UprightCitizen
Aktiv medlem
Köpråd till blivande nybörjare - Stig MTB
Är vansinnigt sugen på att börja cykla i skogen. Har kollat på en del videos från typ hellas och sådär och tycker det ser mycket härligt ut. Men jag är lite bekymrad över kostnadsbilden här. Har läst mig till att någonstans över 10K går det att få en ok HT. Problemet är, den åkningen som jag tycker ser absolut roligast ut är när det är rätt stökigt (rätt term?). Känner mig mest dragen till att åka runt i skogen och få chans att röja lite bland stock och sten, njuta av lite shysst natur och kanske flyga ner/ut för något än att pressa tider om vi säger så. Vill kunna komma åt typ överallt. Bor i nackaområdet, så der är väl runt däromkring jag har möjlighet att åka mest. Sett videos från "gula stigen" i hellas och det såg kul ut tex. Är det någon idé att köpa en HT eller kommer jag lessna på den direkt? Jag får känslan av att jag kommer "behöva" en FS för det typ av åkning jag är intresserad av? Men jag vet inte om det är realistiskt för mig att lägga så mycket pengar. Hur står sig en budget-FS-cykel typ Vitus mythique VRS? Är inte aktuellt med något köp just idag, men jag behöver ha en målbild vad jag ska spara ihop till, eller veta om jag bara ska inse att det blir för dyrt för mig.