Hallåj....vilket tjöt det var i denna tråd....
klart som tusan att det är skillnad på en 10 x10mil jämfört med 100mil rakt av...
Ni verkar ju inte räknat med all blaskig läsk som iallafall jag dränker ramen med....kanon att binda damm med :)....min hojj var sjukt äcklig efter Miglian....fy f.......n
men vi verkar ju cykla med helt olika mål och inriktningar så vem bryr sig.
håller verkligen med att det är skillnad på hur man cyklar i regn....så länge det är slätt och jag hojjar med relativt vana randone gubbar så behöver inte jag använda mina bromsar oftare än om jag cyklar själv.....men är det ovana motionärer så kan bromsarna användas sjukt ofta:(
men är det kuperat och kurvigt så kan de ju komma att användas mycket vilket jag märkte i Italien....och används bromsarna mkt kommer det givetvis att slita på prylarna...men de är väl ändå till för att användas eller ?????
Bilden på hojjen är tagen ett tag innan italien...men den såg likadan ut vid start(+baklyse).....givetvis navgenerator...och jag kan inte påstå att jag lider av ngt känbart motstånd i rullet oavsett lyset är på eller ej....rullar minst lika bra som mina andra hjul.....lätt smidigt snyggt bra lyse alltid laddat....och med lilla dosan på ramen (E-Werk) kan jag ladda mobilen, gps eller annat roligt(MP3 kanske)....i farten antingen bara eller samtidigt som jag har lyset igång...kanon....inte den billigaste lösningen men hmmm troligtvis den mest pålitliga.
En plastracer med svintung lädersadel som räddade mitt arschle under Italien resan.....mådde prima i baken efter den trippen...väntade 2dagar sedan hojjade jag obehindrat (ur rumpans synpunkt) igen...
annars inga större förändringar...
en liten väska fram kan vara bra för att ha saker lätttillgängligt(klarar inte att ha ngt på ramen slår i med knäna och då framförallt då jag står)....en lagom stor väska bak,.....ska skaffa ngt bättre till nästa år ev komma på en egen "smart" lösning....
till nästa år ska jag skaffa ett vanligt 32 ekrars bakhjul för om ngn eker skulle gå vill jag kunna lösa det....med detta bakhjul står jag still:(....
och hmmm navgeneratordrivet bakljus kommer det säkerligen bli osså....
men hur en bra långfärdcykel ska vara är inte det lättaste för vi är ju som märkts förbannat olika.....alla cyklar blir mer eller mindre bra kompromisser det är bara att testa sig fram till en lösning som just du blir nöjd med..