Lida Loop '14

Lida Loop '14
Fast trak & Race king RS var ingen höjdare förra året.. fortsätter m Fast trak bak men X-king fram denna gång-så de blir förmodlingen snustortt.Styret förblir svart o 680 brett.just de, pedaler ska man ha också-XT får äran i år. Hoppas dock upp på en episk FS 29" istället för en HT 26" i år. Hoppas fler har lärt sig att signalera vid om körning, och även ta hänsyn till det ganska vanliga kommandot. kanske uppgraderar med backspegel o ringklocka- vilket märke ska man ha?

Lida Loop '14
Vädret ser ju ut att bli kanon, nästan på gränsen varmt men hellre det än monsun som förra året. Försökte cykla lugnt till jobbet men tredje gubben som rullade om var jag tvungen att i alla fall ta rygg på. Nu blir det bara lugna aktiviteter fram till race day.

Lida Loop '14
No worries, du kan efteranmäla dig på plats: "Efteranmälan kan göras på plats i Lida på lördag 11-16 och söndag 8-10. Det går att betala med kort och kontant.". http://www.lidaloop.se/?p=404

HKanton skrev:
-------------------------------------------------------
> någon som vill sälja sin startplats i herrar motion till mig?

Lida Loop '14
nikasp skrev:
> Vädret ser ju ut att bli kanon, nästan på
> gränsen varmt men hellre det än monsun som
> förra året.

Då borde jag klara mig på mina RK som sitter på hojen?
...upptäckte i går kväll att jag lyckats skaffa en reva på båda mina X-King och det känns inte som att MK II är ett bra alternativ.

Lida Loop '14
LL-premiär för mig på söndag. Mitt livs andra mtb-lopp efter Kolmårdsbiken som jag körde på precis under tre timmar.

Hur är LL-banan jämfört med KB? Någon som kört bägge?

Det blir svart styre för mig med, 1x10-premiär (32T och 11-36), SPD såklart på min Spez Camber Comp 2013. Jag kommer nog börja med lite för hårt pumpade däck och släppa ut luft om jag behöver mer grepp. Däcken blir original 2,3 fram och 2,1 bak.

Lida Loop '14
Har kört LL 2 ggr med fullgung. I år satsar jag på hardtail, hoppas tjäna några sekunder på första och sista loopen.
Däck blir nog roro/rara med 1.6 bar. Ev orkar jag byta till tb bak.

Lida Loop '14
Vädret verkar bli lite växlande. Det blir nog skönt, så slipper man iaf svettas för mycket.

Svart styre 720mm, plattisar, helstel hoj, thunder burt ss runt 2 bar, ska pröva mig fram idag

Lida Loop '14
Jag och frun kommer att lämna w/o pga sjukdom. Är det möjligt att sälja startplatser? Förr i världen kunde man ju byta namn för en hundring, men jag hittar ingen information om att det är möjligt längre...

/Dag

Lida Loop '14
Vaknade med ryggvärken från helvetet :(
Kommer bli en "intressant" tillställning imorron.

Anar att pannben, HTFU, SIUCC etc kommer att få bli mitt tema för min Lidapremiär!

Lida Loop '14
Dag längst ner i PM
Övrigt
• Svenska Cykelförbundets tävlingsregler TR 1, TR 4 och TR 12 samt gällande trafikregler gäller. Allt tävlande sker på egen risk.
• Anmälningsavgiften återbetalas inte, vi rekommenderar försäkringen Startklar.
• Om tävlingen pga extraordinära omständigheter blir inställd återbetalas 50% av anmälningsavgiften.
• Startplats får överlåtas mot 100 kr. E-posta info@lidaloop.se, eller besök tävlingsexpeditionen vid Lida lördagen 7:e juni mellan 11:00 och 16:00, och söndagen 8:e juni mellan 8:00 och 10:00.
• Glöm inte badkläder! Getaren har sandstrand...

