Landsvägscykling

olsson65a

Ny medlem
Landsvägscykling
Jag undrar om det finns några lvg cyklister här och som cyklar i närheten av jakan-sollentuna-kista som man kan haka på till våren att träna med?

Landsvägscykling
först tänkte jag skriva

"jävla stockholmare"

men ändrade mig...till
lcsxgoxw.jpg

för att sedan
förslag till rubrik
Landsvägcykling-jakan-sollentuna-kista
resten av Sverige slipper läsa tråden.....

Cranky

Landsvägscykling
olsson65a skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag undrar om det finns några lvg cyklister här
> och som cyklar i närheten av
> jakan-sollentuna-kista som man kan haka på till
> våren att träna med?

Fredrikshof, kanske?

Landsvägscykling
För att återgå till ursprungsfrågan:

Även undertecknad är intresserad av träningskompisar fram på vårkanten. Främst är jag intressead av långpass på helger. Är motionscyklist med siktet inställt på vätternrundan på ca 10h. Bor i Jakobsberg.

Fler intressenter?

Landsvägscykling
Norr om stockholm håller vallentuna CK till varav flertalet kommer att träna för vätternrundan 2006.
Vi startar våra träningar från vallentuna.
Om inte avståndet är skrämmande så titta in på http://www.vck.nu

Landsvägscykling
olsson65a skrev:
> Jag är också sugen på vätternrundan men såg att
> det redan är fullbokat! Det är distansträning som
> jag också är intresserad av!!

Vättern är väl inte fullbokad?
Ser ut som det "bara" är drygt 10´000 som anmält sig ännu.
Själv tänkte jag försöka haka på Fredrikshof ute på mälaröarna i vår för att få lite träning inför vättern.

Landsvägscykling
Olsson65a:
Näe inte är väl vätternrundan fullbokad redan? Vad jag kan förstå av deras hemsida så finns det fortfarande gott om plats. Du kanske avser Happys sub9-gäng? Själv tillhör jag inte det gänget. Vågar inte lägga ribban riktigt så högt.

Landsvägscykling
Du får ursäkta en del omogna inlägg, men visst finns det en hel del racercyklister här också. Jag kör själv mest mtb, men även racer, dock i Göteborgsområdet.

Happy sub9 klungan är full, men det går om man vill ansluta ändå genom att ändra starttid i Motala på fredagkvällen. Vi har inte fått vår starttid än, men när den är spikad kommer jag att skriva ut den i Sub9 tråden.

/Leo

Landsvägscykling
Jag kommer säkert vilja köra lite längre landsvägspass från Kista efter jobbet på vardagskvällar i vår så fort det är tillräckligt ljust. Tanken är att jag ska hoja runt sjön på strax under 9 timmar i sommar.

Landsvägscykling
Sorry det var jag som läst galet på Hovets sida!! Om det finns plats i nån bil för mig och cykel så hakar jag gärna på till vätternrundan sen och kanske kan vi träna tillsammans innan dess?
Mvh
Göran

Landsvägscykling
Nog kan du anmäla dig till vätternrundan. Jag har plats i min bil. Skulle mina planer av någon anledning gå i stöpet, tror jag inte att det blir svårt att ordna lift med någon annan bil.

Landsvägscykling
bigmollo skrev:
> Jag hänger gärna med på långpass i vår. Även i
> vinter. Bor i Hässelby. Hovets audaxrundor från
> Barkarby är mulliga.
>

Vad är det? Audax, syftar till franskans våghals eller? Jag är intresserad av allt som sker i västerorts närhet.../J :)

Landsvägscykling
johan44 skrev:
> Vad är det? Audax, syftar till franskans våghals
> eller? Jag är intresserad av allt som sker i
> västerorts närhet.../J :)

Japp. Audaxgändet är en halsbrytande samling våghalsar som i blixtrande fart kör långturer på lördagarna... inte. Gå med i Hofvet och häng på! http://www.audax.se

Landsvägscykling
Vårträning
Om man bor i Söderort kan man antingen haka på Fredrikshofs söndagsträningar eller oss Spårvägsmotionäreras träningar. Hofvarna kör på söndagar 10:10 från Farstabadets parkering och vi kommer att köra på lördagar 09:00 från klubblokalen vid Källbrinks IP i Huddinge. Kolla mer här:

http://www.cykelmotion.se/lvgtraningstider.html

Vätternrundan
Även vi i Spårvägsmotionärerna har ett Vätternarrangemang som mig veterligt inte ännu är helt uppbokat. Men jag tror att man måste göra som i Happysubklungan anmäla sig och försöka byta starttid. Vi har traditionellt otroligt bra logi och fest med mera. Läs mer här, det står att sista anmälningsdag är den 24:e oktober (jag ska ändra det, har inte hunnit..)men jag tror faktiskt att det finns en eller ett par platser kvar:

http://www.cykelmotion.se/Vatternrundan2006.html

Skicka en förfrågan till info@cykelmotion.se och kolla med Björn. (jag har glömt att lägga in den e-postlänken på hemsidan, måste tydligen fixa även det...).

edit: måste ju lägga till en grej..
MTB-träning i Hellas med, mera..
Jag glömde göra lite reklam för Spårvägsmotionärernas vinterträningar som Mats A och Johan A här på forumet håller i. Här är länken till gårdagens tur i Hellas.

http://www.cykelmotion.se/motionstur_051127.html

DSCN0223.JPG-for-web.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp