Leveranstid från chainreaction?

Erik136

Ny medlem
Hej!

Jag beställde lite grejer från chainreaction med standard delivery. Hur långt tid tar det för paketet att komma? Bor i Stockholm :)

Tack :)

Väntar själv på ett paket. Skickades den 6:e och jag har inte fått något än (6:e dagen idag). Idag är dock dagen då jag ska pallra mig bort till de två serviceställen som Schenker levererar till Och till Postens.

Jag tog gratisfrakt f.ö.

Gratisfrakt med Schenker tar lite längre tid, om de inte slarvar bort paketet. Fick själv vänta i ca 2 månader på ett paket som de slarvat bort innan det kom fram, smutsigt och slitet.

Tar expressfrakt nuförtiden bara för att få hem grejerna. Då kommer de till dörren och lämnar efter ca 2 dagar.

Kan precis som föregående skribent rekommendera att ta DHL Express-alternativet. De gånger jag beställt med det alternativet har paketet levererats dagen efter, medan gratisfrakten tagit nästan 2 veckor.

/pb

Det är snarare Schenker som borde gnällas på när det gäller gratisfrakten.
Kör alltid DHL express från CRC, strax över en hundring för att få sakerna max två dagar efter beställning levererad till dörren.

CW skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu har det gått tio arbetsdagar och fortfarande
> inget paket. Helvete.

Tog du gratisfrakten?

Inte nog med att det tar 6-7 dagar att få paketet så tar det även 3-4 dagar innan de skickar iväg det. Nu för tiden är det bara i nödfall jag lägger en beställning från crc, oftast blir det från någon av de billigare och snabbare tyska sidorna.

CRC väljer jag bara ifall B-D inte har grejerna i sitt sortiment. Billigare och snabbare. Väljer man DPD som fraktalternativ har man ofta varan 2-3 arbetsdagar efter att man beställt. Tips: Beställ till jobbadress så får man skiten utkörd.

Ni som frågar om jag tog gratisfrakt; scrolla upp sådär en gång.

Har mailat dom nu iaf.

Bikester har jag god erfarenhet av men de hade inte det plagget jag beställde.

Erik136 skrev:
> rouster skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har du spårat paketet?
> >
> > https://gls-group.eu/EU/en/gls-partner-sweden
>
>
> Men jag har inte fått något tracking number

Är paketet inte skickat? Har du loggat in och kollat vilken status paketet har?

Man får ju ett mail om att paketet har skickats (om det skickats dvs) men där tar det slut. Undrar om CRC ens kan lokalisera paketet?

CW skrev:
> Man får ju ett mail om att paketet har skickats
> (om det skickats dvs) men där tar det slut.
> Undrar om CRC ens kan lokalisera paketet?

Jag har på alla mina (många) beställningar genom åren på crc med gratisfrakt alltid fått ett trackingnummer. Proceduren med trakingnumret är dock lite krångligt. Parcel force hemsida trackar bara inom UK. På GLS får man ut flera nummmer, ett av dessa nummer går att använda på svenska Schenker..

CRC ger inte ut tracking nummer för gratis frakt. Om de gjorde det för så var det ju bra, men numera för de inte det.

Hursom, det enda jag fick i mitt mail var ett ordernummer and that's it. Kan inte göra något med det numret. Jag har provat.

Sista två gångerna jag beställt med gratisfrakt så har grejorna kommit i vadderade kuvert som vanligt brev.
Kan vara därför det inte finns någon kollinr.
Men det har tagit lite mer än en vecka båda gångerna, vilket jag varit nöjd med och tagit med i kalkylen.

VÄntar också på grejer ett paket som de skall skicka med DHL har jag fått tracking nummer på men det har inte lämnat deras lager på en vecka nu. De andra paketen har jag ingen anning om då de verkar ha slutat ge tracking nummer för gratis alternativet vilket måste hänt de senaste två månaderna =(

Beställde i söndags, kom idag vid 10-tiden. DHL för en hunka all the way, gratisfrakten är inget att ha pga schenkers slakleverans.

