[LVG TV-tips]Tour de France[PT 7-29juli]

Näfan, jag pluggar inte på nånstans, jag kör på vad jag lärt mig genom åren, de blir roligare :-) Dit hör inte Wiggins bl a, honom borde man haft med idag. Jag hade ett fel på decimalen också, som nybörjarspelare, trodde det skulle kosta en del att byta ut spelare och la upp halva laget med spurtare från start, såre slapp bli dyrt att handla ikväll, not good... Well, 5 gubbar topp 15 idag e okay. Men man hade ju lätt petat in Klöden och Vino om man tänkt tempo rätt igenom hela laget o inte spurtreserv till i morgon...

Och kaptensrollen glömde jag också bort, den hamnade på Zabriskie första dagen...

Lite jobbigt inför morgondagen, ska CSC käka upp alla försök för gula tröjan eller kan Voigt få me sig nån galning som gör att de håller? Har inte råd med Viogt, spelar på klungspurt och några poäng på totalen. Heja Hoste!

Det blir en klungspurt imorgon med 99% säkerhet, det är för tidigt för en utbrytning att hålla. Vänta tills etapp5 då blir det andra bullar. Etapp 5 är den mest svårtippade i hela touren skulle jag tro

Tz skrev:
-------------------------------------------------------
> Näfan, jag pluggar inte på nånstans, jag kör
> på vad jag lärt mig genom åren, de blir
> roligare :-)

Nu pekade jag inte ut bloggen för att folk ska använda den som ett facit (då hade jag aldrig länkat dit ;o)). Tycker dock att personen i fråga skriver väldigt bra över lag :oD Och för en annan som inte kan säga "genom åren" måste få all hjälp man kan få... Och det gick ju bra igår!

Laget byttes igår och kommer inte att ändras på åtminstone fyra etapper.

Efter gårdagens fiasko har jag kastat alla förtöjningar och köpt in de allra tjockaste spurtarna! Läge för utbrytningar alltså.

edit. sftalve och dags för en runda!

Senast redigerad av en moderator:
Lite lustigt att placeringarna i HappyMTB-ligan har ändrats under natten.. Har det körts någon etapp som jag inte vet om? det hände inte så mycket med min egen placering men det har bytts friskt på de ledande positionerna.

Edit: Kom på att det måste bero på pengarna det kostar att byta cyklister..

Zabriskie var en besvikelse i går så man får vara nöjd med en top20 placering.

Tänk att det ska vara samma visa varje gång man spelar det här, när man väl sitter och kollar på tv'n kommer man på det ena självklara valet efter det andra som man helt glömt bort när man satte ihop laget:)

Eftersom förra årets låghöjdsuppladdning inte gav önskat resultat laddade Team_Puerto inför årets prolog istället med whisky och multivitaminer från www.eBay.ru.
Detta gav hyfsade placeringar. Men bara för att man vinner och kör i gult ska man inte tro att man sitter säkert i Team_Puerto, hela laget har nu sparkats och ersatts med nytt.

//j

Sa inte Roberto att Cancellara körde sista kilometern på ca 50 sekunder, det borde ju betyda en bit över 60 blås va? Eller är jag usel på huvudräkning?

Fasen vilken bra första post i tråden! Det var precis något sådant jag behövde, och tänkte skriva och fråga om - en introduktion och genomgång av tävlingen. Jag såg några länktips på siter med uppdateringar och nyheter också, de ska jag kolla upp. Tack så mycket!

ja han gjorde det, jag tror inte att han var i top25 innan de 500 sista metrarna, en grym spurt är vad den karln har.

Johan A skrev:
> Sa inte Roberto att Cancellara körde sista
> kilometern på ca 50 sekunder, det borde ju betyda
> en bit över 60 blås va? Eller är jag usel på
> huvudräkning?

Jo, det är ju just det. Man hade inte hängt med många meter, om alls. Krävs rejäla utförsbackar för att jag ska få upp den hastigheten. Klungspurterna går ju i 60-75 km/h de också, att de inte slår sig värre när de vurpar ändå. Man blir väl bra på det också, om man tränar på det. O'Grady hade tränat bra såg man, riktigt pigg efter sin vurpa :-)

Nu har dagens sändning börjat. Det är en platt etapp idag också. En klungspurt är att vänta igen, den stora frågan är om McEwen kan göra en lika fin prestation idag som igår trotts bandage runt knä och handled. Dagens stora favorit är Tom Boonen som siktar på en hemmaseger.

CSC skickade bara ner en gubbe för att hämta Fränk Schleck då han vurpade. Om Schleck är nån form av kapten i CSC så borde man väl skicka ner mer än en hjälpryttare i det läget?

Är inte Sastre "huvudkapten"? Och om han var snabbt uppe igen kan han nog ligga bakom servicebilarna för att komma tillbaka till klungan.

Ser ut att bli klungspurt. Jag tippar Förster.

