Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jofahjalm sa:Jag har testat alla tre modellerna av bygellås från classe. Det för 100 kr funkar, men nyckeln är av riktig låg kvalitet. Säkert ingen höjdare om det används mycket. Det för 200 kr är bäst med tungt. Det för 329 kr för helt värdelöst på alla tänkbara sätt.
Brakstav sa:Jag har inte provat själv, men kollade igenom lås på den lokala låsbutiken när jag höll på att fixa med andra grejer för något år sedan. Då hade de en hel vägg med lås för båtar. Det kanske kunde vara något? De borde ju både vara gjorda för utomhusbruk/väta och ev. salt klimat.
Luthman Photography sa:Jag har haft ett Abus Granit Plus (eller vad nu den smala varianten heter) i snart tio år, det har alltid suttit på cyklar som står ute, i alla väder. Det har bara kärvat när någon petade in nålar i det och när det satt träfilsor inkörda i låset, annars har det fungerat fläckfritt. Det kostar ganska mycket, men eftersom det verkar hålla i en evighet blir det inte en så stor kostnad i slutänden.
qma sa:Mitt Abus Granite Plus bygellås hänger bara ute dagtid på arbetsdagar men det kärvade ihop helt efter något år. När det var som mest kärvt så bröt jag av nyckeln, men kunde beställa en ny med kortet som följde med. Jag hällde då i kedjeolja både där bygeln sitter och i låsmekanismen, och rengjorde lite med en trasa. Låset har funkat klockrent sen dess. Måste vara nära fyra år gammalt nu.
DanielS sa:Kan ju ev. gå att få igång med låsolja eller liknande men det brukar ju bara lösa problemet temporärt.
Salabaladala sa:DanielS sa:Kan ju ev. gå att få igång med låsolja eller liknande men det brukar ju bara lösa problemet temporärt.
Vill bara anmärka att du aldrig kommer slippa behöva olja låset om du vill att det inte kärvar eller strular, speciellt om du ska ha det ute. Bara att glömma. Men är det så himla jobbigt egentligen att behöva dutta lite 5-56 i låshålet en gång i månaden eller så?
perzzon sa:Låsolja någon?
Är det inte kosher