[Långburksmaterial] Brand-X Ascend dropperpost

Det har väl landat i antingen billigaste Brand-X eller dyraste Revive. Allting där i mellan är meningslöst.

Inte hunnit titta på min än, andra fordon som tagit massa tid.
,
Fick delat den nu, det som hänt är att det har ärgat bakom och på mässingsstyrningarna som då gjorde att de kröp lite och blev trångt.

Så det räckte med en vanlig dela - rengöra - sätta ihop - pumps upp så funkar den igen.
DSC_4540.JPGDSC_4546.JPGDSC_4545.JPGDSC_4548.JPGDSC_4547.JPG

Min första Brand-X verkar ha svikit mig nu (om man bortser från min jättetidiga som blev repig och direkt bytt på garanti).

"mekanismen" som öppnar/stänger verkar helt enkelt ha fastnat i nästan helt öppet läge, så stolpen sjunker sakta när man sitter och kryper upp sakta när man står.

Trycker man in pinnen den sista mm så går den fint till helt öppet, men sen återgår till nästan öppet.

Det är en modell med påfyllbar luftkammare, så inte en kassett som man räknat med att byta ut.

Men den har kämpat på bra i dryga tre år!

Har någon hittat servicekit till intern 150 & 170 brand-x droppern?
Ena köpt 2020 och andra köpt 2022.
Har 2 st varav ena gått över tid och kärvat ihop, tänkte testa rädda ena och förebygga döden för den andra.
Det är modellen med runda stift tror jag, men hittar inte servicekitet i lager med frakt till europa, bortsett från denna sida som har fel bild/vs text på produkten & tvekar om hemsidan är legit.

Någon som vet var man kan köpa servicekit till en brand-x ascent 170mm från 2019 nu när chain reaction har konkat? Jag har slipat min vita plastring tillräckligt känns den som och jag skulle vilja byta ut den och det andra som åldras.

Någon som vet var man kan köpa servicekit till en brand-x ascent 170mm från 2019 nu när chain reaction har konkat? Jag har slipat min vita plastring tillräckligt känns den som och jag skulle vilja byta ut den och det andra som åldras.
Har för mig att kittet till OneUp V1 ska funka

Finns massvis av träffar om man söker på "tranzx dropper service kit" också.

Står ingenstans vilken diameter det är till, men inre stolpen har kanske alltid samma tjocklek?

hittar man reservdelar till dom här stolparna nu? Har börjat få rätt mycket glapp i min nu och tänkte ge den lite service
Bortsett från det funkar den fortfarande perfekt

Någon som shimsat ner droppen på en brandX 30.9 150mm stolpe (med ventil)?

Jag provade använda buntband nu, lyckades begränsa men istället gick den väldigt segt upp. Så gissar kanske på att buntbanden är för tjocka?

Någon som shimsat ner droppen på en brandX 30.9 150mm stolpe (med ventil)?

Jag provade använda buntband nu, lyckades begränsa men istället gick den väldigt segt upp. Så gissar kanske på att buntbanden är för tjocka?
Ja, men jag har gjort det med shims från en one up v1.
Testa med tunnare buntband.

Edit. Från 170 till 150 är det. Men hittar du hål så går det nog.
125mm utan ventil har inga hål som jag kan hitta

Senast ändrad:

Tillbaka
Topp