Lättare däck till Stumpjumper???

Jojje82

Medlem
Hej,

Söker mer lättrullade däck till min stumpjumper, har ni något tips?

Jag förstår att greppet minskar på stig, men jag vill att det ska gå fortare på stig.

Finns många alternativ. När jag bytte till Conti Race King racesport och jämfört med originaldäcken Purgatory och allt vad de heter så kändes det nästan komiskt hur lättrullat det var första metrarna på asfalt. Sen vänjer man sig förstås :) Greppet är också helt ok om man är torrvädersåkare.

Senast ändrad:
Kör Maxxis Rekon fram och bak på min. Gillar dem och bra rull. Nu kör jag 2,6” så utbudet är begränsat men skulle kört Rekon fram och Rekon Race bak, om jag kört 2,4”.

Finns många alternativ. När jag bytte till Conti Race King racesport och jämfört med originaldäcken Purgatory och allt vad de heter så kändes det nästan komiskt hur lättrullat det var första metrarna på asfalt. Sen vänjer man sig förstås :) Greppet är också helt ok om man är torrvädersåkare.
Vilken bredd är atr föredra?

Har kört Rekon 2.6 fram o Rekon Race 2.4 bak på min Stumpjumper 19. Funkar bra , rullar grymt fint. Nu kör jag Dhr 2.4 fram o Rekon 2.4 bak(ej Race ) Ännu bättre på stig då man törs styra lite mer. Rekon Race har typ noll bromsverkan.

Apropå Rekon… Har kört ett tag nu med Rekon 2,6 både fram och bak… lätta och bra rull, men vill man kunna köra med lägre lufttryck så tycker jag inte att de håller måttet. Instabila med dåligt grepp och bromsverkan. Dessutom fick jag nu min andra punka med tubeless någonsin, den första var med Rekon race… Rotade i gömmorna och hittade ett nytt Dissector som åkte på bak och fram ett äldre, men oanvänt, Nobby Nic, båda 2,6. Trist med viktstraffet, men tror fördelarna väger över trots 250g skillnad på bakdäcken.

Tillbaka
Topp