Kona Caldera 19" passar till en som är 183-186 cm lång?

Det är möjligt, men det beror ju på dina mått. Kolla på www.wrenchscience.com. Där kan du beräkna vilken storlek som teoretiskt passar dig. Du får ut en del mått som du sedan kan kolla upp mot konas geometritabeller, så ser du vilken storlek som är lämpligast. Själv är jag 172 och kör på 16 tum (iofs inte kona, men ändå). Jag har haft en 17 tums ram men jag var tvungen att ha kortare styrstam för att det skulle bli bra. Wrenchscience gav mig resultatet 17 tum, men 16 känns som gjutet.

Om inte annat så kan du ju prova olika storlekar och se vilken som känns bäst. Jag har testat en kona blast 19" och jag måste säga att den kändes mer som 18. Jädra sportson, de försökte kränga på mig en för stor hoj "ja men testa denna!" "eeh, är den inte lite för stor?" "nä, konas nya ramar har en annorlunda geometri så det är lugnt". När jag testat den så frågade han om jag ville testa en större "Nej". hehe. Klåpare.

Senast redigerad av en moderator:
Jag har en kompis som är 185 cm och kör på en 19" Caldera. Han är jättenöjd! Men bäst å testa olika storlekar och se vilken som passar bäst.

Jag är 188cm lång. Har kört på både 20" och 19". 19" känndes mer rätt. Prova även 18". Tänk på att om du provcyklar på en bit asfalt så kommer ramen kännas lagom men sen när du kommer in i skogen så kommer den kännas stor. Lycka till!

Tackar alla :).
Är så nära att beställa nu. Vad menas med "Payment in Advance"? (Bettalning i förskott? Betala hur?)

Tillbaka
Topp