[LVG] Roslagshösten 23/9 2007

laser skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag hoppar på 7:38-tåget i Älvsjö (eller
> möjligtvis på Södra Station några minuter
> senare)...
> /Laser

before you ask: nej, jag menar inte att jag cyklar ikapp tåget om jag missar det. :)
/Laser

Hej,

Jag har tyvärr åkt på en förkylning och kommer därför att stå över morgoindagens lopp.
Om någon är sugen så kommer jag att ta en långtur nästa lördag, den 29 september. Jag åker från Hägersten söderut mot Södertälje, Järna, Mörkö, Grödinge och tillbaka till Hägersten. Brukar åka hemifrån runt niotiden.

Hojta till om du vill hänga på, så kan vi bestämma en plats att samlas på. Jag brukar köra med Fredrikshof men det har varit så dåligt med folk på sista tiden.

Lycka till imorgon.
Danne

Ahhh även jag återhämtar mig från en förkylning som inte riktigt ännu har släppt :-( så det blir o stå över jag me men kommer komma dit o fota lite iallafall

Jag kommer inte imorgon. Ska åka servicebil istället så om ni ha otur så
träffas vi i alla fall.
Körde långa banan med några av de andra funktionärerna idag och måste säga att det är en rolig
runda förutom en liten bit förbi Vallentuna med lite mycket trafik. Kanske bättre
på söndag? Akta er för den elaka stenen 1 mil före Rimbo och potthålet vid Finsta bara.
Två punkor på en runda + en trasig reservslang; rekord för mig i alla fall.
Ser ut att blir bra väder och lite mindre blåsigt än idag så det blir nog en toppentur.
Ha det så kul.
/M

Jag tar också pendeltåget från Karlberg klockan 7:54.

Tror att det framgår av första inlägget var vi ses men vid JLarssons masarinbord!

/Johan

Jag kommer med bil, så jag får försöka hooka upp med er vid skolan! Ser ni en vilsen snubbe som luktar starkt av Tigerbalm på en svart Canyon är det kanske jag...

SES! /K

Jaha. Då var man hemma. Helnöjd med loppet. Sorry till alla som trodde vi skulle snitta 30 det trodde jag också men det gick lite snabbare än så... Jag tappade klunga efter 113 km och fick sällskap av två andra åkare så jag kom i mål på 3h55m om jag förstod rätt kom de flesta från happy i mål på 3h50m. Jag har aldrig snittat så här snabbt tidigare.

Hoppas ni hade lika roligt!

/Johan

Ja, det var kul! Tyckte dock inte cykling var lika kul när jag blev frånåkt av Happygänget efter sådär 3 mil. Schysst att lämna farbror Kaj mitt i skogen med mjöksyra sprutande ur alla kroppsöppningar! Närå, jag hade inte mer kräm i benen helt enkelt. Hursomhelst var det kul ändå, vi var ett gäng som försökte hjälpa varann i någon mil, sen kom en masterklunga i kapp. Jag tror de kallade sig "32". De körde sådär lagom fort att man fick en behaglig resa i gruppen, (ville ju inte ha draghjälp), men det var ingen vidare idé att försöka åka i från. Iofs gjorde jag det ändå med 6 km kvar. Det var dagens jobbigaste asså, jäklar vad blåste där framme! Tack för att ni lät mig köra solo in i mål, det var bussigt! Jag kom i mål på 4.07 och känner mig oförskämt fräsch. Grattis till alla, speciellt de som höll ihop hela vägen!

Ska passa på att tacka mazarinförsäljaren för lånet av pumpen.

Och tack till langaren för ölen!

den hände grejer också!
Kristoffer/Glitch punkade 10 meter från målet!
Bild041.jpg ht=544

Toni/Kitzblitz hade kört hela rundan med bakväxeln i hjulet. Här fixas det sen.
Bild045.jpg ht=544

Senast redigerad av en moderator:
Några impressions:

