[LVG]Tour de France 2009

[LVG]Tour de France 2009
Happen skrev:
-------------------------------------------------------
> Sen tycker jag det var schysst av Contador att
> låta Fränk få etappen.

Det var en sympatisk gest. +1 på den.

[LVG]Tour de France 2009
+1 på Contador före Armstrong!

Sen tror jag att Contador frågade Klöden om han hade ben för att gå med när han ryckte. De snackade med varandra precis innan det hände. Då finns två scenarier som jag tror på.
1: Klöden säger nej, men kör du
eller
2: Klöden säger ja, det har jag men han hade fel.

Personligen tror jag på 2:an för man ser Contador vända sig om efter att the Schlecks har kommit ifatt honom och han ser förvånad ut när Klöden inte är med. Och ser man till Klödens övriga agerande idag så verkar han vara mer lojal mot Contador än mot Armstrong.

[LVG]Tour de France 2009
JT skrev:
> Hade varit ännu schysstare om Fränk lät Andy
> få etappen.

Ändy lät Fränk få etappen.

[LVG]Tour de France 2009
Det var ju Fränk som slitit under etappen, som gjort grovjobbet så jag tycker att det var rätt att han vann.

Det som förvånade mig en del var att Contador inte hade mer att ge på upploppet. Han visade tänderna och såg ut att slita men inte nå Fränk. Han hade ju legat i suget på de två Schläckarna rätt länge och borde vara den som hade mest krafter kvar i slutet.

[LVG]Tour de France 2009
Fattar inte varför så många verkar reta sig på Armstrong. Jag tycker det är grymt imponerande det han har gjort även fast han inte kommer vinna, snubben är snart 40 bast. Sen om han "styr hela klungan" som en del påstar är ju inte direkt hans fel, det är ju alla andra som är mesproppar isf. Eller är det den globala jantelagen som styr?

Sen tycker jag ändå att bröderna Luxemburg är grymma och förtjänade att komma in som etta och tvåa idag.

Ska bli spännande att se vad som händer i morgon. Det kan väl bli en del tidsdifferenser antar jag.

[LVG]Tour de France 2009
Johan A skrev:
> Fattar inte varför så många verkar reta sig på
> Armstrong. Jag tycker det är grymt imponerande
> det han har gjort även fast han inte kommer
> vinna, snubben är snart 40 bast. Sen om han "styr
> hela klungan" som en del påstar är ju inte
> direkt hans fel, det är ju alla andra som är
> mesproppar isf. Eller är det den globala
> jantelagen som styr?
>
> Sen tycker jag ändå att bröderna Luxemburg är
> grymma och förtjänade att komma in som etta och
> tvåa idag.
>
> Ska bli spännande att se vad som händer i
> morgon. Det kan väl bli en del tidsdifferenser
> antar jag.

+1

[LVG]Tour de France 2009
Härligt att se Andy ägna sig åt att titta framåt när han cyklar. Då går det ju riktigt bra. På slutet fick han ett kort återfall i bakåttittande och tappade direkt i fart. Riis borde montera på honom någon grej som låser fast hjälmen i framåtläge.

Igår trodde jag touren var klar men träsktrollen från luxemburg hade mer att ge. Kul!

[LVG]Tour de France 2009
Saxo Bank med Schleckarna bjöd på en riktigt bra show idag...men danskarna som dag efter dag tokdrar i början av stigningarna är oxå otroligt respektingivande.

Hmm...kändes som att Contador fick riktigt dåligt samvete efter sitt ryck...kanske var lite dålig stämning vid kvällens middag.

Vårgårda CK är ena riktiga linslusar :)

[LVG]Tour de France 2009
Lance borde bry sig mer om sin egen cykling än andras!

Om det är någon mer än jag som följer NFL så vill jag bara säga att Lance Armstrong är cyklingen svar på Brett Favre. År 2009.

Senast redigerad av en moderator:
[LVG]Tour de France 2009
clnr skrev:
> Lance borde bry sig mer om sin egen cykling än
> andras!

hur menar du då?

