lårbensbrott

mikhed

Ny medlem
lårbensbrott
Körde omkull vid centralbron i måndags em. Tyckte det gjorde lite väl ont. Gick till sös akuten med cykeln. Brutet lårben! Någon med eferenheter? När vågar man börja cykla igen?

lårbensbrott
Fråga läkaren som behandlade dig? Han kanske vet mer om hur allvarligt benbrottet är och hur lång tid det kan ta innan det läkt ihop.

Eller så lägger du upp röntgenbilderna här så kan vi fortsätta spekulera.

lårbensbrott
Att gå från Centralbron till SÖS med en lårbensfraktur låter orimligt. Är det som TBone antyder månne fråga om en spricka i benet? Annars är både ditt pannben och lårben väldigt tjockt. Jag har brutit båda benen i ett av mina underben (dvs sken- och vadben). Det gick inte att röra sig en millimeter, än mindre belasta!

lårbensbrott
Fan vad mesiga ni är. Dustin Hofman hoppar runt på brutet ben under flykten tillsammans med Steve McQueen från Djävulsön (Franska Guyana) i Papillon.

Förresten vill jag också se röntgenplåtarna..... jag har en examen i osaklig och dåligt underbyggd spekulation.

lårbensbrott
Jackie Chan bröt foten när han gappade till en svävare vid inspelningen av Rumble In The Bronx.
Då ritade han en sneaker på gipset och spelade in resten av filmen.

lårbensbrott
erik h skrev:
-------------------------------------------------------
> Jackie Chan bröt foten när han gappade till en
> svävare vid inspelningen av Rumble In The Bronx.
>
> Då ritade han en sneaker på gipset och spelade
> in resten av filmen.

Jag har spelat rugby med en bruten fot. Som någon nämnde oven så finns ett stort spektrum av frakturer, och detta gäller ffa foten med sina 28 ben.

/Toni

lårbensbrott
cerberos skrev:
> Förresten vill jag också se
> röntgenplåtarna..... jag har en examen i osaklig
> och dåligt underbyggd spekulation.

Vad ska du då med röntgenplåtarna till?

lårbensbrott
MagnusA skrev:
> cerberos skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Förresten vill jag också se
> > röntgenplåtarna..... jag har en examen i
> osaklig
> > och dåligt underbyggd spekulation.
>
> Vad ska du då med röntgenplåtarna till?

Det är ju det vi gör bäst på Happy. Tvärsäkra uttalanden om sådant man inte har en aning om....... eller jag har hört att min mosters katt använder de hjulen och är nöjd.... osv.....

lårbensbrott
kenzo1.JPG ht=466

lårbensbrott
När jag slog av lårbenshals och fick fraktur i bäcken försommaren 2007 så tog det ganska precis 2 månader innan jag vågade provcykla försiktigt igen. Jag var med i SSSM den hösten och kom inte sist även om det inte var långt ifrån heller, vad fortfarande ganska halt då med svagt vänsterben. Efter 6 månader var jag i stort sett besvärfri på cykelsadeln åtminstone. Idag, ca 1.5 år efter olyckan är jag väldigt nära helt återställd. Men kan få lite småont om jag bär tungt eller promenerar långt. Skruvarna sitter kvar. http://happymtb.org/forum/file.php/1/file=33006 För övrigt kunder jag verkligen inte gå när jag kraschat, jag kunde nätt å jämnt hasa mig till trottoaren..

lårbensbrott
cerberos skrev:
> MagnusA skrev:
> -----
> > cerberos skrev:
> >
>
> > -----
> > > Förresten vill jag också se
> > > röntgenplåtarna..... jag har en examen i
> > osaklig
> > > och dåligt underbyggd spekulation.
> >
> > Vad ska du då med röntgenplåtarna till?
>
>
> Det är ju det vi gör bäst på Happy.
> Tvärsäkra uttalanden om sådant man inte har en
> aning om....... eller jag har hört att min
> mosters katt använder de hjulen och är nöjd....
> osv.....

Absolut, men då du har en examen så borde du kunna spekulera utan plåtarna ;-)

lårbensbrott
mikhed skrev:
> Det var ett brott. Läkaren sa att det går att
> gå på av smärtchocken ett tag. Fler har gjort
> det!

Helt klart. Jag har skjutit KSP58 i en kvart med krossad tumled... Låt oss säga att det var sista gången jag gjorde det, för med totalt manglad hand är man inte mycket värd i grönkläder. Och satan i gatan va ont jag hade på väg till akuten.

lårbensbrott
Ramlade och slog huvudet i en sten när jag lekte DH med min cross. Mobilen krossades i kraschen så jag kunde inte ringa efter hjälp. När jag väl låg där upptäckte jag att lite hjärnsubstans hade runnit ut så jag blev tvungen att suga upp hjärnsubstansen med munnen trots krossat käkben! När jag hade kravlat bort till sös och fått skallinnehållet återinsatt så åkte jag hem som vanligt och märkte inte förrän fyra dagar senare att jag hade brutit lårbenet, så jag skulle nog säga att man klarar rätt mycket med brutet lårben.

lårbensbrott
Jag tror att du ska leta reda på en sjukgymnast och träna dig i form igen. Sannolikt ska du vila först, träna sen. Har inte prövat någon i stockholm som jag kan rekomendera, men säkert finns det nån bra idrottsskademottagning eller liknande.

Helt pretto att svara "på riktigt" i den här tråden..

Tillbaka
Topp