- Härligt väder! Härliga natursköna vägar. Kanonlopp!
- Superape som körde kanon bra, men behövde en kisspaus som han svär tog 20 minuter. Langaren såg tydligt att han behövde återställa vätskebalansen med en öl efter loppet. Så det kanske stämde med 20 minuter?
- Joakim Quensel som drog ca 1 mil i taget ca 5 gånger, tills någon längre bak skrek att han inte var ensam. Det var synd, för då fick jag, som låg bakom honom dra istället.
- En stor grupp happyiter som alla körde stark utan en som bara slappade och sålde mazariner (och knark tror jag men vågade inte fråga) och en som bara snackade mycket som vanligt och också han fick en öl för det.
- Några riktig starka (Vic, Pilen) som jag svär fick ge sig på några dragningar - eller var det taktik? Mina egna dragningar vilka fanns då och då men med en max längd av ca. 300m. Det var inte taktik!
- Glitch som, som vanligt fick punka innan start.
- Några (inte happyiter) som låg längst bak i klungan i 13 mil och sen kom fram och sprintade dem sista 30 m in i mål för att vinna klungspurten.
- Slut tiden på 3.48, vilket någon beräknade som en snitt som skulle ge 8.27 runt Vättern. Egentligen slippar vi köra den då om vi redan vet våran teoretisk tid?

Tack alla för en kul klunga, Snackjanne för mekhjälp och Joakim för lyxkörning hem efteråt!

Vilken kalarunda! Jag, precis com Johan_ (som jag fö anser ska ansluta sig till
sub-9 VR2008:), har aldrig snittat så högt tidigare. Men det var knappast min
förtjänst, vi hade några starka draghästar som drog duktigt på slutet. Jag var
nära att släppa ett par ggr då jag fick kramp i benen så fort jag ställde mig upp
inför en backe (fick ta dem vackert sittandes)

Tack alla för en mycket bra motionloppsavslutning för 2007. Nästa helg blir det
spökjakt.

Ja, de var ju kul så länge det varade. Körde i snabbgänget och det gick undan ganska bra i början. Uppåt Rimbo gick det lusigt och inget var direkt sugen på att dra. Efter ca 9mil hamnade jag och två till i en utbrytning och vi körde på bra, fick en skaplig lucka till klungan så vi var utom synhåll för dem. Det höll i runt 2mil sedan jagade de i kapp.

Sedan vid en knapp mil kvar så hände det som inte fick hända. En masssa kraftiga inbromsningar och folk gick på hjul. Någon körde på mig och några bakom mig fick syna asfalten. Ingen skadade sig som tur var och alla kunde fortsätta. Dock inte jag för min fälg hade vikt sig och hjulet gick inte snurra runt. Fick bända till det och öppna bromsen helt så gick det hjälplig att snurra. Tog i broms och ram lite här och var ändå. Men jag kunde ändå cykla till målet. Sista biten gick i snigelfart och kom in på 3:50, ca 20 min efter klungan. Surt!

Sjukt kul även fast jag ramlade tillbaka efter en tre mil och sen krokande fullständigt med 32-klungan. Men men, det som inte dödar det härdar.

Ja, grymt bra kört allihop. Mitt första motionslopp på racer, det gav mersmak.
Orkade inte riktigt ta fullt ansvar på slutet, krampryckningar i ena vaden och inget kvar i låren gjorde att förningarna blev korta de sista milen. Som tur var fanns det några starka som gjorde att vi kunde hålla genomsnittsfarten uppe hela vägen in i mål, tack för hjälpen.

Att komma ihåg till nästa race: Ta med en öl eller två att dricka vid målet :-)

Tack allihopa för ett kul race!

Kanske inte som taget ur en instruktionsvideo för effektiv klungkörning, men de sista 2/3 av loppet tycker jag ändock flöt på rätt så bra. Precis som många andra i gruppen så har jag aldrig snittat så här högt tidigare (drygt 35km/t).

Och tack för att ni saktade in och lät mig + 3 man komma ikapp när vi körde fel! Det är tyvärr inte självklart för alla cyklister. Försökte betala tillbaka med några extra långa förningar i slutet då jag hade lite överskottsenergi att göra av med! :-)

Instämmer i lovsången! Riktigt bra kört alla happyiter och kul att vi blev så många. Många härliga förningar (i synnerhet Quensel som verkade totalt oberörd). Sen kunde inte vädret ha varit bättre heller.

