[LVG TV-tips]Tour de France[PT 7-29juli]

Johan S skrev:
-------------------------------------------------------
> henkebenke skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> >
> > Nya numret fanns i tidningsbutiken här i
> > Göteborg vid lunchtid och ja, Vacchi har en
> > tour-special i det.
> >
> > /H
>
> Som redan börjar bli väldigt gammal, ur
> "svensk-aspekt"...

Tyvärr så ser ju nästan alla tidningars Tour-bilagor, lite gamla ut vid det här laget. MBAs systertidning Road bike action tippar exempelvis Basso som segrare i årets upplaga.
Blir lätt så för de utländska tidningarna eftersom det av någon underlig anledning tar så förbannat lång tid för dem att hitta hit, något som borde kunna gynna Kadens.

Rock skrev:
> Jag föredrar Proffsklunfan.se framför velo.se
> då de raporterar mer frekvent.
> http://www.proffsklungan.se

Ett litet skrivfel smög sig in, http://www.proffsklungan.nu funkar bättre.

/H

Senast redigerad av en moderator:
ah, ja det blir ju fel ibland :-)

Nu ska startlistan vara komplett för touren, om inget oförutsett händer. Dock är hela Milram och framförallt Petacchis medverkan osäker.

varför? jag har inte hört något om de. Astana har skrivit på UCI-listan och Rabobank säger att man ska göra det innan starten

Kessler är väl den enda i dagsläget. Eddy är där för gamla bedrifter (2001?), samma "problem" som DiLuca ska förhöras om om ca 1vecka. Så Eddys grejer är det nog ingen som kan skylla på Astana.

Det finns ett till gratis managerspel på http://www.velogames.com
det skiljer sig från de tidigare postade då du här inte spelar aktivt under TdFs gång, du väljer ut dina nio gubbar och de följer med genom hela tävlingen.

Miss Lycka: det stämmer bara delvis att den "gode" Walter har lämnat Astana, han lämnar laget efter TdF, han kommer att finnas med i någon av bilarna bakom klungan, iaf genom Belgien. Han kommer inte till London pga ryggproblem enligt honom själv. Jag tror väl inte riktigt på ryggproblemen men men.

I kvällen Sportspegeln lovade de som avslutning att fredagmorgonens sportsändningar skulle innehålla "cykelsnack inför Tour de France". Hoppas de visar något redan 07:10 så jag hinner se der.

Jag sätter en 5a på att Karlsson pratar doping. [Edit]Läste precis att Vacchi kommer att vara där, än finns det hopp! :-)[/edit]

imorgon börjar Eurosports sändningar med lagpresentationen kl: 20-21:30(ca. som vanligt)

Senast redigerad av en moderator:
Det var redan 06:50, jag måste hört fel.

Såklart pratade man doping. Elisabet och hennes hår hade i stort set inga andra frågor än sådana. Hon fyllde dessutom i alla ord på ett irriterande sätt. När ska jag lära mig att sluta hoppas på SVT när det gäller bevakning av cykelsporten.

Fredric skrev:
> BTW, ni vet väl att Elisabet och hennes hår
> tävlade på cykel när det begav sig?!

Jag har hört av en väns flickväns systers pojkväns pappas arbetskamrats chef att håret var snabbare än Elisabet själv.

Åh! Imorgon börjar det alltså. Synd att man inte kan bege sig till Frankrike denna sommar. :( Nåja, Hoppas det finns caféer i sthlm som visar live.

Mitt lag är trimmat, hur e ditt? Fast jag är lite sugen på att kicka Millar och ersätta honom med Hushovd

SuperApe skrev:
> Oj, 51 lag i hapyyligan. Kul!

10 lag till så är Happymtb med på listan över "20 største" ligorna.

//j

Idag börjar det!
Eurosport sänder inför prologen med start ca 15:15, sändningen från själva prologen börjar kl 16:00

Glömm inte att kolla era lag i Managerspelet.Det har blivit lite ändringar i startlistan så kolla att era uppställningar är kompletta.
Om du inte har ett lag ännu så finns det några pltserkvar. Spelet stänger samtidigt som första start går, 15:00.

Mycket nöje!

Ha! Idag smäller det! Tidpunkten 15.15 står i eldskrift och till dess skall TV-fåtöljen vara intagen och en stor, härlig kopp te tillagad!

Ja, Cancellara är stark på tempo, han kan dra det längsta strået idag. Vinokourov och Valverde kommer att göra upp om totalsegern.

Jag är redo.
Vinet är i glaset och lasangen är i ungnen.
Regnet faller utanför fönstret och timeshiftfunktionen är aktiverad:)

Ska bli kul att se hur ställningen är i Happyligan efter prologen.

Det är till att vara nöjd med laget alltså. :-)

Mike å skrev:

> Ska bli kul att se hur ställningen är i
> Happyligan efter prologen.

Cancellara då? Jag bara zzzz....

Johan A skrev:
> Tråkig tid för Klöden....

SuperApe skrev:
> Cancellara då? Jag bara zzzz....

Ja, vad säger man... Klockor och Cancellara..

Tur att man hade Cancellara som kapten. Savoldelli och Valverde gjorde mig lite besvikna däremot. Imponerande körning av Klöden.

Får man mer deg om kaptenen vinner? Jag hade iaf 1:an, 2:an, 4:an och 5:an men ingen aning om vam som var kapten. Nu kommer man ju inte in på spelet för att fixa till laget tills i morgon.

Kaptenen får dubbla poängen. De öppnar spelet snart igen, jag tror att du kan fixa laget fram till 10 imorgon, etappstarten ska vara 11:15

Rock skrev:
> Kaptenen får dubbla poängen.

Aj fan, det hade jag ingen aning om.. Nåväl, det är ju några etapper kvar, så jag kan nog sabba upp allt flera ggr om ;o)

..."händer som dasslock, fötter som båtar och lungor som jutesäckar."
Anders Adamssons målande beskrivning av Fabian Cancellaras fysik.

Tillbaka
Topp