laga slanglöst?

jompa

Aktiv medlem
laga slanglöst?
Killen jag köpte hojen av sa att det "är riktiga slanglösa däck" nu e de pyspunka. Hur fixar ja de måste jag köpa nytt däck eller kan jag spruta i gucka? Vill helst slippa o sätta i en slang, så hur gör jag.

laga slanglöst?
Gucka bör funka. Antar att han menade UST däck när han sa "Riktigta slanglösa däck".
UST känns overkill på annat än DH cyklar, bättre att köra "Tubless ready" däck + gucka.
Det ger lättare hjul samt att guckan "lagar" pyspunkor.

laga slanglöst?
jo de står ust på dom, men de borde funka me nån form av gucka då. Jag antar att de blir mindre meck o kanske lättare än o sätta i en slang.

laga slanglöst?
Har du kollat så att det är däcket som läcker?

Annars kan det vara ventilen eller tejpen som tätar fälghålen?

laga slanglöst?
Om du är säker på att det inte är hål i däcket så kan man alltid hälla i lite Stans-vätska, fastän det är UST-däck, men inte så mycket som står på flaskan.
Jag har kört "torra" UST-däck på både riktiga och fulfixade UST-fälgar. Håller det utan så är det bara att köra å va glad.
Men att köra en ren UST-combo av däck och fälg begränsar urvalet utan att tillföra några större fördelar.

laga slanglöst?
ganska säker på att de e hål i däcket men ska såklart kolla ventil o tejp. De blir nog så att ja prövar stans, tack för snabba svar

Tillbaka
Topp