Länk för galenpannor...

Länk för galenpannor...
På tal om att spara vikt. Benjamino Kahuna Kahalini D'Restrepo har gått in för saken på allvar, med hjälp av borrmaskin har han fått ner vikten på sin hoj till 5.775 kg. Imponerande. På nedan länk finner du hela reportaget...

402a6f35f23db.jpg

http://www.utsidan.se/ddb/cykel/artiklar/658.htm

/ Lindeberg - funderar hur mycket man kan få ner vikten på sin Cresent genom att börja borra....

Länk för galenpannor...
Vilken hängiven viktreducerare, det värsta jag sett, men det hela måste ju påverka hållfastheten. Om killen använder den cykeln seriöst är mitt samlade intryck att det handlar om en komplett idiot eller möjligen ett geni, skillnaden är hårfin. Så är det

Länk för galenpannor...
6,8 menar du aj. o det är tyngre än den som hänvisas till ovan, men å andra sidan så får de inte väga under 6,8kg.

Länk för galenpannor...
Tim: Läser man vad som står i inlägget på den tyska sidan står det faktiskt att cykeln väger 3,8kg, däremot ställer jag mig lite tveksam till den vikten, den är säkert lättare än 6,8kg iaf.

Länk för galenpannor...
Våga cykla på sånt säger jag bara. Redan CrossMax SL och Eastons 99 grams carbonstyre känns i tunnaste laget, för att inte tala om 3,8 kg cykel eller urborrat styre, urborrad kedja och fälgar.

Länk för galenpannor...
Anders G: Undrar hur man hittar en bra sittställning på den där när man inte kan flytta fram/bak sadeln... Dessutom så är jag tveksam till drev i carbon, kan det vara bra?

Länk för galenpannor...
Bra och bra... killarna som äger/byggt de där cyklarna har nog inte komfort, slitstyrka eller hållbarhet som prioritet nummer ett.

Länk för galenpannor...
tittar man på MTB-sidan var många cyklar nog fullt användbara. Racer kan jag för lite om men tävlar man i t.ex. långlopp och ger fan i freeride är det inte alltör svårt att bygga en cykel närmare 8kg som håller.

Länk för galenpannor...
Va ont det ska göra att rammla, hoppas att han har fasat hålkanterna så man itne river sig!

Senast redigerad av en moderator:
Länk för galenpannor...
Jag syftade mer på de med cyklar som väger 4 till 6 kilo. Men det är fullt möjligt att kitta en hållbar XC/långloppscykel som väger in runt 9 kg även om man väger runt 80 kg.

Tillbaka
Topp