Tack flr alla svar.
Paket kom på den 7 dagen till coop extras utlämning och jag kunde hämta upp den på den 8de dagen. Inte nöjd med frakten, men men man får vad man betalar för.

Mitt verkar ha försvunnit :) Så dom ska skicka ett nytt. Kommer kräva tracking nummer den här gången.

Chainreaction är ett gäng slappr*var. Order lagd mån kväll och fredag nu ännu inte blivit skickad. Det är skandal. Jag vill ha mina krejjer

Håller inte med att de är slappr....
Beställde i onsdags och den sändes iväg på kvällen,
Är nu i Sverige, så i början nästa vecka skall det ju komma (om det fungerar med leveranserna i Sverige)
Och detta var med gratis frakten

Min sista beställning skickades samma dag i två kolli. Mekställ och lite annat smått och gott!
Tog några dagar och mitt gick gratis med DHL.

/Nicke

Har alltid fått vänta minst 4 arbetsdagar på leverans. För det mesta upp mot 6 arbetsdagar, ibland längre. Bor i Stockholm så det är inte en stuga ute i skogarna i norra Lappland vi pratar om. Snabbleveranserna har tagit 4 arbetsdagarl.

Beställde pedaler, bra med rabatt så slog till.
2 veckor leveranstid med gratis frakt.

Fick dock en tullavgift på 230kr av någon anledning (som man är tvungen att betala för att få plocka ut paketet)
Så man kan säga att jag fick betala 230kr för 2 veckors leveranstid, eller alternativt att jag lika gärna kunde ha köpt dem för helpris.

Oklart resultat dvs.

Bor i Norge så tror jag kan skylla den lilla detaljen för avgiften.
Men hade inte räknat med den, och de sa att det var bara ibland som man får den, när skiten fastnade i tullen o blev genomkollad.

20170630_135753.jpg

Master chainreaction har ett prio-alternativ. 29 kr så packar och skickar dom direkt, spårbart är det också. 3-5 arbetsdagar ska det ta att få grejorna.

Men, det är bara vad dom säger. I verkligheten består spårningen av att man kan se när paketet lämnats in, sen står det att det ligger på TRAKPAK PROCESS CENTRE UK. Beställde i söndags, dom postade på måndag och sen dess ligger det hos Trakpak. I alla fall enligt spårningen.
"on schedule" sa kundtjänst och tipsade samtidigt om att jag kunde logga in på Trakpak och spåra paketet, som svar par att jag spårat paketet och undrade när det skulle komma. Goda. Yxskaft.

Vill man ha grejorna I tid kan jag rekommendera Bike 24. Inte billigast, men bra.

Senast ändrad:
Dom lyckades kuka till frakten på min ram så att den snurrade runt i England i fyra dagar innan den åter hamnade hos dom. Efter ett argt samtal så blev det fraktfritt med leverans dagen därpå och en check på 15% + en massa extra småprylar i kartongen.

Någon som beställt nyligen och fått ett sånt här mail?

Unfortunately our delivery partner suffered a catastrophic fire at one of their warehouses over the weekend. Your order has been delayed by this.

We are sorry that we no longer have these items. Due to the number of parcels affected we have had to cancel and refund the full order back to your original payment method. This will be available to you in 2-3 banking days.

Jag har också fått ett mail om brand i lager. Kom nyss (11:14). 11:31 kom orderbekräftelse på ersättningsorder. Detta skulle kunna vara orsaken: http://www.bbc.com/news/uk-england-essex-41000307 och då är det nog inte mycket kvar av paketen. Otur att dina grejer var slutsålda.

Vet inte om jag kommer att kunna följa leveransen: As this order has been placed for you by the Chain Reaction Cycle's Support Team it will not be visible in your online account.

Började just fundera på var min order tagit vägen, har inte fått nåt mail än men bör nog förvänta mig det.. :-/

CRC.JPG

(Branden utbröt tydligen på söndag morgon enl. artikeln.)

Tillbaka
Topp