Köpa ram i usa

Johan

Medlem
Köpa ram i usa
Hej

Jag skulle vilja bygga en cykel till min tjej, och eftersom jag snart ska till usa så undrar jag vad billigt och fint man kan hitta där och vad som är värt att köpa.

/Johan

Köpa ram i usa
Cannondale, Scott och Trek bl.a är billigt där av naturliga skäl, tänk dock på att det är tull på alla varor över 1600 eller om det var 1800 kr, oavsett om det är nytt eller begagnat.
Kläder är även det väldigt billigt jämfört med bananrepubliken Sverige.

Köpa ram i usa
En fulldämpad kan du montera isär och peta ner i en vanlig resväska. Kanske inte funkar med alla ramtyper, men sen går du bara förbi tullen med oskyldig min.

Hälsar Johan T med insmugglad Intense

Köpa ram i usa
Muffinsklubben skrev:
-------------------------------------------------------
> Santa Cruz-ramar också, allt amerikansk-producerat
> får du billigare där...

BS.

Saker som man importerar på olaglig sätt blir billigare.

MSRP + tull och moms gäller för ramar och komponenter som jag importerar.

Köpa ram i usa
stef skrev:
-------------------------------------------------------
> ... Scott ... är billigt där av
> naturliga skäl,

Inte alls, ehuru Scott kallar sig "Scott USA" el ngt dyl, är det ett närmast totalt okänt märke i USA. Har aldrig sett en Scott där ens. Scott är en Schweizisk firma. Större delen av produktionen är utlagd i s k nyindustrialiserade länder. Därmed inget ont sagt om Scott, men räkna inte med att hitta Scottramar i USA.

Däremot finns ett stort utbud av Trek, Specialized o Cannondale. Kleins o Fishers brukar också vara hyfsat lätta att hitta. På höstrea kan priserna vara mindre än hälften av svenska.

Per

Köpa ram i usa
Själv funderar jag på om man inte ska dra med sig en sån här hem från NY i december.. Dryga fyratysen.. Mmmm..

becfdfd222.jpg

Tillbaka
Topp