Låg maxpuls
Jag har en fundering som jag tänkte att happykollektivet kanske kan hjälpa mig svara på. Jag har cyklat (lvg) ett tag med pulsmätare och har väl kanske inte gjort ett helt regelrätt maxpuls test (tycker det är ganska knepigt att få till utomhus). Men jag har ändå försökt ligga på under lite längre tid och sedan ökat ytterligare till jag är helt slut men trots det så kommer jag knappt upp i 170 pulsslag.
Vad beror detta på? Det kan förvisso vara så att jag har låg maxpuls men jag är inte så gammal (28år) och bör väl ha högre än 170 i maxpuls? Kan det vara så att jag är för svag, att benen tar slut innan pumpen så att säga? Jag är ganska lätt 67 kg på 188 cm så jag kanske skulle behöva lite mer kraft månne.
Är det någon som har samma problem? Eller är det rent av så att någon där ute har en lösning?
Vad beror detta på? Det kan förvisso vara så att jag har låg maxpuls men jag är inte så gammal (28år) och bör väl ha högre än 170 i maxpuls? Kan det vara så att jag är för svag, att benen tar slut innan pumpen så att säga? Jag är ganska lätt 67 kg på 188 cm så jag kanske skulle behöva lite mer kraft månne.
Är det någon som har samma problem? Eller är det rent av så att någon där ute har en lösning?