[LVG]Tour de France 2009
jo, men frågan var ju varför han tvunget var tvungen att rycka, speciellt när han rätt snabbt såg att bröderna schlekt ändå kunde hänga på. vad hade han o vinna. det är ju knappast nå åkare han behöver frukta på tempot, o då kan det ju vara vettigt att vara schyst mot de som kan avgöra åt honom de närmaste dagarna genom att hjälpa honom. o att han attackera för att hjälpa Klöden, ja det var därför Klöden skakade på huvudet en stund innan attacken, eller? :D

hade inte contador lite samma problem i sitt förra lag? att han inte gick ihop me de andra.

by the way, lance skulle säkert åka snabbare om han inte twittra :D det håller du med om eller hur :D

[LVG]Tour de France 2009
Dagens etapp kompenserar de fantastiskt tråkiga dagar som TdF hittills bjudit på. Underbar cykling och man blir så glad av Contadors lite spontana ryck. Hans team tycks ju inte bli lika uppåt och nu tycker man ju nästan synd om den lille spanjoren. Alla i laget grinar trots att jan vinner touren åt dem.

[LVG]Tour de France 2009
Jensen skrev:
> hade inte contador lite samma problem i sitt
> förra lag? att han inte gick ihop me de andra.

Jo, det hade han. Att cykling tamejfan är mer lagsport är t ex fotboll verkar ha gått många förbi. Armstrong brukar prata till korna går hem om cyklingens lagkomplexitet. Den där lille spanjacken ger sällan någon cred. Sedan kan man tycka att det är hur puckat som helst med lojalitet, moral etc. Men blev inte Bettini kritiserad för att han var så lojal och hjälpte andra? Sedan kom hans tid när det var hans tur att casha in.

[LVG]Tour de France 2009
Riktigt rolig etapp igår, var tvungen att titta på sammandraget då jag missade en del pga jobb.

Sastre är en gåta för mig? Han rycker och rycker men får ingen lucka men trots det så ger han sig inte.

Men som ovanstående skriver, Saxo Bank och framförallt bröderna imponerar stort. Jag kommer ihåg Alp ´D Huez etappen förra året som de totalt dominerade, då vann också Sastre men inte utan ett heroiskt arbete av bröderna.

Sen tycker jag att det klagas mycket på Lance. varför? Han är ju en hjälte, och han twittrar/facebookar mycket också för att sprida budskapet om cancer.

Nästa år tror jag vi får se ett amerikanskt stall med Armstrong/bruynell i täten. det gillar jag isf!

[LVG]Tour de France 2009
Jensen skrev:
> satan va lance såg fitt ut jämfört me de andra,
> eller rättare sagt, de andra såg smala ut osv.
> lance ser biffig ut :D

Man blir sån av att tävla i triatlon sen man var typ tre bast. Men då skulle du sett honom innan cancern.

[LVG]Tour de France 2009
Crazy Chester skrev:
> Jensen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > satan va lance såg fitt ut jämfört me de
> andra,
> > eller rättare sagt, de andra såg smala ut
> osv.
> > lance ser biffig ut :D
>
> Man blir sån av att tävla i triatlon sen man var
> typ tre bast. Men då skulle du sett honom innan
> cancern.

Lance var inte så här biffig innan han lade av eller? Han har väl biffat till sig en aning inför i år?

[LVG]Tour de France 2009
*Mikael* skrev:
> Crazy Chester skrev:
> -----
> > Jensen skrev:
> >
>
> > -----
> > > satan va lance såg fitt ut jämfört me de
> > andra,
> > > eller rättare sagt, de andra såg smala ut
> > osv.
> > > lance ser biffig ut :D
> >
> > Man blir sån av att tävla i triatlon sen man
> var
> > typ tre bast. Men då skulle du sett honom
> innan
> > cancern.
>
>
> Lance var inte så här biffig innan han lade av
> eller? Han har väl biffat till sig en aning
> inför i år?

Biffig i betydelsen (läser jag det som iaf) bredaxlad. Däremot ser han betydligt mer deffad ut i år än vad jag någonsin har sett honom förr. Men kolla om du kan på hur han såg ut när han vann VM i Oslo före cancern, då hade han ytterligare 5-10 kg muskler på överkroppen som cancern och cellgifterna käkade upp. Men så blev han snabbare i bergen på köpet också...

[LVG]Tour de France 2009
Han väger lika mycket som han gjorde när han tävlade i TdF senast. Däremot så kan han ju ha mer muskler och mindre underhudsfett nu.

Jensen: Ang. Contadors ryck, varför inte köra ifrån sina konkurrenter mer om han har ben för det?

[LVG]Tour de France 2009
Johan A skrev:
> Fattar inte varför så många verkar reta sig på
> Armstrong. Jag tycker det är grymt imponerande
> det han har gjort även fast han inte kommer
> vinna, snubben är snart 40 bast. Sen om han "styr
> hela klungan" som en del påstar är ju inte
> direkt hans fel, det är ju alla andra som är
> mesproppar isf. Eller är det den globala
> jantelagen som styr?
>
> Sen tycker jag ändå att bröderna Luxemburg är
> grymma och förtjänade att komma in som etta och
> tvåa idag.
>
> Ska bli spännande att se vad som händer i
> morgon. Det kan väl bli en del tidsdifferenser
> antar jag.

