Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
testat sydsidan ner mot sjöarna? Var det nu är, har inte testat självStack dit idag, några intryck:
- Mycket bra switchbackad climb för att ta sig till toppen.
- Blå/grön nedfart (Nile): 100% maskingrävda berms vilket jag tyckte var skittrist, där ligger nog felet mer hos mig då jag är riktigt dålig på att köra berms. Kanske borde jag avsätta ett par timmar där och bara nöta.
- Röd stig 1 (Mokowano). Gött brôt à la Göteborg, lagom rolig och stenig/rotig för att man ska hålla tungan rätt i mun, dock med en tveksam stenkista som nog hade hört hemma på en svart stig istället samt en rätt knepig höger-switchback.
- Röd stig 2 (Dackestupet): väldigt lik ovan men med bättre flow. Kul som fan.
- Dual run: nog potentiellt livsfarlig om man kör mot en polare, nu blev det mest en ok berm/roller-stig som inte var så lång.
- Två svarta nedfarter: körde inte dessa pga ringrostig och vare sig ryggskydd eller ff-hjälm med mig. Håller de samma kvalitet som de två röda så kan de nog vara riktigt bra för rätt person på rätt cykel.
- Väldigt fint ”trail center” med alla faciliteter man kan tänka sig pga rodelbanan och höghöjdsbanan som är huvudattraktion.
Värt en omväg? För mig som bor tre mil därifrån, javisst, speciellt när det inte finns så mycket annat icke-liftburet i närheten. Men det kommer ju inte nära en eftermiddag i t ex Änggårdsbergen.
Fin vy iaf.
Visa bilaga 763432
Tanken var först att åka dit, men då jag inte är så varm i mtb-kläderna för säsongen valde jag något mer uppstyrt.testat sydsidan ner mot sjöarna? Var det nu är, har inte testat själv
Personligen tycker jag att mokwano är svårare att hålla farten i än de två svarta, så du kan gott testa dem med nästa gång, graderingen är lite så där, men bra stigar och framförallt en väldigt bra och enkel uppförskörning.Stack dit idag, några intryck:
- Mycket bra switchbackad climb för att ta sig till toppen.
- Blå/grön nedfart (Nile): 100% maskingrävda berms vilket jag tyckte var skittrist, där ligger nog felet mer hos mig då jag är riktigt dålig på att köra berms. Kanske borde jag avsätta ett par timmar där och bara nöta.
- Röd stig 1 (Mokowano). Gött brôt à la Göteborg, lagom rolig och stenig/rotig för att man ska hålla tungan rätt i mun, dock med en tveksam stenkista som nog hade hört hemma på en svart stig istället samt en rätt knepig höger-switchback.
- Röd stig 2 (Dackestupet): väldigt lik ovan men med bättre flow. Kul som fan.
- Dual run: nog potentiellt livsfarlig om man kör mot en polare, nu blev det mest en ok berm/roller-stig som inte var så lång.
- Två svarta nedfarter: körde inte dessa pga ringrostig och vare sig ryggskydd eller ff-hjälm med mig. Håller de samma kvalitet som de två röda så kan de nog vara riktigt bra för rätt person på rätt cykel.
- Väldigt fint ”trail center” med alla faciliteter man kan tänka sig pga rodelbanan och höghöjdsbanan som är huvudattraktion.
Värt en omväg? För mig som bor tre mil därifrån, javisst, speciellt när det inte finns så mycket annat icke-liftburet i närheten. Men det kommer ju inte nära en eftermiddag i t ex Änggårdsbergen.
Fin vy iaf.
Visa bilaga 763432
Det blir en titt där. Även om de två svarta på Kungsbygget visar sig vara fina så är det rätt saftigt med 129 kr för att cykla några stigar i en timme eller två.Personligen tycker jag att mokwano är svårare att hålla farten i än de två svarta, så du kan gott testa dem med nästa gång, graderingen är lite så där, men bra stigar och framförallt en väldigt bra och enkel uppförskörning.
Västersjön är finare cykling och längre åk men det är inga officiella banor.