Är helt klart nöjd med loppet men fick tyvärr ganska omgående problem med ena pedalen. Foten åkte ur pedalen titt som tätt och eftersom jag åkte ut framåt och inte bakåt var det rejält oförutsägbara urklickningar vilket resulterade i en del vingel och svordomar samt att jag fick rycka ikapp klungan titt som tätt eftersom jag försökte rulla ut åt sidan för att inte vara i vägen för övriga. Lagom farligt när man ligger i klunga att plötsligt trycka ner foten i asfalten. Visade sig att framkanten av SPD-SL klossen gått av så skon fäste in i framkant ordentligt. Nåväl det gick ju vägen i alla fall

Stort tack till happys egna stallmekaniker Jonas också, som inte bara hade mazariner utan även mekställ och fotpump. Den kom väl till pass när jag fick punka precis på startlinjen. :)

/C

evosmos skrev:
> Vilken kalarunda! Jag, precis com Johan_ (som jag
> fö anser ska ansluta sig till
> sub-9 VR2008:)...

Kände nog att tempot var något högt fick ju släppa er i slutet. Så det var inget vätternrundetempo för min del. Tyckte även det var svårt att hinna med att äta och dricka klungan. När vi kom in på de lite smalare vägarna så fick man koncentrera sig på att cykla istället.

Sub 11 blir bra för mig!

Någon som vet om det finns en resultatlista?

/Johan

Jag var på gränser ett par ggr, jag misstänker att jag inte var ensam om det.

Jag klarar inte heller sub-9 i dagsläget utan får "träna upp mig". Sub-11 funkar
alldeles utmärkt också, körde det i år (misslyckad sub-10:) men jag hoppar över
Sub-10 och går direkt på Sub-9 istället:)

Resultatlistan dröjer nog något.

Som tur var missade jag hela Happygänget, såg en skymt av nån när jag stod i muggkön (dålig utdelning f ö på det besöket) sen var alla borta. Med det tempot ni höll hade jag dött innan Rimbo. Ni är läskigt snabba pojkar! Håll koll på Hofvets forum. Resultatlistan brukar dyka upp där efter ett par dar.

evosmos skrev:
> Jag var på gränser ett par ggr, jag misstänker
> att jag inte var ensam om det.

Vaddå på gräns? Måste man erkänna sånt :-)?

Bra kört! Jag segade i mål på 4.20-4.30 (?), helt slut. Snittade 30.5 men körde tre välbehövliga depåstopp. Tappade kontakten med er redan efter en halvtimmes cykling... lärdom till nästa år: 30+ betyder 40+ ;)

Kul lopp, det första av många hoppas jag.

/Kalle

Den enda happyit jag såg innan start var JLarsson bakom sitt mazarinbord....
Förresten Jonas, hur bra är du på att känna igen ansikten?? Vi satt ju mittemot varann på Mbargo en vecka tidigare och drack öl.....:)

Kom in på samma tid som KalleA här ovan, faktum är att vi borde ha setts nånstans på sista milen (utan att veta om det såklart eftersom jag inte träffat dig förr)....så nära i tid som vi var.

Mitt första lvglopp också, tyckte det var skoj som fasen. Det blir helt klart flera!
Lite nedslagen blev jag dock efter att ha mött Vic och hört hans sluttid i relation till min :)

//A

AxelSthlm skrev:
> Förresten Jonas, hur bra är du på att känna
> igen ansikten?? Vi satt ju mittemot varann på
> Mbargo en vecka tidigare och drack öl.....:)

Go figure

bigmollo skrev:
> Man skiter väl i folks ansikten när man har en
> öl i näven.

Helt fel tråd ;)

JLarsson skrev:
> AxelSthlm skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Förresten Jonas, hur bra är du på att känna
> > igen ansikten?? Vi satt ju mittemot varann på
> > Mbargo en vecka tidigare och drack öl.....:)
>
> Go figure

=D

Jag satt tvärtemot och glanade på er hela kvällen.....:)

Instämmer i alla lovvord. Kalas runda helt enkelt.
Vackert väder, inte så farlig vind men framför allt mycket trevligt sällskap.

Tack till den person som strukturerade klungkörningen efter ca 10km.
(I början var det lite High Chapparall.)
Verkligen fint lag jobb fram till småvägarna vid Riala/Largen.
Sedan blev det svårt med 2 leds modellen med alla svängarna.

Det var verkligen inspirerande att vi plockade klunga efter klunga samt cyklister
som släppt tidigare grupper.
Dom som försökte hänga på oss blev inte långvariga heller.

Jag tror många av oss skulle klara en SUB-9 på vättern.
Enligt mig kändes årets VR lättare än gårdagens lopp.
Så tveka inte att gå med i SUB-9 gruppen.
Kan bli en bra grund till en stor fin klunga av det här.

