Absolutjohan
Medlem
Köps det Hardtail?
Köps det hardtail nu för tiden eller är det bara heldämpat som gäller? Så säger säljaren hos min lokala handlare.
Hur går trenden?
Hur går trenden?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jonte987 sa:På happy verkar det rulla en hel del HT.
Pastor Hannes sa:Jag har inte sett en intressant HT hos en lokal handlare på åratal. Om de inte har några hemma är det så klart svårt att sälja dem.
Jag tror inte LBS kan konkurrera med näthandel på billigare cyklar som de flesta HT är.
Absolutjohan sa:Jag har en 27,5” heldämpad men funderar på att köpa en 29” hardtail (scott scale 930) Jag och Brosnan har anmält oss till en tävling och tänker i framtiden cykla Vasan.
Säljaren säger att ingen köper Ht längre och försöker sälja en Spark istället, mycket bättre till Vasan säger han.
Oggler sa:I vilken utsträckning köps det hoj över huvud taget, undrar jag? Är det bara jag som har någon slags barndomsreferens inpräntad som säger att en hoj för 30 tuss är "dyrt". När man läser på det här forumet får jag ibland intrycket av att det är en himla fart på konsumtionshetsen.
m3lk3r sa:Aha okej som jag uppfattat det säljs det fler flackare ht för stigcykling nu när utbudet har blivit så stort, folk vet att man inte måste sitta på en fs för att ta sig ner för drops och skit.
Oggler sa:I vilken utsträckning köps det hoj över huvud taget, undrar jag? Är det bara jag som har någon slags barndomsreferens inpräntad som säger att en hoj för 30 tuss är "dyrt". När man läser på det här forumet får jag ibland intrycket av att det är en himla fart på konsumtionshetsen.
jonte987 sa:Och när man kan få en ram för 2-3000 så finns det inget att förlora
jonte987 sa:Vilka ramar? Jag köpte ju en sentier. Men tex en polsk dortmoor ligger också där nånstans. Lite coolare. Hade gärna köpt en sån om jag vetat.
Raggamuffin sa:Pastor Hannes sa:Jag har inte sett en intressant HT hos en lokal handlare på åratal. Om de inte har några hemma är det så klart svårt att sälja dem.
Jag tror inte LBS kan konkurrera med näthandel på billigare cyklar som de flesta HT är.
Jag tror tvärtom. Billigare instegs HT står nog för volymen.
FS blir ju änna av begripliga skäl en fem tio loppor dyrare för samma nivå (eller hur man ska uttrycka det)...Plush sa:I de högre prisklasserna säljer vi mer heldämpat... Är få som köper HT för 30000+ liksom.
Även om en Epic HT såldes häromdagen...
Grattis til att ha formulerat årets med självklara och innehållslösa mening :-)kais01 sa:...fs tycker jag kan föredras... ...om det nu inte är en ht man vill ha förstås.
jonte987 sa:Trail o enduro HT är det snålare med. Trek roscoe är den enda jag vet men den ligger också i liknande pris som sentier.
emmer sa:Grattis til att ha formulerat årets med självklara och innehållslösa mening :-)kais01 sa:...fs tycker jag kan föredras... ...om det nu inte är en ht man vill ha förstås.