(Löpning)Tid på Skryllemilen?

PB 42:21 (sommaren 08)

I dagsläget runt 45-46 minuter, ska börja träna mer tror jag :D

Den är dock bara ~9750 m lång (mätt med forerunner), men med de djävulska backarna på slutet motsvarar förmodligen tiden en mil på slät mark.

Senast redigerad av en moderator:
Har inte testat att springa bara milen med start från skryllegården, springer alltid hemifrån så jag får strax över en kilometer extra till spåret, brukar ta mig runt en timme och fem minuter. Måste börja springa mer med längre steg oftare. Brukar ta fullständigt slut efter de långa sammanhängande backarna. Backträning är så jäkla trist.

Jag kör också hemifrån, från Tetravägen och sedan in på den gröna rundan. Det innebär att backarna kommer ungefär i mitten. Borde kanske gå till Skryllegården och sedan köra den riktiga rundan för att kanske få lite mer fart innan backjävlarna. Målet är 45minuter.

Jag sprang den på 39:52 i oktober, men då var kräket väldigt nära när jag spurtade i mål. Bättre form nu inbillar jag mig, så det är kanske snart dags för ett nytt PB-försök.

Även om den inte är exakt en mil, så väger nog backarna upp det, ja.

Avgörande för bra tid är att ha krafter kvar när man startar den 8:e kilometern.

//Patrik

Jag har för mig att jag har sprungit den på circa 53 minuter. Backarna på slutet är lite jobbiga för vi som är 'gravitationally challenged'. Jag hade en runda på nästan exakt samma längd i Lund som var plattare och som jag sprang på under 48 minuter.

Offensiv trådlyft…tänkte åka dit idag för första gången. hur är underlaget, är det trailskor som gäller eller klarar man sig på sina ”vanliga” mängdskor?

Offensiv trådlyft…tänkte åka dit idag för första gången. hur är underlaget, är det trailskor som gäller eller klarar man sig på sina ”vanliga” mängdskor?

Jag sprang senast för ett par år sen men då ägde jag inga trailskor och kan inte minnas att jag saknade det heller. Men det kan ju vara skillnad såhär på höstkanten.

Lite sen uppdatering men det gick fint med vanliga men om det blir några dagars regn så är det inte helt fel att dra på trailskorna för det började gegga upp sig på vissa ställen. Annars var det nog mest risk för lövhalka…

Tillbaka
Topp