Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Menar direktmonterad, modellen/typen verkar kallas 'modular' av FSA, men hittar väldigt litet utbud, med största klinga på 38t. Jag vill ha klinga på 40+Troligtvis ingen kompatibilitet alls. FSA har utvecklat många "standard" till vevparti som ingen andra tillverkare gör (eller får göra?) klingor till.
Men vad menar du med modulär?
Bild?
Visa bilaga 534446
Menar direktmonterad, modellen/typen verkar kallas 'modular' av FSA, men hittar väldigt litet utbud, med största klinga på 38t. Jag vill ha klinga på 40+
Samt att mönstret på fästet verkar ju vara nåt som FSA hittat på för att inte kunna funka med annat...
Jag verkar inte gilla FSA jag heller...
Egentligen så håller jag mest på med retro cyklar, men har nu en modern gravel med boost axlar.
Någon som vet om det behövs speciella vevarmar för detta? Dvs om de behöver vara bredare
Då ska jag fundera på att byta hela vevpartiet till något äldre med vanlig bcd och fem bultar.Gravel med boost?
EDIT: glömde att nu också gravelbike (måste) har Boost.
Det brukar bara vara kedjelinjen som åker ut 3 mm med Boost. På Sram är det klingor som har olika offset. Tror att Shimano har olika vevparti till Boost och icke-Boost.
Har du exempel för en som är van med annatFinns väl adapter som konverterar till 4-5 bultat
Hej
Jag har ett FSA-vevparti, sånt modular parti. Med singelklinga fram, någon som vet vilka drev som passar på detta vevparti mer än FSAs egna?
Det jag behöver är ett drev som passar och är större än 38t.
Det verkar som ingen annan än de själva gör en adapter till detta vevparti. Deras egna är dock till dubbla framdrev…Perfekt ju! Men vet du om det finns för FSA?
Har hittat nåt märke som hette Camo-nånting, men självklart passade bara deras klingor, och de fanns inte i större storlekar
Det verkar som ingen annan än de själva gör en adapter till detta vevparti. Deras egna är dock till dubbla framdrev…
Cannondales direct-mount klinga funkade när jag singelkonverterade min mtb med FSA.
Ja jävlar du, det är samma fäste!Cannondales direct-mount klinga funkade när jag singelkonverterade min mtb med FSA.
www.wolftoothcomponents.com
Då ska jag fundera på att byta hela vevpartiet till något äldre med vanlig bcd och fem bultar.
Det är BSA hänga på vevlager, så borde ju kunna justera bredden med hjälp av vilket vevlager isåfall. Tänker jag rätt?
Ja jävlar du, det är samma fäste!
Då finns det faktiskt drev som TS efterfrågar:
![]()
Direct Mount for Cannondale Hollowgram – CX and road offset
Cannondale SI SISL direct mount Drop-Stop® wide narrow chainring for Road, Gravel and CX Cannondale cranksets.www.wolftoothcomponents.com
Jag har gjort det enkelt för mig på mina cyklar och kör Shimano rakt över på hela drivlinan. Då kan man kolla i deras kompatibilitetstabell vad som fungerar:Asså shit vad alla märken är inkompatibla nuförtiden... Även om det är ett bredare utbud nu än förr så är det ändå ett snävare utbud på samma gång
Det var det jag menade med att utbudet blir snävare, då du endast har Shimano att välja mellan. Ingen kritik emot dig, menar bara att tillverkarna målar in sig själva i varsina hörn.Jag har gjort det enkelt för mig på mina cyklar och kör Shimano rakt över på hela drivlinan. Då kan man kolla i deras kompatibilitetstabell vad som fungerar:
Jag antar att samma taktik fungerar för SRAM och Campagnolo.
Det var det jag menade med att utbudet blir snävare, då du endast har Shimano att välja mellan. Ingen kritik emot dig, menar bara att tillverkarna målar in sig själva i varsina hörn.