Köpråd heldämpad 20k isch

Inteno-

Medlem
Hallå!

Ännu en ny tråd, har sökt men lyckas inte hitta det jag söker.

Är nu ute efter en heldämpad cykel för skogskörning mm. Köpte 2018 en Vitus Sentier 29” som jag var mkt nöjd med men sålde då tiden gick åt till annat.

Men är alltså nu ute efter en cykel igen, har förstått det som att priser skenat samt att det är svårt att hitta cyklar i lager?

Får man något vettigt för 20k? Eller skall man satsa på hardtail för den summan?

Va inne hos lokala handlaren som hade en Lapierre zesty am 4.9 för 22.495:-,kan det vara något?

Är 175cm lång/kort

Får man något vettigt för 20k?
Heldämpat nytt för 20k, nej om du frågar mig, begagnat kanske om du har tur och tålamod och mekar lite själv.

Eller skall man satsa på hardtail för den summan?
Jag säger helt klart hardtail, man får en finfin modern cykel för under 20. Kolla köprådstrådarna från de senaste veckorna, t ex

Tycker faktiskt zestyn ser ut att vara mycket cykel för pengarna. Är nog svårslaget. Decathlon har några cyklar som är riktigt shysst utrustade för vad dom kostar, om än lite konservativa i geo. Personligen hade jag övervägt att gå upp lite, för 30k kan man köpa rätt shyssta grejer hos internetmärkena.

Någon av dessa orbea då om man kollar hardtail?
Skall man gå på 2021 eller 2022?

Någon av dessa orbea då om man kollar hardtail?
Skall man gå på 2021 eller 2022?

Är nog ett bra val. Skulle köpt 2021 då spec ser identisk ut?

Sådär, inte mycket har hänt då annat kommit emellan…

Nu kan vi köpa förmånscyekel via jobbet med bruttolöneavdrag, fint.

Dock finns det bara as dyra typ 60k eller billiga, runt 12k..

En hardtail jag fastnat för som ändå skulle funka som cykel för att still abstinensten är en Merida Big trail 200, 2022.

Den skulle kosta mig totalt 5400kr, kan det vara något?

Eller merida big nine 3000 som skulle kosta mig ca 11000kr, dock ser geometrin sådär ut för stigcykling?

Vad tror ni?

Som vanligt när det kommer till dessa förmånssaker där man drar bruttolönen: har du gjort den fulla kalkylen inkl minskade pensionsavsättningar, möjligt sänkt ersättning från försäkringskassan (om du är förälder och ligger på gränsen) etc?

Sådär, inte mycket har hänt då annat kommit emellan…

Nu kan vi köpa förmånscyekel via jobbet med bruttolöneavdrag, fint.

Dock finns det bara as dyra typ 60k eller billiga, runt 12k..

En hardtail jag fastnat för som ändå skulle funka som cykel för att still abstinensten är en Merida Big trail 200, 2022.

Den skulle kosta mig totalt 5400kr, kan det vara något?

Eller merida big nine 3000 som skulle kosta mig ca 11000kr, dock ser geometrin sådär ut för stigcykling?

Vad tror ni?
Big trail 500 är jag sjukt nöjd med.
Riktigt rolig i stök och klättrar bra också.

Spec är ju spot on. Bra grejor rakt igenom, en kanoncykel på pappret! Troligtvis även i verkligheten.
XT 4kolv och XT-växlar, fox och kolfiber.
Bra spec för en kolfibercykel för 28k. Gissningsvis bra kvalitet på ramen. För 50k hade jag helt klart sett mig om dock. Geon känns lite småtrist och det går att få cyklar från internetmärken med vassare geo och liknande spec för drygt 30. Speciellt att reach är så kort hade varit en dealbreaker för mig, hta känns återhållen för en cykel som kommer med såna däck. Också, varför dhr2 bak och dissector fram? Skulle byta plats omgående.

Tillbaka
Topp