Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har inga problem med SRAM. Dom har fått lite oförtjänt dåligt rykte tycker jag även om NX-kassetten sägs vara gjord av mjukost.Den har SRAM, ingen som prisat dem här i tråden direkt. :)
Sant. Jag har bara haft cyklar med Shimano så jag vet faktiskt inte hur illa det är.Den har SRAM, ingen som prisat dem här i tråden direkt. :)
Tror ingen dissat SRAM. SRAM SX sägs dock vara plastig skit. Inte provat något men kan tänka mig NX eller GXDen har SRAM, ingen som prisat dem här i tråden direkt. :)
Satt precis eftermiddagsfikat i halsen! Det var inte nådigt..Hehe, satt just o kollade upp komponenter på en lånehoj jag har nu. För att sätta saker i ett perspektiv så kostar bara drivlinan mer än Orbean. Man blir lätt fartblind...
SRAM XX1 AXS
det har jag redan gjort, är det fina cyklar?Under tiden som du velar, skriv upp dig på väntelistan för Canyon Stoic 2 (10200 kr) och Stoic 3 (13600 kr).
För pengarna, ja. Jag hade en Stoic 2 tills alldeles nyligen och även om jag uppgraderade det mesta på den så var det en prisvärd cykel i grunden.det har jag redan gjort, är det fina cyklar?
Allebike påstår ju att MB31 kan börja levereras från och med nästa vecka, så det kanske är läge att lägga en bevakning där också. Eller kanske till och med en beställning. Hade jag varit ute efter nytt så hade de legat högt på listan.
Så kanske det är. Jag har inte cyklat tillräckligt mycket för att veta om jag skulle gilla det eller inte. Eller om jag ens skulle märka någon skillnad.Den är fin, men nya modellen har 78 grad sadelrörsvinkel utan sag som blir nästan 80 grad med sag. 78 grader är redan för mycket för mig, vet inte hur många överlever 80 grader.
Så kanske det är. Jag har inte cyklat tillräckligt mycket för att veta om jag skulle gilla det eller inte. Eller om jag ens skulle märka någon skillnad.
Hittade denna med kolfiberram dock utan dropper.
![]()
Polygon Syncline C3 röd | bikester.se
Polygon Syncline C3 röd - till rätt pris! 30 dagars öppet köp och fri retur.Polygon Över 40 000 produkter från 600 varumärken - Bikester.se.www.bikester.se
12-12.500 för en RR 2022 ink däckbyte +frakt. Finns ej i lager och beräknas komma in april i bästa fall enligt decathlon.RR AM100 eller Laufey H30 alt. H10. Enda minus för AM100 är att du behöver/måste uppgradera däcken direkt. I så fall rekommenderar jag att köra tubeless på en gång. Ett par Wolfpackdäck, TL-ventiler och mjölk ca 1000 spänn, räkna in det i totalkostnaden.
Välj själv, vi kan inte svara på subjektiva frågeställningar åt dig.12-12.500 för en RR 2022 ink däckbyte +frakt. Finns ej i lager och beräknas komma in april i bästa fall enligt decathlon.
15.500:- för h30 årsmodell 2022 ink frakt. Beräknad lev mars-april.
18.000:- för h10 men då 2021 årsmodell (ingen skillnad förutom färg från 2022?)ink frakt. I lager
Så vad är mest värt ?
Jag skulle kört på H10, dels finns den i lager och dels tycker jag komponenterna motsvarar pris ökningen. Alltid dyrare att uppgradera i efterhand.12-12.500 för en RR 2022 ink däckbyte +frakt. Finns ej i lager och beräknas komma in april i bästa fall enligt decathlon.
15.500:- för h30 årsmodell 2022 ink frakt. Beräknad lev mars-april.
18.000:- för h10 men då 2021 årsmodell (ingen skillnad förutom färg från 2022?)ink frakt. I lager
Så vad är mest värt ?
Jag tror att om du velat rent ekonomiskt så ta AM100, velar du över komponenter så ta H10. H30 blir lite av en kompromiss. Sen ska du välja den du helt VILL cykla på vilket kommer få ut dig ytterligare mer i skogen. Med AM100 har en bra Drivlina, Deore är driftsäker och billig i underhåll. Gaffeln är klenare än de andra men kommer inte påverka din cykling negativt på några år och då kan du uppgradera antingen gaffeln eller cykeln.12-12.500 för en RR 2022?
15.500:- för h30 årsmodell 2022
18.000:- för h10 men då 2021 årsmodell (ingen skillnad förutom färg från 2022?)
Så vad är mest värt ?
Den där såg fin ut men de skriver inte ut specen på fälgarna och gaffeln. Luftgaffel? Hur breda fälgar? Skulle hellre köpa en sån Polygon än Allebikes MB31 som blivit för ”trailig” och flack nu med långa framgaffeln. Tror Polygonen ligger geometrimässigt bra för en kombo av rapp hoj som du nämner för både ”långloppscykling” och stigcykling.Jag köpte en sådan nyligen och är väldigt nöjd, väldigt mycket hoj för pengarna och angiven vikt stämmer. Dock är det ju en lite mer XC inspirerad hoj, bara kört den på asfalt så här långt (pga av isiga stigar) men den är väldigt rapp.
