Lauffork, vad är finessen?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Luthman Photography sa:Det där har nog rätt lite med gaffeln och rätt mycket med fethjulen att göra.
plumse sa:
Tobbe A sa:Det gör jagplumse sa:Tobbe A sa:Jag har en Lauf på vinterhojen/grusvägshojen. Funkar mycke bättre än en traditionell dämpgaffel när det är kallt.
Märker ingen skillnad på mina dämpargafflar på vintern jämfört med på sommaren....
Miracle sa:Tobbe A sa:Det gör jagplumse sa:Tobbe A sa:Jag har en Lauf på vinterhojen/grusvägshojen. Funkar mycke bättre än en traditionell dämpgaffel när det är kallt.
Märker ingen skillnad på mina dämpargafflar på vintern jämfört med på sommaren....
+1
Frid!
Luthman Photography sa:theBrand sa:Jag kanske är lite udda, men jag sätter fjädring fram på min cykel för att den ska rädda mig ur "oh shit"-situationer när jag missbedömt underlaget. En gaffel som ger mig sämre kontroll när det blir stökigt känns inte som något jag skulle lägga pengar på.
Alla ni som är lyriska över komforten jämfört med stel gaffel, borde kanske testa att sänka trycket lite i era Race Kings istället. Både billigare och lättare :)
Galning!
Stream sa:Har inte konceptet med kolfiberfjädring testats för länge sedan och dömts ut av marknaden? Fula och dåliga produkter blir sällan långlivade.
marran sa:Jag har en ide! Jag kan ta valfri gammal Mag21, JudySL eller Sid och slita ut hydrauliken. Då kommer man också ner under ett kg gissningsvis, och man får en flexig hoppstylta med 60-80mm slaglängd. Skicka förfrågningar på PM, jag lovar att prismatcha mot Lauf.
Svara inom 24 timmar så skickar jag även med en stepup-ring så den passar direkt i det koniska styrröret på valfri modern xc-raket!
Oskar sa:Grusvägarna måste ha blivit sämre.
Luthman Photography sa:Stream sa:Har inte konceptet med kolfiberfjädring testats för länge sedan och dömts ut av marknaden? Fula och dåliga produkter blir sällan långlivade.
Den där med en Lauf i fronten blir en fantastisk hoj!
soderblom sa:Luthman Photography sa:Stream sa:Har inte konceptet med kolfiberfjädring testats för länge sedan och dömts ut av marknaden? Fula och dåliga produkter blir sällan långlivade.
Den där med en Lauf i fronten blir en fantastisk hoj!
Konceptet i sig är väl inget fel på, det är frånvaron av dämpning av fjädern som jag är tveksam till.
happymtb.fr sa:^^ för små slaglängder kan det nog räcka med lite friktion eller tröghet för att "dämpa"
Här har ni ett franskt exempel på dämpade gaffel med kolfiberblad som fjäder: http://www.motion-france.fr
Priset och utseende är lika exklusiva som för Laufgaffeln... ??