[lvg]Söder->Högdalen

Earlslick

Aktiv medlem
[lvg]Söder->Högdalen
Tjingeling.
Om man ska cykla till högdalens industriområde från södermalm, vilken sträckning ska man ta om man vill få det till ca 3mil?

[lvg]Söder->Högdalen
Sköndal - Skarpnäck - Flatenbadet - Ältavägen - Sickla - Danvikstullsbron - Stadsgårdskajen - Slussen
är en del av en omväg som jag brukar ta till jobbet ibland. Bra cykelvägar fast om du vill ha 3 mil måste du nog lägga till en sväng någon stans.

[lvg]Söder->Högdalen
Om du istället för Högdalen->Sköndal tar Högdalen-Rågsved-Ågestavägen-Farsta-Sköndal så blir det nog 30km eller kanske till och med någon kilometer extra.

[lvg]Söder->Högdalen
tuta skrev:
-------------------------------------------------------
> Om du istället för Högdalen->Sköndal tar
> Högdalen-Rågsved-Ågestavägen-Farsta-Sköndal
> så blir det nog 30km eller kanske till och med
> någon kilometer extra.

Det är exakt den omvägen som jag brukar ta! Fast med start nära korsningen Huddingevägen-Ågestavägen. Och redan då är det drygt 30km till Slussen. Men det är en fin-fin sträcka!

[lvg]Söder->Högdalen
Mitt tips!

Södermalm - Slussen - Viking Line båtarna - Hammarby Sjöstad - Sickla - Hellas - Älta - Flatenbadet - Skarpnäck - Dalens sjukhus - Enskede Gård - Gamla Enskede - Högdalen - Högdalstippen/industriområde.

:)

[lvg]Söder->Högdalen
En annan favorit jag brukar köra om mornarna:
Årsta - Gröndal - Stora Essingen - Alvik - Hässelby - 15 x Johannelundstippen - tillbaka in till stan. Också lite mer än 30km men finfin träning!

[lvg]Söder->Högdalen
...eller:
Södermalm - Slussen - Viking Line båtarna - Hammarby Sjöstad - Sickla - Hellas - Älta - Trollbäcken - Vendelsö - Coop Forum - Länna - Trångsund - Farsta - Högdalstippen/industriområde.

Men det kanske blir lite mer än 3 mil.

Tillbaka
Topp