att jag inte fattat att SKS-munstyckna levereras som standard att de har innanmätet vänt så att det är för schrader-ventil. Då blev det inte så bra.

Kolsyrepatroner
SKS airbuster är svår att misslyckas med, nästan omöjlig om du läst de medföljande instruktionerna. Köldskyddet går att kränga på ersättningspatronen också men såklart inte lika smidigt som ett egenvirkat.

Bilagor

• 20180715_180406.jpg
    20180715_180406.jpg
    77.7 KB · Besök: 58
Tillbaka
Topp