Lidingö MTB 2016

Lidingö MTB 2016
Blir första gången för mig, Startled 7. Även om den inte är tekniskt krävande(passar mig fint) så skall det blir mycket kul. Dessutom första tävlingen någonsin.

Vad är det för tjöt om anmälningsavgiften? ;) köpa en hoj för 40 tkr är lugnt men inte att betala 900 spänn för att få köra? Peanuts ;)

Lidingö MTB 2016
Ska bli superskoj imorgon, Tidigare år har det varit lite smått irriterande att det bromsats så man nästan står still när man når botten för att sedan få kämpa uppför. Har aldrig haft sån kramp som efter första gången på Lidingö :)

Hoppas nu bara att alla, inkl jag själv, faller ut till höger så det blir ett bra lopp för alla. Och för den som inte cyklat Lidingö innan - släpp på utför, det kommer en uppförsbacke snabbare än du tror...

Gillar verkligen lidingöloppet!

Lidingö MTB 2016
Jäkla kul lopp och betydligt bättre i spåret avseende respekten för både långsammare och snabba åkare än tidigare år, märks att loppet har körts några år nu. Riktigt trevligt!

Oerhört bra arrangerat!

Dagens lustigaste var nog den inhyrda gladiatorn som skulle pusha i en av backarna - han satt båda gångerna jag passerade i en mini cooper och lyssnade på musik.

Lidingö MTB 2016
Haha han såg jag inte ens men o andra sidan hade jag tunnelsyn större delen av loppet.
Förbättrade tiden ca 12min till strax under 2:30
Riktigt bra anordnat.

Lidingö MTB 2016
Min livs första MTB-tävling. Riktigt roligt! Tunnelseende även ifrån 8:e startled. Mycket omkörningar och svårt att hitta draghjälp. Rullade nöjd in på Lidingövallen på SUB 3h med ett par minuter till godo. Det var ingen som fotograferade den här gången?

Lidingö MTB 2016
Mitt första cykellopp. Kul bana, fina omgivningar och fantastiskt väder. Startade i led 9 och tog det lugnt i början, vilket var rätt för det var bra för egot att köra om en massa folk på slutet, speciellt i backarna när många gick. Var nöjd med 3:06 eftersom jag fyllt 60.

Lidingö MTB 2016
Varför starta i sena startled som 8-9 om ni kör runt 3tim , roligt att köra om eller?
Startar ni i tidigare led så sänker ni nog tiden med 5-10min.

Lidingö MTB 2016
Första gången jag startade i Lidingö hamnade jag i en senare grupp men i år hamnade jag i tredjeled vet inte om det baserades på min tid eller om det bara var slumpen. Hursomhelst var det det mycket roligare att cykla med jämnstarka cyklister.

Lidingö MTB 2016
Kan man välja startled eller? ;)

Jag körde min första tävling någonsin och körde in på 3:22. En del omkörningar vart det, jag startade i startled 7 men var snabbt ikapp sådana som startade i starled 4. Nöjd faktiskt med tanke på att jag vurpade och drog i knät :( Vart en viss paniksituation i en uppförsbacke där det var en äldre herre som fick någon form av materialproblem och stannade mitt i spåret. Jag lyckade inte lösa ur spd-pedalerna och föll således som en käggla :D

Cykelvasan nästa.

Grymt arrangemang av Lidingö MTB.

Lidingö MTB 2016
mackan222 sa:
Kan man välja startled eller? ;)

Jag körde min första tävling någonsin och körde in på 3:22. En del omkörningar vart det, jag startade i startled 7 men var snabbt ikapp sådana som startade i starled 4. Nöjd faktiskt med tanke på att jag vurpade och drog i knät :( Vart en viss paniksituation i en uppförsbacke där det var en äldre herre som fick någon form av materialproblem och stannade mitt i spåret. Jag lyckade inte lösa ur spd-pedalerna och föll således som en käggla :D

Cykelvasan nästa.

Grymt arrangemang av Lidingö MTB.

Ja du kan välja startled så länge grupperna inte är fulltaliga.

Cykelvasan nästa för mig med.

