Les Triplettes de Belleville

Johan S

Ny medlem
Den här filmen är såå bra...nu har jag sett den flera gånger.

0027.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Hur många ggr har du sett den Johan?

För mig räckte det med en enda för att förstå att den inte alls handlar om en cyklist och hans mor.

Damen i fråga är Champions farmor/mormor. Och grym på att rikta hjul.

;)

max Skrev:
-------------------------------------------------------
> Ni noterade förstås att världens största
> gitarrist o superstjärna (utom Yngwie då)

Frågan är om inte Yngwie är på väg att bli världens "störste" gitarrist ändå - i omfång räknat: http://galleri.kupa.se/Rock-n-roll/Mr_Yngwe_M_o_Magnus_rockar

För att återgå till ämnet, jag är nyfiken på filmen, ska ta och kolla på den vid tillfälle.

/Anders

Måste ändå säga att jag hatar hur teckningarna är gjorda. Det påminner om hemska tjeckiska tecknade filmer jag såg som liten... Kan filmen verkligen vara bra?

Jo fan Kupa du genomskådade mig.. Yngwie är en tjockis!
Bilden är från min hemstad, Tuna, Kollegors krog Jehrnbergska, eller har jag fel där?

Mathias - filmen kan verkligen vara bra! prova!

max Skrev:
> Jo fan Kupa du genomskådade mig.. Yngwie är en
> tjockis!
> Bilden är från min hemstad, Tuna, Kollegors krog
> Jehrnbergska, eller har jag fel där?

Det stämmer bra - det är från Eskilstuna. Om det är Jernberghska vet jag inte, var inte med själv, men min kompis Magnus stötte på Yngwie inne på toaletten och kunde inte låta bli att fråga om han ville ställa upp på bild. Karln ser ju måttligt road ut.

/Anders

Fanken Tobbe, du lyckas verkligen luska i allt. Tyvärr måste
jag meddela att jag har bättre koll på mina Yngwielicks än
Djangodito tyvärr, Jag önskar att det vore tvärtom..

Kupa! Yngwie var inte speciellt road av något under den kvällen.
Han giggade på kompisens krog (Blå) o var måttligt nöjd med loge o dyl.
En kul detalj; I hans rider begärde han bl a "two extra powerful hairdryers"!

danne Skrev:
> Hur många ggr har du sett den Johan?
>
> För mig räckte det med en enda för att förstå att
> den inte alls handlar om en cyklist och hans mor.
>
> Damen i fråga är Champions farmor/mormor. Och grym
> på att rikta hjul.
>
> ;)

Hm, okej, skulle vi ha en filmvetare här så skulle han/hon förmodligen lägga upp en helt annat förklaring på vad filmen egentligen handlade om. Jag är inte filmvetare så jag gissar att den handlar om relationen mellan en cyklist och hans mor (eller mormor). Hunden är grymt skildrad!! Helt underbar scen när Champinon ligger på bordet och blir masserad av en gräsklippare samtidigt som hunden står och gläfser efter mat. Alla som har hund känner igen sig!

OK, nu har jag beställt filmen så nu vill jag inte se mer bilder från den eller höra nåt om handlingen. Men gärna mer Djangorelaterade trådar, det verkar ju som en toppenfestival. Utflykt kanske? Cykla till Eskilstuna, digga gypsy-jazz, dricka rödvin och cykla hem några dar senare. Kan man ha det bättre?

Markus F Skrev:
Utflykt
> kanske? Cykla till Eskilstuna, digga gypsy-jazz,
> dricka rödvin och cykla hem några dar senare. Kan
> man ha det bättre?
>
Ja, man kan cykla till Ludvika, äta en energikaka (gärna en i form av en gris som man bakat själv) och deltaga i Snögloppet och sedan cykla hem igen;)

Ludvika i all ära, men det var nog Gypsyjazzen som lockade här. Jag är fullt övertygad att man får höra fina ZZ-Top covers i hela I Dalarna.
Men cyklar du fram och tillbaka till Snögloppet från Hökarängen lovar jag att vara dörrmatta åt dig

Markus F Skrev:
> fina ZZ-Top covers i hela I Dalarna.

App-app-app!

I Dalarna lyssnar man på Sator och sladdar med PV'n!

Annars kommer Hypocrisy från kommunen, fast det är väl inte riktigt din genre Markus F?

Pain är samma kille som sjunger i Hypocrisy och därmed också från LA. Annars lär Dan Andersson och Charlie Norman vara de stora exportsuccéerna. Jussi Björling kommer från grannkommunen Borlänge (mer kända för Stonecake, Tjärna Ängar och "familjen").

Måste ändå säga att jag hatar hur teckningarna är gjorda. Det påminner om hemska tjeckiska tecknade filmer jag såg som liten... Kan filmen verkligen vara bra?

Äh. Animeringen påminner ju till stor del om den i Karl Bertil Jonssons julafton, Resan till Melonia, Hundhotellet och Dunderklumpen..dvs den är helt underbar.

=)

Jag vet, men jag ville inte säga att jag inte riktigt gillar KBs julafton också. För det är väl som att svära i kyrkan. BTW. Jag är filmvetare! :-)

Måste bara säga att filmen är helskön, lite annorlunda mot andra teknade filmer som görs idag. Och när Hypocrisy ändå redan nämnts måste jag nog säga att det är helt otroligt att de kan prångla ut så många bra skivor.

Inte så startsnabb, men jag såg filmen igår.
Dom använder inte säkerhetsbälte heller i filmen.
Det sägs inte mycket, grymtas mest på franska, men så är det ju.
Konstigt nog äts det grodor och poppas grodyngel hos jazztrion i staterna...inte i Frankrike
Otroligt skön film med mycket väl tecknade figurer, så som det ser ut. Fetton och cyklister med broilerben.
Hur blir man av med det hysteriska ledmotivet till filmen som fastnat i hjärnan.

"Hur blir man av med det hysteriska ledmotivet till filmen som fastnat i hjärnan. "

Man laddar hem det och dansar till det varje dag. Det gjorde jag, och tillslut tröttnar man.

Tillbaka
Topp