Det är ju i huvudsak Lances skitsnack på twitter jag opponerar mig mot, hans fysiska form och förmåga att styra cyklister runt honom i klungan kan man bara imponeras av.

Edit: På tal om twitter så länkar Armstrong till sin Hirst-ifierade Trek Madone, ingen cykel jag skulle vilja bli sedd på....Urk!
http://www.trekbikes.com/us/en/stages/hirst/

[LVG]Tour de France 2009
Har ni sett Lances nya jonne?

Ser ut så här:
hirstmadone.jpg ht=333

mmmmmm!

[LVG]Tour de France 2009
*Mikael* skrev:
> Crazy Chester skrev:
> -----
> > Jensen skrev:
> >
>
> > -----
> > > satan va lance såg fitt ut jämfört me de
> > andra,
> > > eller rättare sagt, de andra såg smala ut
> > osv.
> > > lance ser biffig ut :D
> >
> > Man blir sån av att tävla i triatlon sen man
> var
> > typ tre bast. Men då skulle du sett honom
> innan
> > cancern.
>
>
> Lance var inte så här biffig innan han lade av
> eller? Han har väl biffat till sig en aning
> inför i år?

just det ja reagera på. o det va benen jag tänkte på, inte överkroppen.

clnr: men hur mycket körde han ifrån tvåan och trean? ja det är en ny tvåa och trea, istället för hans teamkamrater är det ett annats teams åkare. så istället för att astana har ettan, tvåan och trean, så har de ettan, fyran och femman, UTAN att contador vann nämnvärt i tid mot konkurrenterna.

[LVG]Tour de France 2009
heklamama skrev:
> Har ni sett Lances nya jonne?
>
> Ser ut så här:
>
> mmmmmm!

Alltså jag tar av hatten och gör en kungabugning för Lances förmåga att cykla, killen är helt grym! Men maken till fula cyklar som han framfört sedan sin comeback har jag aldrig skådat. Även med amerikanska mått mätt, vilket säger en hel del, är hans cyklar en orgie i smaklöshet tycker jag. Rosa hjul med fjärillar... kom igen nu!

[LVG]Tour de France 2009
SuperApe skrev:
> Ingen lätt sits för Contan som ska hjälpa
> hjälpryttare till bra placeringar samtidigt som
> han förväntas leka hem hela baletten.

Exakt.

Ponera att rollerna var ombytta med Lance och Conta - att Lance leder och hade varit uppe med bröderna Schleck i gårdagsetappen - ponera att Lance hade försökt rycka ifrån bröderna så som Conta gjorde - hade någon i laget klagat? Knappast.

Contadors problem är väl att han är ett ensamt giga-ego lite utanför en gruppering - hans team - andra giga-egon.

Om inte om hade varit om...

... För om Lance hade varit i Contadors kläder med Schleckarna och Klöden så hade Lance aldrig ryckt.

Edit: ett exakt

[LVG]Tour de France 2009
Haller med om att kritiken mot Conta varit lite val hard, han chansade pa att han kunde fa Schleckarna att schläppa igar. Nu gick det inte hem, och Kloden var den som fick betala for det, trakigt for honom, men ratt av Conta att attackera...

Men det var skoj att Schleckarna kunde svara pa attacken, for tidigare under touren har det kants som att Conta har kunnat svara pa alla attacker och kora ifran alla om han velat, men igar sa gav han allt och Schleckarna hangde kvar. Tyvar kor han ifran dem idag pa tempot och i praktiken sakrar segern..

[LVG]Tour de France 2009
nisseson skrev:
> Äntligen någon som förstått att cykelflaskor
> är onödiga, Fyll ramen med dricka och sätt ett
> fett sugrör från styrstamen.

+1

[LVG]Tour de France 2009
clnr skrev:
> Sen tror jag att Contador frågade Klöden om han
> hade ben för att gå med när han ryckte. De
> snackade med varandra precis innan det hände. Då
> finns två scenarier som jag tror på.
> 1: Klöden säger nej, men kör du
> eller
> 2: Klöden säger ja, det har jag men han hade
> fel.

Nej han svarade: Ah, skicka pengarna bara!

Tillbaka
Topp