Vad är Quensel gjord av? [Har du kontakter i Astana måntro ;-) ]

Hittat lite bilder på nätet:

http://www.pixbox.se/alb_show_id567636_page0.html (Här syns vi i startfållan)
samt
http://www.bistrom.nu (Under Nyheter/RH mest från första startgrupp))

/Pilen

Pilen skrev:

> Vad är Quensel gjord av?
>
>
> /Pilen

Jag tror han förväxlade byxsalvan med linimenttburken innan start. Karln hade eld i baken =)

Pilen skrev:
> Jag tror många av oss skulle klara en SUB-9 på
> vättern.
> Enligt mig kändes årets VR lättare än
> gårdagens lopp.
> Så tveka inte att gå med i SUB-9 gruppen.
> Kan bli en bra grund till en stor fin klunga av
> det här.

Skall jag lägga upp dig i sub9 listan Pilen? Det vore en fin tillgång till klungan!

> Vad är Quensel gjord av?

Jaah du - vikken kille! På vägen hem sa jag att det kanske hade varit dags för mig för en snabb ben- och ryggsträckare paus när vi kom i mål, om vi skulle ha fortsätt i 17 mil till dvs, och han bara tittade på mig lite frågande, typ "what for"?

Jag hängde med i toktempot i 3,5 mil ungefär. Tappade er vid felkörningen i den skarpa högersvängen då jag hamnade 50m efter och inte orkade ikapp. Orutinerat att inte släppa tidigare, det var inte mitt tempo det där... Efter att solokört och tyckt synd om mej själv ett tag hängde jag med en 5-mannagrupp (med Superape?) en bit.

Slutade tråkigt nog med att jag bröt efter drygt 100 km pga starkt illamående. Ägnar mej nu åt hur-i-helv..-får-man-i-sig-tillräckligt-med-näring-(eller-om-det-nu-är-salt-som-är-problemet)-surfning. Har hänt förr, det där...

Kul fram tills dess i alla fall. Ser fram emot Roslagsvåren, men innan dess är det väl dags för Trainervintern...

Han var snabb i starten den där johan_:
http://www.pixbox.se/pic_show_id15001942.html

/Laser

laser skrev:
> Slutade tråkigt nog med att jag bröt efter drygt
> 100 km pga starkt illamående. Ägnar mej nu åt
> hur-i-helv..-får-man-i-sig-tillräckligt-med-när
> ing-(eller-om-det-nu-är-salt-som-är-problemet)-s
> urfning. Har hänt förr, det där...

Satt vi och trängdes i en bil tillsammans eller kom du iväg snabbare? Jag tog fullständigt slut runt 95km, har nog nån lättare infektion i kroppen, idag småont i halsen, anfådd och svettig uppför trappor...

/Magnus

laser skrev:
>
> Han var snabb i starten den där johan_:
> http://www.pixbox.se/pic_show_id15001942.html
>
> /Laser

Japp man får inte stå i starten och sova. Såg ut som alla andra höll på och klicka i racerpedalerna (bra med SPD)

Känner mig också aningens snorig idag slog till nån gång kring 12 idag kände inte av någonting igår.

/Johan

MangeJL skrev:
> Satt vi och trängdes i en bil tillsammans eller
> kom du iväg snabbare?

Trängdes var ordet. Inte luktade det hallontårta heller i den där bilen... Var det du som körde på en cross (eller inte körde snarare)? Jag satt i mitten och kippade efter de sista syremolekyelerna.

/Laser

Johan_ skrev:
> Nu har resultatlistorna kommit, finns på
> fredrikshofs hemsida:

Verkar inte helt vattentätt det där systemet med tanke på att jag fått en sluttid trots att jag åkte bil i mål. :)

/Laser

laser skrev:
> Johan_ skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nu har resultatlistorna kommit, finns på
> > fredrikshofs hemsida:
>
> Verkar inte helt vattentätt det där systemet med
> tanke på att jag fått en sluttid trots att jag
> åkte bil i mål. :)
>
> /Laser

Nej det verkar inte som det. Men det behöver inte vara vattentätt eftersom det inte regnade... Man kan höra av sig till dem om man upptäckte några fel om man känner för det.

/Johan

Tillbaka
Topp