Laglapp på rulle?

Luzen

Aktiv medlem
Laglapp på rulle?
Jag har haft ett större ihoprullat ark, kanske 20x40 cm, med material att klippa laglappar från.
Det har räckt i +10 år men nu är det slut.
Finns det något liknande idag?

Laglapp på rulle?
+1, köpte sådant i LBS (cykelviktor i Uppsala). De har hållit bra, trots detta varit tunnare än en del färdiga orange-svarta laglappar, och varit mycket mer lättanvända än all plast som ska tas loss från de senare.

Laglapp på rulle?
amazon eller tyskarna.

Många små tuber brukar jag köpa, så är konsekvensen om det skulle råka torka inte så stor.
Förr när man tävlade i pingis så hade man stora burkar med vulklim och limmade om varje match. Nu är lim med lösningsmedel förbjudet även där så jag vill ha en större burk, minst 250ml. Det har aldrig torkat för mig, inte ens småtuberna.

Laglapp på rulle?
Förr när man tävlade i pingis så hade man stora burkar med vulklim och limmade om varje match. Nu är lim med lösningsmedel förbjudet även där så jag vill ha en större burk, minst 250ml. Det har aldrig torkat för mig, inte ens småtuberna.
Räcker det med en 12-kilo burk?
1758722832278.webp

(Vanlig solution finns iaf i 175g burk)

Det är ju inte utan att man undrar vad du rullar på - och var - som kräver laglappar på rulle. Och varför inte slanglöst eller kanske de nu hajpade TPU-slangar som väl ska va mer punkasäkra?

Laglapp på rulle?
Räcker det med en 12-kilo burk?
Visa bilaga 795430

(Vanlig solution finns iaf i 175g burk)

Det är ju inte utan att man undrar vad du rullar på - och var - som kräver laglappar på rulle. Och varför inte slanglöst eller kanske de nu hajpade TPU-slangar som väl ska va mer punkasäkra?
Själv har jag i princip aldrig punktering. Tpu på lvg och gucka på mtb.
Men jag hjälper lite folk lokalt, mest barnfamiljer, med enklare cykelmek då nästan ingen vill gå till lbs då han har skapat sig ett otroligt dåligt rykte. Och de flesta tänker gärna hållbart och vill gärna ha en slang lagad. Inte pga pris utan hållbarhet.

Tillbaka
Topp