Lidingö MTB 2016
Jag lyckades inte få tidigare startgrupp pga avsaknad av meriter ifrån tidigare cykellopp. Hade gärna haft lite mer jämnstarka cyklister runtomkring mig. Hade nog gett möjligheter till både bättre tid och bättre säkerhet. Men men, nästa lopp har jag något att referera till.

Lidingö MTB 2016
Åter igen ett riktigt bra arrangerat lopp av organisationen ute på Lidingö.

Visst skulle det kunna uppdateras med flaggvakter på vissa partier där flera cyklister körde fel i hög hastighet men totalt sett var det en fantastisk dag.

Kapade min tid från förra året med 52minuter och är hur nöjd som helst med mina 2.38.
Startade längst bak i led 2 och man har mycket att vinna bara genom att vara tidigare in i hagen eller varför inte klassa upp sig till tävlingsklass för det var ganska många med låga nummer som passerades under loppets gång.

Så får jag ge en eloge till övriga cyklister runt omkring mig som verkligen körde starkt och hjälpte till att dra på de platser där man själv var lite vek. ?
Stämningen var på topp hela vägen in i mål och nästa år skall jag under 2.25...

Lidingö MTB 2016
Premiär i år, mycket trevlig tävling som överraskade då jag förväntat mig att den skulle vara lite tråkig i avsaknad av tekniska partier. Nån som nosat upp några bilder nånstans?

Lidingö MTB 2016
Mycket fint arrangerat (för de priset så :) och mycket lättare än jag trott att avancera i fältet från startgrupp 9 mycket tack vare trevliga och artiga medcyklister som gjorde det möjligt genom att hålla höger. Bättre disciplin än på tex Lida ... rulla in på 2:46, mycket tack vare andra starka cyklister som drog bra på de låga och sega segmenten. Tack för i år och denna premiär.

Lidingö MTB 2016
Roger_Edvinsson sa:
Åter igen ett riktigt bra arrangerat lopp av organisationen ute på Lidingö.

Visst skulle det kunna uppdateras med flaggvakter på vissa partier där flera cyklister körde fel i hög hastighet men totalt sett var det en fantastisk dag.

Kapade min tid från förra året med 52minuter och är hur nöjd som helst med mina 2.38.
Startade längst bak i led 2 och man har mycket att vinna bara genom att vara tidigare in i hagen eller varför inte klassa upp sig till tävlingsklass för det var ganska många med låga nummer som passerades under loppets gång.

Så får jag ge en eloge till övriga cyklister runt omkring mig som verkligen körde starkt och hjälpte till att dra på de platser där man själv var lite vek. ?
Stämningen var på topp hela vägen in i mål och nästa år skall jag under 2.25...

Såg i resultatet att det skilde en sekund mellan oss.
Banan var trevlig även om den var lättcyklad.

Lidingö MTB 2016
Jag tycker det var väldigt mycket fotografer ute i spåren med seriös utrustning men jag har väldigt svårt att hitta bilder från Loppet.. Hittar lite på Lidingös hemsida och lite på en annan site.. Finns det en gömd guldgruva någonstans eller är bilderna levandes begravda? :)

Lidingö MTB 2016
Cannondale jekyl 1000 sa:
Såg i resultatet att det skilde en sekund mellan oss.
Banan var trevlig även om den var lättcyklad.

Då var du nog en av de cyklisterna jag tog rygg på sista milen in mot mål.

Var lite mentalt bränd efter att kört helt själv långa partier fram till Bosön och det var guld värt att få några starka ryggar att gå med då benen fortfarande svarade.

Skrev en liten RR på vår Facebooksida.
https://www.facebook.com/RTSCT/posts/1101593469901265

Men nu är det läggdax för imorgon är det Skandisloppet som gäller. ?

Senast ändrad:
Lidingö MTB 2016
maxton sa:
Jag tycker det var väldigt mycket fotografer ute i spåren med seriös utrustning men jag har väldigt svårt att hitta bilder från Loppet.. Hittar lite på Lidingös hemsida och lite på en annan site.. Finns det en gömd guldgruva någonstans eller är bilderna levandes begravda? :)

Håller med! Stod flera proffsiga fotografer med bra utrustning längs vägen men det dyker inte upp några bilder, jaa förutom de 7 lidingöloppen la ut på sin sida...

Riktigt trist att inte Sportograf var där!

Någon som hittat nåt....?

Tillbaka
Topp