//Jonas

Lida Loop '14
jling skrev:

> • Glöm inte badkläder! Getaren har
> sandstrand...
>
> //Jonas

Fan vilken tur att mina cykelshorts är i badmaterial då!

Lida Loop '14
PeterÄlvsjö skrev:
> Var till Linköping idag och konstaterade att ett
> tungt väder mes spöregn är på väg norrut.
> Hoppas det inte når Lida.

Det var torrt varmt och fint där idag så kidzen fick perfekta förutsättningar. Nästan så att tvätten inte behövs ..

Bilagor

• IMG_20140607_123010.jpg
    IMG_20140607_123010.jpg
    157.6 KB · Besök: 37
  • IMG_20140607_122605.jpg
    IMG_20140607_122605.jpg
    145.7 KB · Besök: 32
Senast ändrad:
Lida Loop '14
Stuvstaix skrev:
> Satan laddad man är. Hektovis med dunderpulver i
> blodomloppet. Varmt som ett rövhål. Vi syns i
> Nangijala!

Haha. Kör du med snorkel?

Lida Loop '14
Hasse#7 skrev:
> Stuvstaix skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Satan laddad man är. Hektovis med dunderpulver
> i
> > blodomloppet. Varmt som ett rövhål. Vi syns i
> > Nangijala!
>
> Haha. Kör du med snorkel?
Yep, fick en vitargoslemboll i den. Fick dia den som en kalv med ADHD.

Lida Loop '14
PinHead skrev:
> Övervägande FS i täten idag

Borde varit det bakåt också. Folk stog ju upp så fort det var minsta lut utför som set vore Goats Gully i Whistler. SITT och trampa goddamit. Vilken del av 93:an fattar ni inte? Descents are not for recovery. Recovery Ales are for Recovery.

Lida Loop '14
oxr skrev:
> Klart man står utför. Hur ska man annars kunna
> låta kroppen jobba?

Problemet är att det inte finns nåt utför på Lida.
Lida - sitt och trampa
Åre - stå och låt kroppen jobba

Folk ligger på som dårar på vägarna och sen står det still i skogen. Kadens 90 och rätt puls, det är ju XC, inte DH. Problemet är att det inte går att köra om, folk har fysiken men inte tekniken.

Lida Loop '14
Mötte tusen bilar på Huddingevägen nyss, alla med Lidaloopcyklar på. Och så BC, såklart cyklandes hem, han hade kört på bra tydligen men såg självklart snygg fräsch och utvilad ut :-)

Lida Loop '14
finns ju flera nedförskörninngar där man får upp bra fart på lidaloop. kör också på en ht så ja va väl en av dom som stod upp för mkt, blir jobbigt att sitta och hoppa runt på sadeln hela tin, men samtidigt jobbigt för benen att behöva stå :) nästa år vill ja ha en fs 29a.

lyckades göra en vurpa när jag skulle gå imål efter två loopar, hade i huvudet att hålla höger men när man får upp sån fart nedför backen blev ja förrvirrad var jag skulle trodde jag hade kommit fel, i botten på backen med hög fart la ja ner den :) lite skrubbsår bara, men kommer ihåg att ja va lika förvirrad förra året om ja körde rätt eller inte nedför backen och in i mål.

Lida Loop '14
Hemma igen! Sjukt roligt lopp tyckte jag jämfört med Lidingöloppet jag körde för 1 månad sen. Enligt egen tidtagning gick jag i mål 3.43, vet inte det är bra eller dåligt, har ju aldrig kört detta innan men jag är nöjd hur som haver.

Lida Loop '14
Klart man står i nedförsbackarna! Iaf om det är lite stök. Däremot borde fler tänka på att sitta ner i uppförsbackarna! Såg många som stod upp och slirade tills det blev stopp.

Lida Loop '14
5kral skrev:
> Fan va kul det var!
>
> Blev jag nr 1 av folk med helstela tro?

Hade du stålfärgad ram och svart kolfibergaffel?

Tillbaka
Topp