[LVG]Tour de France 2009

[LVG]Tour de France 2009
Kan inte Andy ägna sig mer åt att cykla istället för att kolla omkring sig och fippla. Han verkar inte ha fokus på att vinna tillräckligt för att vinna.

[LVG]Tour de France 2009
Oj, oj, oj, tror inte att Contador kommer att sova så gott i natt! Ha! Trodde han att han kunde köra ifrån Lance, eller? Lance's soloåkning var ett oförgömligt ögonblick.

[LVG]Tour de France 2009
Voigt skall tydligen klarat sig "ok". Hjärnskakning, brutet kindben samt en hel del skrubbsår, kunde gått betydligt värre.

Voigt är ju hårdare en Chuck Norris så skadorna på vägen är förmodligen oreparerbara. Slår ju gnistor om honom när han glider på asfalten.

//j

[LVG]Tour de France 2009
Snott från PodiumCafé:
I’m betting Jens! is a lousy patient.

Doctor: “Ahh, Mr. Voigt, tell me, where does it hurt?”
Jens!: “No where.”
Doctor: “Mr. Voigt, come now, your face has been abraded to the bone and you have chunks of embedded asphalt in your scalp.”
Jens!: “Ja? So?”
Doctor: “Well, do you feel discomfort when I do this?”
Jens!: only laughs
Doctor: “Mr. Voigt, I have my hand physically touching your spleen.”
Jens!: “If you don’t let me on my bike I’ll have my hand physically touching your spleen, Herr Doktor.”
Doctor: “Mr. Voigt, there’s no reason to be testy, you’ve suffered a major collision.”
Jens!: “The pavement better consider itself lucky it knocked me out. By the way, can you send in someone with the phone number for the contractor crew that was working on that stretch of paving? My friend, Stuey, wants to pay them a visit and show them a wristband he came up with.”

[LVG]Tour de France 2009
Jaklar vad de ska fa slita idag, tror ni Conta siktar pa att utoka forspranget mer? 1,37 ar ju inte sa mkt ner till Armstrong och 1,46 ar det val till Wiggins. Kanns som om han kan tappa det pa tempot om han har en dalig dag.

[LVG]Tour de France 2009
Det verkar vara många av tour-gubbarna som kör med nästejp. Trodde det var sånt som fotbollsspelare sysslade med på 90-talet?

[LVG]Tour de France 2009
sjooons skrev:
-------------------------------------------------------
> Jaklar vad de ska fa slita idag, tror ni Conta
> siktar pa att utoka forspranget mer? 1,37 ar ju
> inte sa mkt ner till Armstrong och 1,46 ar det val
> till Wiggins. Kanns som om han kan tappa det pa
> tempot om han har en dalig dag.

Jag tror inte att Contador känner sig säker. Jag tror dock lite som Adamsson skriver på sin blogg att Armstrong kanske väntar för att satsa allt på ett kort och då göra det idag. Om man ser hur amerikanen vann de flesta av sina segrar så var det på just det sättet.

Oavsett så vore det kul om INTE Contador drog ifrån mer utan att lördagens etapp blir avgörande.

[LVG]Tour de France 2009
Tempoetappen blir oerhört intressant. Framförallt vad Bradley Wiggins gör. Jag tror Wiggins är det enda hotet mot Contador i totalen. Andy Schleck är alldeles för dålig tempoåkare, han tappar minst en minut på Contador på tempot. Annars är det bara Armstrong och Klöden som är på samma nivå som Contador på tempot.

Frågan är dock om/när Wiggins får sin dåliga dag. Svårt att veta när han inte varit i samma sits förut.

Intresant oxå med det brittiska Sky-projektet som pratat om ett brittiskt lag med brittisk kapten med målsättning att vinna TdF inom 5 år. När dom gick ut med det så undrade man ju hur det skulle gå till när det inte ens fanns någon brittisk cyklist som liknade ett TdF-vinnarämne. Nu har dom Wiggins plötsligt, som förvisso varken bekräftat/förnekat någon inblandning i Sky-projektet, men vad är oddsen liksom?

[LVG]Tour de France 2009
Bra kört av Hushovd, han ser ut att få spurtpriset efter två första kategoriare samtidigt som Cav redan släppt huvudfältet.

[LVG]Tour de France 2009
Hushovd är dagens hjälte. Härligt med en spurtare som lyckas hålla undan så länge som han gjorde i bergen.

Synd att Lance tappade så mycket. Nu verkar ingenting kunna stoppa Contador från att vinna touren.
Vet inte varför, men jag gillar inte karl'n.

[LVG]Tour de France 2009
Men jag återfick tron på (respekten för) Contador idag. Han såg mänskligt trött ut och han verkade heller inte försöka vinna etappen efter att inte ha dragit en meter.

[LVG]Tour de France 2009
Men varken Levi eller Lance tyckte att Contas "attack" som fick Klöden att släppa var direkt krutuppfinnarnivå. Förstår man när man läser deras Twittrar.

[LVG]Tour de France 2009
Uppriktigt fattar inte jag varför Armstrong twittrar om sånna saker istället för att snacka med sin teamkamrat, det känns lite fjårtisaktigt liksom....
Lance är en gåta för mig.

[LVG]Tour de France 2009
Contador gör knappast något fel i att attackera om han har bra ben, att hålla efter bara för att Klöden är klen är ju urkorkat. Schleckarna kan ju knappast köra ifrån Contador så han behöver ingen hjälpryttare. Problemet med Astana är att de vill ha flera åkare på pallen.

Sen tycker jag det var schysst av Contador att låta Fränk få etappen.

Tillbaka
Topp