Tråkig vurpa där på slutet... Lite oväntad segrare (i min värld iaf) kanske men Boonen orkade ju för tusan inte komma ikapp, sopa!!

JT skrev:
> Tur att det inte är italienska fotbollsspelare
> som cyklar.

Jag kan lova dig att de skulle ligga kvar och kvida om de kunde vinna nan fördel av det

Cancellara kan det här med att köra fort på egen hand...

Kan någon tänka sig att spela in Eurosports sammandrag ikväll till nåt digitalt format? Jag kan inte se på det ikväll och har inga inspelningsmojänger. Jag misstänker att det är rätt bra fart på Vacchi och Adamsson sista biten på etappen :)

kanske klarar av det om jag har någon dvd skiva kvar. Har tyvärr ingen kabel från inspelningsgrejen till datorn.

Vem är det som styr Team_Puerto i managerspelet? Jag gillar inte att du är så nära mig i rankingen :-)

Ahh, Rock, jag e inte så långt efter heller med Ångvälten ;-)

Men det blir väl lite mer chansartat fr o m fredag, då får vi se hur många som gör försök, vilka som vill försvara bergatröjan samt om några spurtare orkar hänga med uppför backarna för att jaga etappseger...

Fint med Cancellaras kilometerdrag idag, synd att jag inte körde honom som kaptajn hela veckan som jag först tänkte, då hade man varit mol allena på toppen idag :-) Jag tippar att han startar med gula tröjan på lördag o söndag också.

Rock skrev:
> ...
>
> Vem är det som styr Team_Puerto i managerspelet?
> Jag gillar inte att du är så nära mig i
> rankingen :-)

Du behöver inte vara orolig i morrn har jag dragit ifrån =)

//j

jag får väl fega då och köpa tillbaka McEwen ;) Sålde honom tills idag och ersatte honom med Eisel. Placerings siffrorna blev 7 och 8a, tyvärr var Eisel 8an.

Gårdagens avslutning var överraskande såtillvida att jag inte trodde jag skulle få se den live öht. och klungans jakt på utbrytarna och Cancellaras ryck var bland det svettigare jag skådat!

Till i dag har jag köpt Napolitano, kan han hålla cykeln rak kan det gå!

Rock skrev:
> Torsdag är den svåraste etappen att tippa i hela
> touren, iaf tycker jag det. Vad som hälst kan
> hända där.

... fr o m torsdag... menade jag, blev lite dagvill. Som sagt, berg, men små berg, och fortfarande pigga spurtare, boonen och hushovd kan köra fint i berg, m fl. Som sagt, omöjligt att tippa!

> Till i dag har jag köpt Napolitano, kan han hålla cykeln rak kan det gå!

Napolitano, han pallar väl inte den höga farten fram till spurten, bara igår vid låg fart som hans enda chans på touren kom. Eller? ;-) (säger jag bara för att jag inte har honom i mitt lag)

Glad att man hade Hushovd som kapten idag, änligen en fullträff för Team UnionCarbide.
Verkar som om vi var ganska få som trodde på Hushovd idag, av topp 20 i happyligan var det bara två som hade Hushovd som kapten, de flesta verkade hoppas på Boonen eller McEwan.

/H

jag hade Husovd som kapten igår men inte idag, sicken osis. Imorgon är det lotto, allt beror på tempot i klungan, det troliga är nog att det är en lite större utbrytargrupp som gör upp om det och spurtarna blir några minuter efter om det blir körning uppför den där kat 2 backen.

Team Maglia Nera fortsätter klättra en bit uppåt i ställningen efter djupdykningen efter första etappen då prolog-laget inte blev utbytt... Idag gick det rätt bra, imorgon verkar det lurigare som sagt...

Jag slängde in Stefan Schumacher i laget i hopp om att han skulle ha nåt att komma med. Men nu verkar det som att utbrytargruppen får åka, försprånget är nästan en kvart...

Rock skrev:
> Synd att de tar in på utbrytarna, jag bytte in
> Gilbert för dagen.

Men du råkade (!) ju ha Pozzato som kapten, det var det nog inte så många som hade :-) Och Gilbert tog några poäng till slut ändå.
Puerto ångar på bra i toppen, ni verkar ha koll på vilka spurtare som orkar med berg, själv har jag noll koll och så gick det som det gick också... Jag hoppades att man skulle börja åka rejält om tröjan, men så blev det inte.

Dax att köpa tillbaks spurtarna då.
Frågan är om man ska ha med Hushovd. Hade han gått omkull i en spurtfight skulle men inte blivit förvånad men att knäcka ryggen när han stannar för att pinka... http://tour.tv2.dk/article.php/id-7558400.html

Kul att det går bra för Lövkvist, 1 minut efter ledaren och 20 sekunder efter i ungdomstävlingen. (1 minut före Vinokourov).

//j

lalalalala bingo (fan var det gör ont i mig att se detta)
TDF.5b.jpg

Tillbaka
Topp