Håller med. Tror den gamla modellen passar en bredare kundkrets. Jag tyckte den gamla var riktigt fin för de gör verkligen prisvärda cyklar.Ja, fattar inte varför de höjde mb31. Den gamla kallades väl extrem XC? Tyckte det verkar vara bättre koncept
Det verkar vara en fantastiskt fin hoj! Bra pris för att vara av kol.Jag köpte en sådan nyligen och är väldigt nöjd, väldigt mycket hoj för pengarna och angiven vikt stämmer. Dock är det ju en lite mer XC inspirerad hoj, bara kört den på asfalt så här långt (pga av isiga stigar) men den är väldigt rapp.
Den där såg fin ut men de skriver inte ut specen på fälgarna och gaffeln. Luftgaffel? Hur breda fälgar? Skulle hellre köpa en sån Polygon än Allebikes MB31 som blivit för ”trailig” och flack nu med långa framgaffeln. Tror Polygonen ligger geometrimässigt bra för en kombo av rapp hoj som du nämner för både ”långloppscykling” och stigcykling.
Bra köp! Kan tipsa om dropper Brand x acsend som finns i olika varianter även i 27.2mm. Jag körde ett år med en sån (lite bredare diam) och var väldigt nöjd. Har nu en fyra gånger så dyr Fox dropper som är helt ny och oanvänd. Den är lite lättare men inger i övrigt ingen mer kvalitetskänsla än Brand x-en. Lite mer spel i sidled tillochmed.Fälgarna heter Entity 2XL och har ID 30mm och kommer med Shimano 400/510 naven. Framgaffel är Rockshox Recon så ja en luftgaffel.
Värt att nämna är att diameter på sadelstolpe är 27,2mm så utbudet av droppers är mindre. Däcken bytte jag ut mest för att jag ville ha ngt lättare de WTB Trail boss som sitter på väger runt ett kilo. Fälgarna kom med fälgband så om man vill köra tubeless så behöver man köpa tejp. Sadelstolpen som kommer med är 350mm så jag fick skaffa en längre men det är för mig ändå en väldigt prisvärd hoj.
Du skall inte ha en XL av den då? Modellen verkar vara rätt kort. Iof bara 72° sadelrör men L är 448mm räckvidd och XL 464mmDet blev en rockrider am 100 storlek large av en slump då den kom in i lager nyligen.
Du skall inte ha en XL av den då? Modellen verkar vara rätt kort. Iof bara 72° sadelrör men L är 448mm räckvidd och XL 464mm
ÄNTLIGEN!!!!Det blev en rockrider am 100 storlek large av en slump då den kom in i lager nyligen.
Fan va najs, grattis. Du kommer inte bli besviken (förutom på däcken som sagt) . ?Det blev en rockrider am 100 storlek large av en slump då den kom in i lager nyligen.
Vad menas med reach 465mm vid sag? Är det när framdämparen sjunker ihop? Har inte sett tidigare att man anger reach "med och utan" sag.Då blir reach på M 465 mm vid sag. Kanske just ok i kombination med flacka 73,5 grad sadelrörsvinkel vid sig.
Vad menas med reach 465mm vid sag? Är det när framdämparen sjunker ihop? Har inte sett tidigare att man anger reach "med och utan" sag.
DetDet blev en rockrider am 100 storlek large av en slump då den kom in i lager nyligen.
Ingen aning faktiskt, hoppas att den funkar.Du skall inte ha en XL av den då? Modellen verkar vara rätt kort. Iof bara 72° sadelrör men L är 448mm räckvidd och XL 464mm
Har du tips på tubeless kit och däck?Fan va najs, grattis. Du kommer inte bli besviken (förutom på däcken som sagt) . ?
Ok ?Jag kör Wolfpack Trail & Cross 2.4 däck https://www.cykelgear.se/reservdelar/dack/mtb-dack-29?&product_filters={"Tillverkare":["Wolfpack"],"min_price":[125],"max_price":[1699]}
Och tubelessmjölk från joes och ventiler från muc off, men du kan ju köpa ett kit med ventiler och mjölk av valfri leverantör. Vad som e bäst skulle kunna bli en egen tråd för det tror jag spretar lika mycket som val av hoj.
Du behöver ju bara dra av de gamla däcken och slangarna, i med de nya ventilerna och poppa upp de nya däcken på fälgen och i med mjölken, pumpa upp och kör. Wolfpack är galet lätta att montera tubeless.
Jag är 183-184 (beror på vem som mätt) och jag kör L som sagt och den e perfekt. Tyckte det var lite kort reach i början men jag var van vid xc med en längre styrstam. Men efter några rundor så började jag vänja mig, det är ju en helt annorlunda geo än vad jag var van vid så det var mycket nytt.Det
Ingen aning faktiskt, hoppas att den funkar.
Tack för all hjälp och tålamodet ?
Jag har inget att jämföra med direkt. :)Jag är 183-184 (beror på vem som mätt) och jag kör L som sagt och den e perfekt. Tyckte det var lite kort reach i början men jag var van vid xc med en längre styrstam. Men efter några rundor så började jag vänja mig, det är ju en helt annorlunda geo än vad jag var van vid så det var mycket nytt.